DOLOŽKA ZLUČITEĽNOSTI
návrhu ústavného zákona s právom Európskej únie
1. Navrhovateľ ústavného zákona: poslanci Národnej rady Slovenskej republiky Igor Hraško a Miroslav Kadúc.
2. Názov návrhu ústavného zákona: návrh ústavného zákona, ktorým sa dopĺňa Ústava Slovenskej republiky č. 460/1992 Zb. v znení neskorších predpisov
3. Predmet návrhu ústavného zákona:
a)je upravený v primárnom práve Európskej únie, a to v čl. 296 (odôvodňovanie rozhodnutí a opatrení inštitúcií, orgánov, úradov a agentúr EÚ) a čl. 298 (otvorená, efektívna a nezávislá európska administratíva) Zmluvy o fungovaní Európskej únie, ako aj v čl. 41 Charty základných práv Európskej únie,
b)nie je upravený v sekundárnom práve Európskej únie,
c)je obsiahnutý v judikatúre Súdneho dvora Európskej únie, a to v:
- rozsudku Súdneho dvora vo veci C-255/90, Jean Luis Burban/Európsky parlament, [1992], v ktorom súd vylúčil z rámca práva na dobrú správu vecí verejných rozhodnutia, ktorými boli dotknuté práva občanov za predpokladu, že skutkovým základom rozhodnutia bol omyl dotknutého občana,
- rozsudku Súdneho dvora vo veci C-222/86 Union nationale des entraîneurs et cadres techniques professionnels du football (Unectef)/Georges Heylens a iní, [1987], formuloval súd dôležité tézy týkajúce sa zdôvodňovania rozhodnutí. Súd stanovil odôvodnenie ako obligatórnu časť nielen rozsudkov, ale aj rozhodnutí iných vnútroštátnych orgánov, ktoré sú taktiež povinné vzájomne si poskytovať všetky relevantné informácie potrebné k ich rozhodovacej činnosti. Povinnosť odôvodňovania je limitovaná na konečné rozhodnutia a nerozširuje sa na stanoviská v prípravných a vyšetrovacích fázach konaní,