predmetov, učiteľa základnej umeleckej školy, majstra odbornej výchovy a pedagogického asistenta.Odsek 2 ustanovuje, že doplňujúce pedagogické štúdium podľa zákona môže uskutočňovať vysoký škola v rozsahu najmenej 200 vyučovacích hodín, a to iba k tým študijným odborom, ktoré má akreditované v prvom stupni alebo druhom stupni vysokoškolského štúdia a zároveň musí spĺňať aj druhú podmienku, a to, že má akreditovaný program doplňujúceho pedagogického štúdia na pedagogickú spôsobilosť.
Odsek 3 určuje obsah doplňujúceho pedagogického štúdia, v ktorom sa vyžaduje absolvovať 80% pedagogicko-psychologického a sociálno-vedného základu študijného odboru učiteľstvo a najmenej 40 hodím pedagogickej praxe v cvičnej škole.
Odsek 4 upravuje ukončovanie doplňujúceho pedagogického štúdia pred skúšobnou komisiou, ktorú tvorí predseda a dvaja členovia a vymenuje ju rektor.
Odsek 5 upravuje ukončovanie doplňujúceho pedagogického štúdia záverečnou skúškou, ktorá sa koná spravidla v jeden deň a ukončuje sa z predmetov všeobecnej pedagogiky a psychológie pre všetky kategórie a podkategórie pedagogických zamestnancov a didaktiky vyučovacích predmetov u učiteľa, didaktiky odborného výcviku u majstra odbornej výchovy, didaktiky vyučovacích predmetov alebo didaktiky odborného výcviku alebo didaktiky voľného času/mimoškolskej pedagogiky u pedagogického asistenta a u študenta tie didaktiky, na ktorú kategóriu a podkategóriu sa pripravuje.
Odsek 6 upravuje podmienky ukončovania doplňujúceho pedagogického štúdia, na záver ktorého sa vyhotovuje protokol podpísaný predsedom a členmi. Dokladom o ukončení programu je vysvedčenie.
Odsek 7 umožňuje pri neúspešnom ukončení štúdia pedagogickému zamestnancovi vykonať opravnú záverečnú skúšku s obmedzení najskôr o tri mesiace a najneskôr o deväť mesiacov od neúspešného konania záverečnej skúšky.
Odsek 8 umožňuje povoliť aj iný termín ukončenia štúdia zo závažných dôvodov napr. zdravotné.
Odsek 9 vymedzuje podmienku schvaľovania programu doplňujúceho pedagogického štúdia prostredníctvom akreditačnej rady podľa podmienok ustanovených týmto zákonom.
Odsek 10 ustanovuje, že vysoké školy, ktoré majú akreditované študijné programy v prvom a druhom stupni vysokoškolského štúdia v skupine študijných odborov výchova a vzdelávanie, uskutočňujú doplňujúce pedagogické štúdium podľa týchto programov. To znamená, že sa na nich nevzťahuje proces akreditácie programov doplňujúceho pedagogického štúdia podľa tohto zákona, ale toto štúdium uskutočňujú v rámci programov
už akreditovaných podľa zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách.
Pôvodným účelom tohto ustanovenia bolo, aby sa pedagogickým a odborným zamestnancom umožnilo na základe overovania profesijných kompetencií získaných prostredníctvom sebavzdelávania a rokmi praxe a následne im priznať kredity, ktoré mohli použiť na účely kreditového príplatku alebo na vykonanie atestácie. Pri tvorbe tohto ustanovenia sa vychádzalo z predpokladu, že kredity takto získa okolo 5% pedagogických alebo odborných zamestnancov. Na základe podnetov z praxe a vlastnou kontrolou bolo zistené, že toto % je ďaleko vyššie, pričom sa nerealizuje ako alternatíva k osobnej účasti