organizátorovi, členovi usporiadateľskej služby, divákovi a ďalším subjektom zodpovedným za riadny priebeh podujatia, budú príjmom štátneho rozpočtu.Polovica z týchto príjmov z pokút, ako aj polovica z príjmov z pokút uložených športovým klubom alebo iným členom SFZ národnými športovými zväzmi v disciplinárnom konaní za hrubé nešportové správanie divákov bude použitá na financovanie informačného systému o bezpečnosti na športových podujatiach. Na druhej strane však vybavovanie tejto agendy Policajným zborom môže priniesť zvýšené personálne nároky.
Prípadný negatívny vplyv na rozpočet verejnej správy bude zabezpečený v rámci schválených limitov výdavkov a počtu zamestnancov dotknutých subjektov rozpočtu verejnej správy na jednotlivé roky bez dodatočných požiadaviek na rozpočet.
Navrhovaný zákon zrejme bude mať mierny negatívny dopad na rozpočty obcí v dôsledku presunu právomocí na prejednanie priestupkov a správnych deliktov z obcí na Policajný zbor a okresný úrad. Tento presun je však z vecného hľadiska nevyhnutný v dôsledku identifikácie konfliktu záujmov obcí a športových klubov v pomerne bežne vyskytujúcich sa situáciách, keď je obec spolumajiteľom (akcionárom) alebo významným sponzorom organizátora (klubu), ktorý je často podporovaný obcami dotáciami najmä na mládežnícky futbal. To bol zrejme jeden z logických dôvodov toho, že obce športovým klubom pokuty ukladali skôr výnimočne. V systéme regulácie uvedené spôsobilo to, že sankčný nástroj (pokuty) na vytvorenie tlaku na športové kluby zo strany obcí, aby dodržiavali zákon č. 479/2008 Z.z. sa nevyužíval v takom počte prípadov ako sa mohol a mal.
S ohľadom na počet obcí v Slovenskej republike a najmä na to, že v SR zatiaľ neexistuje efektívny systém zberu dát o uložených sankciách (pokutách) obcami SR organizátorom podujatí (klubom) za správne delikty alebo fanúšikom za priestupky, objektívne nebolo možné vyčísliť negatívny vplyv uvedeného presunu právomoci na rozpočty obcí. V tej súvislosti je potrebné uviesť, že časť priestupkov, ku ktorým dochádzalo v súvislosti so športovými podujatiami bola postihovaná podľa zákona č. 372/1990 Zb. o priestupkoch (ako bežné priestupky proti verejnému poriadku, občianskemu spolunažívaniu alebo majetku) a časť bola postihovaná ako priestupky podľa osobitného zákona č. 479/2008 Z. z. Aj táto skutočnosť mala za následok, že medzi desiatkami tisícov bežných priestupkov proti verejnému poriadku, občianskemu spolunažívaniu alebo majetku bez preskúmania merita každého jedného vydaného rozhodnutia, nebolo možné identifikovať a kvantifikovať počet priestupkov relevantných z pohľadu predmetnej právnej úpravy a ani výšku uložených pokút. Nová právna úprava, resp. informačný systém o bezpečnosti na športových podujatiach prinesie presný prehľad o počte a druhu deliktov, ku ktorým dochádza v súvislosti so športovými podujatiami, či zo strany divákov alebo aj zo strany organizátorov.
Podľa známych informácií by negatívny vplyv na rozpočty obcí nemal byť zásadný.
Na druhej strane z hľadiska finančných a personálnych nárokov bude pre obce pozitívne, že už nebudú personálne zabezpečovať vybavovanie agendy správnych deliktov a priestupkov súvisiacich s verejným športovým podujatím svojimi úradníkmi.
Navrhovaný zákon nebude mať negatívny dopad na rozpočty vyšších územných celkov, na životné prostredie a na zamestnanosť.
Analýzu vplyvov na rozpočet verejnej správy nie je možné vypracovať z dôvodu absencie údajov z minulých období, ktoré sú potrebné na vyčíslenie vplyvov v súlade s Jednotnou metodikou na posudzovanie vybraných vplyvov.