pozastavení výkonu funkcie exekútora podať znovu najskôr po uplynutí jedného mesiaca od právoplatnosti rozhodnutia o zamietnutí jeho predchádzajúceho návrhu.Podrobnejšie sa ustanovuje režim, trvanie a následky pozastavenia výkonu funkcie súdneho exekútora.
Výslovne sa ustanovuje, že pozastavenie výkonu funkcie exekútora zaniká dňom právoplatnosti uznesenia o zastavení trestného stíhania alebo o podmienečnom zastavení trestného stíhania, rozsudku súdu alebo rozhodnutia disciplinárneho senátu; to neplatí, ak bolo konanie, pre ktoré bol exekútorovi pozastavený výkon funkcie, trestným činom, za ktorý bol právoplatne odsúdený, alebo ak bolo exekútorovi za konanie, pre ktoré mu bol pozastavený výkon funkcie exekútora, uložené disciplinárne opatrenie zbavenie výkonu funkcie exekútora.
Exekútor je povinný o všetkých uvedených skutočnostiach významných pre trvanie pozastavenia výkonu funkcie exekútora bezodkladne informovať komoru a ministerstvo.
Právna úprava sa precizuje aj vo vzťahu k účinkom pozastavenia. Výslovne sa ustanovuje, že ak pozastavenie výkonu funkcie exekútora trvá, nesmie exekútor vykonávať činnosť podľa tohto zákona. Na rozdiel od výkladovo sporných otázok použitia pravidiel inkompatibility, nová právna úprava výslovne ustanovuje, že počas pozastavenia výkonu funkcie exekútora sa § 4 Exekučného poriadku nepoužije.
Na rozdiel od režimu de lege lata, proti rozhodnutiu ministra o pozastavení výkonu funkcie exekútora nebude prípustný rozklad. V tomto prípade bude doručené rozhodnutie o disciplinárnom previnení právoplatné a vykonateľné, pričom exekútor bude oprávnený rozhodnutie napadnúť žalobou na správnom súde.
K bodu 72 (§ 222a až 222g) § 222a
Ustanovenie reaguje na poznatky aplikačnej praxe, konkrétne na prípady, keď sa počas pozastavenia výkonu funkcie exekútora z dôvodu vedenia disciplinárneho konania za závažné disciplinárne previnenie začne trestné stíhanie proti tomuto exekútorovi. V týchto prípadoch minister rozhodne o rozšírení dôvodov pozastavenia výkonu funkcie exekútora, keďže po druhýkrát nie je možné rozhodnúť o pozastavení výkonu funkcie exekútora.
Odsek 2 upravuje obdobný režim rozšírenia dôvodov pozastavenia výkonu funkcie exekútora, avšak v prípade opačného poradia existencie dôvodov pozastavenia.
Pre oba prípady platí, že rozšírenie dôvodov vykoná minister samostatným rozhodnutím, pričom proti rozhodnutiu ministra o rozšírení dôvodov pozastavenia výkonu funkcie exekútora nie je prípustný rozklad. Primerane sa pritom použije režim preskúmania rozhodnutia v správnom súdnictve, ako je ustanovené v odôvodnení k bodu 71.
§ 222b
Predmetné ustanovenia tvoria novú substantívnu právnu úpravu disciplinárnych orgánov vykonávajúcich disciplinárne konanie, ich kreovania, právomoci, rozsahu konania a podobne. Na rozdiel od súčasného stavu sa jasne ustanovuje, že disciplinárnym orgánom je disciplinárny senát komory, ktorý sa vytvorí jasnými pravidlami, bude pozostávať z predsedu a dvoch členov, pričom čo do kreovania sa zakotvuje náhodný výber členov disciplinárnych senátov z vopred stanovených databáz predsedov a členov disciplinárnych senátov. Činnosť disciplinárnych senátov organizačne a technicky zabezpečuje komora, ktorá je povinná poskytnúť adekvátnu súčinnosť.
§ 222c a 222d
Ustanovujú sa pravidlá kreovania disciplinárnych senátov a voľby a menovania ich jednotlivých členov. Zámerom je stanoviť jednotné podmienky pre obsadenie databáz