K bodom 22 až 28, 61 a 63Predmetnou úpravou sa ruší § 48, t. j. povinnosť subjektu samostatným konaním žiadať o vydanie povolenia na denaturáciu liehu. Denaturovať lieh v daňovom sklade bude možné i naďalej po splnení podmienok stanovených v § 46. Súčasne sa znenie ustanovenia upresňuje v nadväznosti na vykonávacie nariadenie Komisie (EÚ) č. 162/2013 z 21. februára 2013, ktorým sa mení a dopĺňa príloha k nariadeniu (ES) č. 3199/93 o vzájomnom uznávaní postupov úplného denaturovania etanolu na účely výnimky zo spotrebnej dane, v ktorom sa ustanovuje spoločný denaturačný prostriedok na všeobecnú denaturáciu liehu, tzv. eurodenaturant, ktorý môžu na tento účel používať všetky členské štáty bez toho, aby boli povinné v prípade, že ho chcú používať na všeobecnú denaturáciu liehu, postupovať podľa čl. 27 ods. 3 smernice Rady č. 92/83/EHS o zosúladení štruktúr spotrebných daní pre etanol a alkoholické nápoje. Na základe uvedeného na území SR možno na výrobu všeobecne denaturovaného liehu používať iba spoločný denaturačný prostriedok, tzv. eurodenaturant, a tie denaturačné prostriedky, ktoré sú ustanovené vyhláškou č. 538/2011 Z. z. o povolených denaturačných prostriedkoch, ich ustanovených množstvách na denaturáciu liehu, o požiadavkách na denaturáciu liehu a manipuláciu s denaturovaným liehom, o požiadavkách na jeho vlastnosti a o určenom účele použitia denaturovaného liehu.
K bodom 30, 36 a 37, 44, 45, 47 a 48
Legislatívno-technická úprava v nadväznosti na zmeny súvisiace so zmenou tlače a distribúcie kontrolných známok
K bodu 31
Znenie splnomocňovacieho ustanovenia sa navrhuje upraviť tak, aby bolo možné na jeho základe vydať iba jeden vykonávací predpis, ktorým sa ustanovia ako náležitosti na kontrolných známkach, ochranné prvky, rozmery, údaje ako i cena kontrolných známok.
K bodu 33
S cieľom znížiť administratívnu záťaž pre odberateľov kontrolných známok, ktorými sú prevádzkovatelia daňových skladov, sa navrhuje, že ak tieto daňové subjekty v rámci podnikania dovážajú spotrebiteľské balenie liehu z územia tretieho štátu, nemusia byť súčasne evidované na colnom úrade i ako dovozca spotrebiteľského balenia. Súčasne sa realizuje legislatívno-technická úprava v nadväznosti na zmeny v sankciách upravujúcich povinnosti tlačiarne.
K bodom 35, 38 až 43, 46, 49, 64, 65 a 67
V nadväznosti na vznik aféry s nelegálne vyrobenými liehovinami s obsahom metanolu v Českej republike, ktorých požitie spôsobilo závažné zdravotné následky až smrť niekoľkým desiatkam spotrebiteľov, sa navrhuje prehodnotiť systém tlače a distribúcie kontrolných známok tak, aby tlač kontrolných známok zabezpečovala štátna tlačiareň. Cenu, za ktorú bude tlačiareň predávať kontrolné známky odberateľovi kontrolných známok, navrhne komisia, ktorú zriadi ministerstvo. Členmi komisie budú okrem zamestnancov ministerstva, tlačiarne a Finančného riaditeľstva SR aj zástupcovia odberateľov kontrolných známok. Cenu kontrolných známok stanoví ministerstvo v osobitnom predpise.
V nadväznosti na uplatňovanie pravidiel štátnej pomoci je tlač kontrolných známok štátnou tlačiarňou zlučiteľná s vnútorným trhom a je vyňatá z notifikačnej povinnosti, ak ide o štátnu pomoc vo forme náhrady za služby vo verejnom záujme vo výške menej ako 15 mil. eur ročne, a to v súlade s rozhodnutím Komisie (EÚ) z 20. decembra 2011 o uplatňovaní článku 106 ods. 2 Zmluvy o fungovaní Európskej únie na štátnu pomoc vo forme náhrady za službu vo verejnom záujme udeľovanej niektorým podnikom povereným poskytovaním služieb všeobecného hospodárskeho záujmu a súčasne spĺňa podmienky stanovené týmto rozhodnutím. Ide o náhradu za poskytovanie služieb všeobecného hospodárskeho záujmu, pričom náhrada za túto službu je v súlade s čl. 2 až 6 predmetného rozhodnutia Komisie (EÚ).