NÁRODNÁ RADA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
________________________________________________________________
VI. volebné obdobie
Číslo: CRD-1188/2013
545a
S p o l o č n á s p r á v a
výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) - (tlač 545) vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní
___________________________________________________________________________
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj ako gestorský výbor k vládnemu návrhu zákona o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) - (tlač 545) podáva Národnej rade Slovenskej republiky v súlade s § 79 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky:
I.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 654 z 19. júna 2013 pridelila vládny návrh zákona o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) - (tlač 545) na prerokovanie týmto výborom:
Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky,
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet,
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
a
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre ľudské práva a národnostné menišny;
2
Výbory prerokovali predmetný vládny návrh zákona v lehote určenej uznesením Národnej rady Slovenskej republiky.
II.
Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie členmi výborov, ktorým bol vládny návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému vládnemu návrhu zákona podľa § 75 ods. 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
III.
Výbory Národnej rady Slovenskej republiky, ktorým bol vládny návrh zákona pridelený zaujali k nemu nasledovné stanoviská:
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky uznesením č. 264 z 27. augusta 2013 s vládnym návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade Slovenskej republiky schváliť s pripomienkami.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet uznesením č. 199 z 27. augusta 2013 s vládnym návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade Slovenskej republiky schváliť s pripomienkami.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj uznesením č. 108 z 22. augusta 2013 s vládnym návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade Slovenskej republiky schváliť s pripomienkami.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť uznesením č. 99 z 27. augusta 2013 s vládnym návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade Slovenskej republiky schváliť.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre ľudské práva a národnostné menšiny uznesením č. 89 z 27. augusta 2013 s vládnym návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade Slovenskej republiky schváliť.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti neprijal uznesenie, nakoľko návrh uznesenia nezískal súhlas nadpolovičnej väčšiny prítomných členov podľa § 52 ods. 4 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov a čl. 84 ods. 2 Ústavy Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov. Z celkového počtu 13 poslancov bolo prítomných 12 poslancov. Za návrh predneseného uznesenia hlasovali 6 poslanci, 6 poslanci sa zdržali hlasovania, hlasovali všetci poslanci.
IV.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky uvedených pod bodom III. tejto správy vyplývajú tieto pozmeňujúce a doplňujúce návrhy:
3
1.V čl. I, § 7 ods. 7 písm. c) znie:
„c) ktorej prevádzkovateľ zanikol, zomrel alebo bol vyhlásený za mŕtveho.““.
Legislatívno-technická úprava.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny
Gestorský výbor odporúča schváliť.
2.V čl. I, § 12 ods. 9 sa vypúšťajú slová „a adries elektronických schránok podľa odseku 6“.
Vypustenie sa navrhuje z dôvodu nadbytočnosti, keďže v súlade s uvedeným ustanovením úrad vlády sprístupňuje zoznam adries všetkých elektronických schránok, t. j. aj tých, ktoré zriadené podľa odseku 6.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny
Gestorský výbor odporúča schváliť.
3.V čl. I § 13 ods. 3 sa na konci pripája čiarka a slová „a to ku dňu uvedenému v žiadosti, najskôr tretí pracovný deň po doručení žiadosti".
Doplnením sa spresňuje lehota pre aktiváciu elektronickej schránky.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
4.V čl. I, § 13 ods. 4 písm. g) sa v úvodnej vete slová „písmen a) d)“ nahrádzajú slovami „písmen a) až e)“.
4
Zosúladenie úvodnej vety § 13 ods. 4 písm. g) so štvrtým bodom tohto písmena, ktorý zahŕňa zapísanú organizačnú zložku, ktorá je upravená v odseku 4 písm. e).
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny
Gestorský výbor odporúča schváliť.
5.V čl. I § 14 ods. 3 písm. a) a b) sa na konci pripájajú slová „a to ku dňu, uvedenému v žiadosti, najskôr tretí pracovný deň po doručení žiadosti,".
Doplnením sa spresňuje lehota pre opätovnú aktiváciu elektronickej schránky.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
6.V čl. I § 35 v ods. 3 písm. a) sa za slovo „moci“ vkladá čiarka a slovo „ notár“.
Vkladá sa notár ako explicitne menovaná oprávnená osoba.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
7.V čl. I, § 37 ods. 1 písm. f) a ods. 2 písm. c) sa slová „oprávnenej osoby“ nahrádzajú slovami „osoby vykonávajúcej konverziu“.
Legislatívno-technická úprava; zosúladenie so zavedenou legislatívnou skratkou v čl. I § 35 ods. 2.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny
Gestorský výbor odporúča schváliť.
5
8.V čl. I, § 37 ods. 1 písm. h) a ods. 2 písm. e) sa za slovo „vykonala“ vkladá slovo „zaručenú“.
Spresnenie ustanovenia, keďže v danom prípade ide o vykonanie zaručenej konverzie.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny
Gestorský výbor odporúča schváliť.
9.V čl. I § 39 ods. 6 v druhej vete na začiatku sa za slová „Orgán verejnej moci“ vkladajú slová „vrátane notára“.
Explicitne sa vkladá notár. Notár nárok na poplatok za konverziu, ale pokiaľ ide o úkon, ktorý vykonáva ako výkon verejnej moci, vtedy je úkon konverzie vykonaný bezodplatne, tak ako to principiálne platí pre ostatné orgány verejnej moci. Notár vtedy vyberá iba notársky poplatok za príslušný notársky úkon, čiže nie duplicitne. Ak ide o konverziu mimo úkon verejnej moci (na žiadosť), vtedy nárok na poplatok za konverziu.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
10.V čl. I § 43 ods. 3 sa slová „úhradu, inak sa na úhradu úhrady použijú" sa nahrádzajú slovami „úhradu; ak poskytovateľ úhrady pokynom na úhradu disponuje, použijú sa na úhradu úhrady".
Doplnením sa spresňuje navrhovaný text bez zmeny jeho obsahu.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
11.V čl. I § 44 ods. 3 sa slová „modulu, inak sa na úhradu úhrady použijú" sa nahrádzajú slovami „modulu; ak poskytovateľ úhrady pokynom na úhradu disponuje, použijú sa na úhradu úhrady".
Doplnením sa spresňuje navrhovaný text bez zmeny jeho obsahu.
Ústavnoprávny výbor NR SR
6
Gestorský výbor odporúča schváliť.
12.V čl. I § 45 ods. 2 písm. a) druhom bode sa nad slovo operátora" umiestňuje odkaz 26.
Doterajšie odkazy 26 30 a poznámky pod čiarou k odkazom 26 30 sa označujú ako odkazy 27 až 31 a poznámky pod čiarou k odkazom 27 až 31.
Poznámka pod čiarou k odkazu 26 znie:
„26) § 5 ods. 1 zákona č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách.“.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
13.Čl. I § 45 ods. 2 písm. a) tretí bod znie:
„3. právnickú osobu zriadenú zákonom na realizáciu rozpočtu orgánov verejnej moci a realizáciu súvisiacich platobných operácií, ak o to požiada,".
Ide o doplnenie zákonom založených inštitúcií, ako napr. Štátna pokladnica, ktoré ex lege spĺňajú podmienky kredibility. Zároveň sa navrhuje vypustiť fyzické osoby a z právnických osôb všetky osoby okrem licencovaných subjektov (Národnou bankou Slovenska) zo zoznamu akreditovaných platcov. Fyzická osoba sama o sebe nemôže nikdy splniť podmienky akreditovaného platcu, pretože platobné služby musí vždy vykonať cez existujúceho držiteľa licencie na platobné služby, t.j. cez banku, a preto aj tak by fungovali iba ako sprostredkovateľ sprostredkovateľa (platobnej inštitúcie). Zároveň by sa ponechaním tohto znenia zaviedol dvojaký licenčný režim, lebo ostatné subjekty pre platobné služby licencované Národnou bankou Slovenska, fyzické osoby a obchodné spoločnosti by muselo licencovať MF SR.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
14.V čl. I § 45 ods. 2 písm. a) štvrtom bode sa vypúšťajú slová „a zároveň ide o platenie úhrady poukazom poštového platobného styku,“ .
Ide o odstránenie obmedzujúcej podmienky.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
15.V čl. I § 45 ods. 2 písm. b) sa za slovo „osobu“ vkladajú slová „podľa odseku 1,“.
7
Akreditovaný platca pre úhradu platobnou kartou môže byť vybratý iba spomedzi subjektov podľa odseku 1.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
16.V čl. I § 45 sa vypúšťajú odseky 3 až 8.
Vzhľadom na zúženie výberu akreditovaných platcov vylúčením fyzických osôb a bežných právnických osôb iba na osoby licencované Národnou bankou Slovenska resp. zriadené priamo zo zákona ide o nadbytočnú požiadavku.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
17.V čl. I § 46 ods. 1 písm. a) sa vypúšťajú slová „ak ide o právnickú osobu,“
Úprava v nadväznosti na zúženie rozsahu akreditovaných platcov, ktorými už nemôžu byť fyzické osoby.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
18.V čl. I § 46 ods. 1 sa vypúšťa písmeno b).
Doterajšie písmená c) a d) sa označujú ako písmená b) a c)
Úprava v nadväznosti na zúženie rozsahu akreditovaných platcov, ktorými už nemôžu byť fyzické osoby.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
19.V čl. I § 46 odsek 2 znie:
„(2) Prílohami žiadosti podľa odseku 1 úradne osvedčená kópia bankového povolenia alebo povolenia na poskytovanie platobných služieb, zriaďovacia listina alebo obdobná listina a dokument, obsahujúci podrobný opis spôsobu vykonania úhrady podľa odseku 1 písmeno b).".
Úprava v nadväznosti na zúženie rozsahu akreditovaných platcov.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
8
20.V čl. I § 46 ods. 5 sa slová „odseku 1 písm. a) c)“ nahrádzajú slovami „odseku 1 písm. a) a b)“ a slovo „oprávnej“ sa nahrádza slovom „oprávnenej“.
Úprava vnútorného odkazu v nadväznosti na navrhované vypustenie § 46 ods. 1 písm. b) a gramatická oprava.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
21.V čl. I § 46 sa vypúšťa odsek 6.
Doterajší odsek 7 sa označuje ako odsek 6.
Úprava v nadväznosti na zúženie rozsahu akreditovaných platcov.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
22.V čl. I § 46 ods. 7 sa vypúšťajú písmená a) a h).
Doterajšie písmená b) až g) a i) sa označujú ako a) až g).
Úprava v nadväznosti na zúženie rozsahu akreditovaných platcov.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
23.V čl. I § 46 ods. 7 písm. b) sa vypúšťajú slová „ak ide o právnickú osobu,“.
Úprava v nadväznosti na zúženie rozsahu akreditovaných platcov.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
24.V čl. I § 47 ods. 4 písm. a) sa vypúšťajú slová „ak ide o právnickú osobu,“.
Úprava v nadväznosti na zúženie rozsahu akreditovaných platcov.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
25.V čl. I § 47 ods. 4 sa vypúšťa písmeno b).
Doterajšie písmená c) až e) sa označujú ako písmená b) až d).
9
Úprava v nadväznosti na zúženie rozsahu akreditovaných platcov.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
26.V čl. I § 59 ods. 1 sa písmeno e) dopĺňa piatym bodom, ktorý znie:
„5. sadzobník úhrad za zaručenú konverziu.".
Navrhuje sa doplniť splnomocnenie na vydanie sadzobníka úhrad za zaručenú konverziu, aby tieto boli jednotne upravené pre všetky subjekty, ktoré ju vykonávajú.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
27.V čl. I, § 60 ods. 1 sa za slová „orgánu verejnej moci“ vkladá slovo „povinnosť“.
Spresnenie ustanovenia.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny
Gestorský výbor odporúča schváliť.
28.V čl. III, 15. bode sa v § 10 ods. 2 písm. e) slová „nečlenským certifikačným autoritám podľa § 17 ods. 1 písm. a) a c)“ nahrádzajú slovami „poskytovateľom certifikačných služieb podľa § 17 ods. 3 písm. a) a c)“.
Zosúladenie ustanovenia s § 17 (čl. III 22. bod); v navrhovanom znení § 17 sa nepoužíva pojem nečlenská certifikačná autorita, ale poskytovateľ certifikačných služieb. Rovnako prívlastok „nečlenský“ nie je vhodné použiť, keďže návrh zákona nemá zavedený takýto pojem. Úplne postačuje odkaz na § 17 ods. 3, z ktorého jednoznačne vyplýva, že ide o iných poskytovateľov certifikačných služieb, ako uvedení v § 17 ods. 1. Súčasne sa navrhuje oprava chybného vnútorného odkazu.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
10
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny
Gestorský výbor odporúča schváliť.
29.V čl. III 16. bode § 10b ods. 3 sa na konci dopĺňa vetou, ktorá znie: „Orgán verejnej moci, ktorému bol vydaný kvalifikovaný systémový certifikát zapísaný v registri systémových certifikátov, je povinný oznámiť úradu zrušenie tohto certifikátu bezodkladne potom, ako k zrušeniu dôjde.".
Navrhuje sa zmeniť spôsob oznamovania zrušených kvalifikovaných systémových certifikátov NBÚ tak, aby povinnosť oznamovať mal priamo orgán verejnej moci, ktorého certifikát bol zrušený. Dôvodom je zjednodušenie administrácie a vyhotovovania zoznamu platných kvalifikovaných systémových certifikátov.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
30.V čl. III 18. bod znie:
„18. V § 14 ods. 1 písm. g) sa vypúšťajú slová „pre elektronický podpis” a za slovo podpisu" sa vkladajú slová a elektronickej pečate".
Navrhovaná zmena súvisí so zavedením inštitútu elektronickej pečate a potrebou jej premietnutia do súvisiacich ustanovení zákona o elektronickom podpise.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
31.V čl. III sa za 18. bod vkladá nový 19. bod, ktorý znie:
19. V § 14 ods. 1 písm. h) sa za slovo podpisu" vkladajú slová a elektronickej pečate".
Ostatné novelizačné body vo vládnom návrhu (tlač 545) sa v nadväznosti na túto zmenu príslušne prečíslujú.
Navrhovaná zmena súvisí so zavedením inštitútu elektronickej pečate a potrebou jej premietnutia do súvisiacich ustanovení zákona o elektronickom podpise.
Ústavnoprávny výbor NR SR
11
Gestorský výbor odporúča schváliť.
32.V čl. III, 19. bod znie:
„19. V § 14 ods. 3 písm. c) sa slová „§ 10 ods. 2 písm. j)“ nahrádzajú slovami „§ 10 ods. 2 písm. i)“ a slová „pre elektronický podpis vhodné na vyhotovovanie a overovanie zaručeného elektronického podpisu“ sa nahrádzajú slovami „vhodné na vyhotovovanie a overovanie zaručeného elektronického podpisu alebo zaručenej elektronickej pečate“.“.
Legislatívno-technická úprava; doplnenie bodu o potrebu opravy vnútorného odkazu z dôvodu zmeny § 10 ods. 2 (čl. III, 15. bod) a spresnenie ustanovenia.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny
Gestorský výbor odporúča schváliť.
33.V čl. III sa za 19. bod vkladá nový 20. bod, ktorý znie:
„20. V § 14 ods. 3 písm. d) v úvodnej vete sa slová „§ 17 ods. 1 písm. b)“ nahrádzajú slovami „§ 17 ods. 3 písm. b)“.
Ďalšie body sa primerane prečíslujú.
Legislatívno-technická úprava súvisiaca so zmenou § 17 v čl. III, 22. bode.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny
Gestorský výbor odporúča schváliť.
34.V čl. III sa za 19. bod vkladá nový 20. bod, ktorý znie:
20. V § 14 ods. 3 písm. d) treťom bode sa slová produkty a procedúry elektronického podpisu na vyhotovenie a overenie elektronického podpisu" nahrádzajú slovami produkty a procedúry na vyhotovenie a overenie elektronického podpisu a elektronickej pečate".
12
Ostatné novelizačné body vo vládnom návrhu (tlač 545) sa v nadväznosti na túto zmenu príslušne prečíslujú.
Navrhovaná zmena súvisí so zavedením inštitútu elektronickej pečate a potrebou jej premietnutia do súvisiacich ustanovení zákona o elektronickom podpise.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
35.V čl. III, 22. bode sa v § 17 ods. 1 slová „v inom štáte,“ nahrádzajú slovami „v inom členskom štáte Európskej únie, v štáte,“.
Doplnenie „iných členských štátov EÚ“ vyplýva z čl. 2 rozhodnutia Komisie č. 2009/767/ES, ktorým sa ustanovujú opatrenia na uľahčenie postupov elektronickými spôsobmi prostredníctvom „miest jednotného kontaktu“ podľa smernice EP a Rady 2006/123/ES o službách na vnútornom trhu a čl. 7 ods. 1 smernice č. 1999/93/ES.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny
Gestorský výbor odporúča schváliť.
36.V čl. III, 25. bode sa v § 24 ods. 16 slová „orgánom podľa čl. 3 ods. 4 smernice Európskeho parlamentu a Rady 1999/93/ES o rámci spoločenstva pre elektronické podpisy“ nahrádzajú slovami „príslušným orgánom iného členského štátu Európskej únie, štátu, ktorý je zmluvnou stranou Dohody o Európskom hospodárskom priestore, alebo Švajčiarska“.
Nakoľko citované ustanovenie smernice rovnako ako aj samotná smernica je síce všeobecne záväzným právnym aktom ale nemá priamy účinok, navrhuje sa nahradiť ho slovným vyjadrením obsahu dotknutého článku smernice č. 1999/93/ES.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny
Gestorský výbor odporúča schváliť.
13
37.V čl. IV, 1. bode sa v § 16a ods. 6 označenie odkazu „30d)“ nahrádza označením „30ba)“. Rovnako sa upraví aj označenie poznámky pod čiarou k tomuto odkazu.
Legislatívno-technická úprava číslovania odkazov.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny
Gestorský výbor odporúča schváliť.
38.V čl. IV, 2. bode sa slová „§ 16a ods. 8“ nahrádzajú slovami „§ 16a ods. 7“.
Oprava chybného označenia ustanovenia.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny
Gestorský výbor odporúča schváliť.
39.V čl. V sa v § 52 ods. 1 označenie odkazu „22c)“ nahrádza označením „22aa)“. Rovnako sa upraví aj označenie poznámky pod čiarou k tomuto odkazu.
Legislatívno-technická úprava číslovania odkazov.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny
Gestorský výbor odporúča schváliť.
40.V čl. VIII sa za 2. bod vkladá nový 3. bod, ktorý znie:
„3. V § 2 písmeno i) [v platnom znení písmeno m)] znie:
i) centrálnou informačnou infraštruktúrou nadrezortné informačné systémy v správe úradu vlády a zároveň využívajúce spoločné moduly ústredného portálu verejnej správy1aa) (ďalej len „ústredný portál“),“.
14
Poznámka pod čiarou k odkazu 1aa znie:
„1aa) § 7 zákona č. .../2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente).“.“.
Ostatné novelizačné body vo vládnom návrhu (tlač 545) sa v nadväznosti na túto zmenu príslušne prečíslujú.
Úrad vlády SR bude zabezpečovať úlohy národného prevádzkovateľa „nadrezortných informačných systémov“ využívajúcich spoločné moduly na UPVS, ktorým je správcom. Iné nadrezortné informačné systémy využívajúce spoločné moduly UPVS, ktoré podľa osobitných záväzných právnych predpisov v správe iných inštitúcií týmto ustanovením nedotknuté. Úpravou znenia sa odstráni rozpor pri správe nadrezortných informačných systémov iných inštitúcií (Geografické informačné systémy, informačné systémy MV SR, Daňový informačný systém, Štátna pokladnica, Obchodný register a ďalšie informačné systémy).
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
41.V čl. VIII sa za 2. bod vkladá nový 3. bod, ktorý znie:
„3. V § 2 písmeno i) [v platnom znení písmeno m)] sa nad slovo „správy“ umiestňuje odkaz 1aa a vkladajú sa slová „(ďalej len „ústredný portál“)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 1aa znie:
„1aa) § 7 zákona č. .../2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente).“.“.
Ďalšie body sa primerane prečíslujú.
Legislatívno-technická úprava; posun legislatívnej skratky v súlade s Legislatívnymi pravidlami tvorby zákonov na prvé miesto, kde sa pojem nachádza.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča neschváliť.
42.V čl. VIII, 3. bod znie:
„3. V § 2 sa vypúšťajú písmená o) a p).
Doterajšie písmená q) až z) sa označujú ako písmená o) až x).“.
Legislatívno-technická úprava v nadväznosti na novelu zákona č. 202/2013 Z. z., ktorou sa menil § 2 zákona č. 275/2006 Z. z.
15
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny
Gestorský výbor odporúča schváliť.
43.V čl. VIII sa 6. bod vypúšťa.
Ďalšie body sa primerane prečíslujú.
Úprava navrhovaná v tomto ustanovení, bola schválená v zákone č. 202/2013 Z. z. (§ 4a ods. 1).
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny
Gestorský výbor odporúča schváliť.
44.V čl. VIII sa 8. bod vypúšťa.
Ďalšie body sa primerane prečíslujú.
Úprava navrhovaná v tomto ustanovení, bola schválená v zákone č. 202/2013 Z. z.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny
Gestorský výbor odporúča schváliť.
45.V čl. VIII sa 9. bod vypúšťa.
Ďalšie body sa primerane prečíslujú.
Úprava navrhovaná v tomto ustanovení sa navrhuje presunúť do § 2 písm. i), kde v súlade s Legislatívnymi pravidlami tvorby zákonov patrí.
16
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny
Gestorský výbor odporúča schváliť.
46.V čl. VIII sa za 10. bod vkladá nový 11. bod, ktorý znie:
„11. V § 4a ods. 1 sa vypúšťajú slová „a ústredného portálu“.“.
Ďalšie body sa primerane prečíslujú.
Legislatívno-technická úprava súvisiaca s presunutím ústredného portálu do zákona o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e- Governmente) (čl. I).
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny
Gestorský výbor odporúča schváliť.
47.V čl. VIII sa za 18. bod vkladá nový 19. bod, ktorý znie:
„19. V § 9 ods. 3 sa za slová elektronickým podpisom" vkladajú slová alebo zaručenou elektronickou pečaťou" a slová je platný" sa nahrádzajú slovami alebo táto pečať sú platné".".
Ostatné novelizačné body vo vládnom návrhu (tlač 545) sa v nadväznosti na túto zmenu príslušne prečíslujú.
Navrhovaná zmena súvisí so zavedením inštitútu elektronickej pečate a potrebou jej premietnutia do súvisiacich ustanovení zákona o elektronickompodpise.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
48.V čl. X sa slová „1. októbra“ nahrádzajú slovami „1. novembra“ a v tejto súvislosti sa vykonajú nasledovné úpravy:
-v čl. VIII sa v nadpise § 12b slová „1. októbra“ nahrádzajú slovami „1. novembra“,
17
-v čl. VIII sa v § 12b slová „30. septembra“ nahrádzajú slovami „31. októbra“.
Zmena účinnosti sa navrhuje z dôvodu trvania legislatívneho procesu, zabezpečenia aspoň minimálnej legisvakancie a vytvorenia časového priestoru na vydanie potrebných vykonávacích predpisov. Z uvedených dôvodov je potrebné zmeniť účinnosť zákona tak, aby boli dodržané požiadavky a lehoty stanovené Ústavou Slovenskej republiky [čl. 87 ods. 2 4 a čl. 102 ods. 1 písm. o)].
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny
Gestorský výbor odporúča schváliť.
V.
Gestorský výbor odporúča o návrhoch výborov Národnej rady Slovenskej republiky, ktoré sú uvedené v spoločnej správe hlasovať takto:
a)hlasovať spoločne o bodoch 1 40 a 42 48 s odporúčaním gestorského výboru schváliť.
b)hlasovať o bode 41 s odporúčaním gestorského výboru neschváliť.
VI.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov vyjadrených v uzneseniach uvedených pod bodom III. tejto správy a v stanoviskách poslancov gestorského výboru vyjadrených v rozprave k tomuto vládnemu návrhu zákona v súlade s § 79 ods. 4 a § 83 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov odporúča Národnej rade Slovenskej republiky vládny návrh zákona o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) - (tlač 545) v znení schválených pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov uvedených v spoločnej správe a prednesených v rozprave s c h v á l i ť.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o vládnom návrhu zákona o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) - (tlač 545a) bola schválená v druhom čítaní uznesením gestorského výboru č. 115 z 3. septembra 2013. Výbor určil poslanca Milana P A N Á Č K A za spoločného spravodajcu výborov.
Súčasne ho poveril
18
1.predniesť spoločnú správu výborov na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky,
2.navrhnúť Národnej rade Slovenskej republiky hlasovať o pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhoch, ktoré vyplynuli z rozpravy a hlasovať o predmetnom vládnom návrhu zákona ihneď po ukončení rozpravy k nemu 83 ods. 4, a § 86 zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov). Zároveň po skončení druhého čítania, pristúpiť k tretiemu čítaniu ihneď podľa § 84 ods. 2 zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
Igor C H O M A, v. r.
predseda
Výboru NR SR pre verejnú správu
a regionálny rozvoj
V Bratislave 3. septembra 2013