NÁRODNÁ RADA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
VI. volebné obdobie
___________________________________________
Číslo: CRD-438/2013
401a
S p o l o č n á s p r á v a
výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 300/2005 Z. z. Trestný zákon v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 401) v druhom čítaní
___________________________________________________________________________
Ústavnoprávny výbor Národnej rady ako gestorský výbor k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 300/2005 Z. z. Trestný zákon v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 401) podáva Národnej rade Slovenskej republiky podľa § 79 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky.
I.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 507 z 19. marca 2013 pridelila vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 300/2005 Z. z. Trestný zákon v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 401) na prerokovanie týmto výborom:
Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky,
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo,
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky obranu a bezpečnosť a
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre ľudské práva a národnostné menšiny.
Určila zároveň lehotu na prerokovanie predmetného návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch do 30 dní a v gestorskom výbore do 32 dní odo dňa jeho pridelenia.
II.
Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona 75 ods. 2 zákona o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky).
III.
Vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 300/2005 Z. z. Trestný zákon v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 401) prerokovali výbory v stanovenej lehote a odporúčali ho schváliť:
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky uznesením zo 7. mája 2013 č. 202,
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo uznesením z 23. apríla 2013 č. 59,
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť uznesením z 9. mája 2013 č. 79
a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre ľudské práva a národnostné menšiny uznesením z 9. mája 2013 č. 73.
IV.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky uvedených v bode III tejto spoločnej správy vyplývajú tieto pozmeňujúce a doplňujúce návrhy:
1. K čl. I bod 1
V úvodnej vete bodu 1 sa za slová „V § 40 ods. 1 sa“ vkladajú slová „za písmeno a)“.
Ide o legislatívnu úpravu.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť.
2. V čl. I sa za bod 30 vkladá nový bod 31, ktorý znie:
„31. Za § 290 sa vkladajú § 290a a 290b, ktoré vrátane nadpisov znejú:
„§ 290a
Porušovanie povinností za krízovej situácie
(1) Kto za krízovej situácie odoprie vykonať alebo úmyselne nevykoná povinnosť uloženú orgánmi verejnej moci na obranu štátu a zachovanie jeho bezpečnosti, na ochranu života a zdravia osôb, na ochranu majetku, na dodržiavanie základných práv a slobôd, na odvrátenie ohrozenia alebo na obnovu narušeného hospodárstva, najmä riadneho fungovania zásobovania, dopravy a verejných služieb v obciach a na riadne fungovanie ústavných orgánov potrestá sa odňatím slobody až na dva roky.
(2) Odňatím slobody na dva roky päť rokov sa páchateľ potrestá, ak spácha čin uvedený v odseku 1
a) a spôsobí ním ťažkú ujmu na zdraví alebo smrť, alebo
b) závažnejším spôsobom konania.
§ 290b
Vyhýbanie sa výkonu povinností za krízovej situácie
(1) Kto za krízovej situácie v úmysle vyhnúť sa povinnosti uloženej orgánmi verejnej moci na obranu štátu a zachovanie jeho bezpečnosti, na ochranu života a zdravia osôb, na ochranu majetku, na dodržiavanie základných práv a slobôd, na odvrátenie ohrozenia alebo na obnovu narušeného hospodárstva, najmä riadneho fungovania zásobovania, dopravy a verejných služieb v obciach a na riadne fungovanie ústavných orgánov sa poškodí na zdraví, predstiera chorobu, falšuje listinu, zneužije návykovú látku alebo použije iný úskok, potrestá sa odňatím slobody až na dva roky.
(2) Odňatím slobody na dva roky päť rokov sa páchateľ potrestá, ak spácha čin uvedený v odseku 1
a) a spôsobí ním ťažkú ujmu na zdraví alebo smrť, alebo
b) závažnejším spôsobom konania.“.“.
Body 31 až 42 vládneho návrhu zákona sa primerane prečíslujú.
Navrhuje sa doplnenie dvoch nových skutkových podstát trestných činov, ktoré nadväzujú na ústavnú úpravu v ústavnom zákone č. 227/2002 Z. z. o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu v znení neskorších predpisov. Pri definovaní ich znakov sa čiastočne preberá jeho terminológia, ktorým je „obrana štátu a zachovanie jeho bezpečnosti, na ochranu života a zdravia osôb, na ochranu majetku, na dodržiavanie základných práv a slobôd, na odvrátenie ohrozenia alebo na obnovu narušeného hospodárstva, najmä riadneho fungovania zásobovania, dopravy a verejných služieb v obciach a na riadne fungovanie ústavných orgánov“ (čl. 1 ods. 2 cit. ústavného zákona).
Ďalším znakom skutkovej podstaty je v prvom prípade odopretie vykonať alebo úmyselne nevykonať povinnosť a v druhom prípade úmyselne sa vyhnúť povinnosti uloženej na obranu štátu a zachovanie jeho bezpečnosti, na ochranu života a zdravia osôb, na ochranu majetku, na dodržiavanie základných práv a slobôd, na odvrátenie ohrozenia alebo na obnovu narušeného hospodárstva, najmä riadneho fungovania zásobovania, dopravy a verejných služieb v obciach a na riadne fungovanie ústavných orgánov, a to bez ohľadu či ústavným zákonom (č. 227/2002 Z. z.) alebo na jeho základe. Ide o povinnosti, ktoré ukladá orgán verejnej moci.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
Gestorský výbor odporúča schváliť.
3. V čl. III bod 2 znie:
„2. V § 38 ods. 1 znie:
(1) Za bezúhonného sa na účely tohto zákona považuje ten, kto nebol právoplatne odsúdený za
a) obzvlášť závažný trestný čin,29)
b) trestný čin proti ľudskej dôstojnosti,29a) trestný čin v súvislosti s detskou pornografiou,29b) trestný čin obchodovania s ľuďmi alebo trestný čin zverenia dieťaťa do moci iného,29c)
c) trestný čin prijímania úplatku, trestný čin podplácania alebo trestný čin nepriamej korupcie,30)
d) úmyselný trestný čin spáchaný v súvislosti s výkonom zdravotníckeho povolania.“.
Poznámky pod čiarou k odkazom 29a) až 29c) znejú:
29a) § 199 až 203 Trestného zákona.
29b) § 368 až 370 Trestného zákona.
29c) § 179 až 181 Trestného zákona.“.
Navrhuje sa nová úprava podmienok bezúhonnosti zdravotníckych zamestnancov nakoľko úprava navrhovaná vo vládnom návrhu zákona, ktorá obsahuje aj nedbanlivostné trestné činy v súvislosti s výkonom zdravotníckeho povolania a akýkoľvek úmyselné trestné činy je neprimerane prísna a vzhľadom k riadnemu výkonu zdravotníckeho povolania neúčelná. Pozmeňujúci návrh súčasne zohľadňuje transpozičné záväzky vyplývajúce z právne záväzných aktov Európskej únie, ktoré sa návrhom zákona transponujú do právneho poriadku Slovenskej republiky 38 ods. 1 písm. b). Súčasne sa navrhuje vzhľadom k zmene podmienok bezúhonnosti doplnenie prechodného ustanovenia k úpravám účinným od 1. júla 2013, ktoré v návrhu zákona absentovalo.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
4. V čl. III sa vypúšťa bod 3.
Ostávajúce body sa primerane prečíslujú.
Vzhľadom na navrhované nové znenie § 38 ods. 1 sa návrh v čl. III 3. bode stáva obsolétnym a preto sa navrhuje jeho vypustenie.
Ústavnoprávny výbor
Gestorský výbor odporúča schváliť.
5. V čl. III bod 3 znie:
„3. V § 38 ods. 1 písmeno c) znie:
„c) trestný čin porušovania povinností za krízovej situácie alebo trestný čin vyhýbania sa výkonu povinností za krízovej situácie,30a)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 30a znie:
„30a) § 290a a § 290b Trestného zákona v znení zákona č. .../2013 Z. z.“.“.
Rozširuje sa definícia bezúhonnosti zdravotníckeho pracovníka. Za bezúhonného sa nebude považovať taký zdravotnícky pracovník, ktorý bol právoplatne odsúdený za trestný čin porušovania povinností za krízovej situácie alebo za trestný čin vyhýbania sa výkonu povinností za krízovej situácie.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
Gestorský výbor odporúča neschváliť.
6. K čl. III bod 4
Z navrhovaného textu 4. bodu, ktorým sa dopĺňa § 68 ods. 8 sa vypúšťajú slová „ako aj údaje rozhodujúce pre dočasné pozastavenie registrácie (§ 63a)“.
Vypustenie navrhovaného textu nadväzuje na medzičasom prijatý zákon č. 41/2013 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 578/2004 Z. z. a ktorým bolo ustanovenie § 68 ods. 8 o uvedený text už doplnené.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť.
7. K čl. III bod 6
V navrhovanom § 63b ods. 1 písm. c) sa slová „doživotne zakázaný výkon“ nahrádzajú slovami „právoplatným rozhodnutím súdu uložený doživotný zákaz výkonu“.
Ide o zjednotenie terminológie s terminológiou obsiahnutou v navrhovanom § 74 ods. 5 (čl. III bod 10) predmetného zákona.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť.
8. V čl. III v bode 6 sa § 63b ods. 1 dopĺňa písmenom d), ktoré znie:
„d) kto porušil povinnosť podľa § 80 ods. 1 písm. h) a bola mu uložená pokuta podľa § 82 ods. 5 písm. b).“.“.
Ako dôvod zrušenia registrácie zdravotníckeho pracovníka sa dopĺňa porušenie povinnosti počas krízovej situácie vykonať povinnosť uloženú príslušnými orgánmi na zabezpečenie poskytovania zdravotnej starostlivosti, pričom o porušení tejto povinnosti rozhoduje Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky. Na základe tohto rozhodnutia príslušná komora zruší zdravotníckemu pracovníkovi registráciu.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
Gestorský výbor odporúča schváliť.
9. V čl. III sa za bod 6 vkladá nový bod 7, ktorý znie:
„7. V § 63c sa za prvú vetu vkladá nová druhá veta, ktorá znie: „Ak bola registrácia zdravotníckemu pracovníkovi zrušená z dôvodu podľa § 63b ods. 1 písm. d), môže zdravotnícky pracovník požiadať o obnovenie registrácie najskôr po uplynutí desiatich rokov od zrušenia registrácie.“.“.
Body 7 až 19 vládneho návrhu zákona sa primerane prečíslujú.
Dopĺňa sa ustanovenie, že ak bola registrácia zdravotníckemu pracovníkovi zrušená z dôvodu porušenia povinnosti počas krízovej situácie vykonať povinnosť uloženú príslušnými orgánmi na zabezpečenie poskytovania zdravotnej starostlivosti, môže zdravotnícky pracovník požiadať o obnovenie registrácie najskôr po uplynutí desiatich rokov od zrušenia registrácie.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
Gestorský výbor odporúča schváliť.
10. K čl. III bod 7
V navrhovanom bode 7 sa slová „V § 68 ods. 11“ nahrádzajú slovami „V § 68 ods. 12“ a odkaz „9ab)“ nad slovom „predpisu“ sa nahrádza odkazom „9b)“.
Navrhovaná legislatívna úprava nadväzuje na medzičasom prijatý zákon č. 41/2013 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 578/2004 Z. z. a ktorým bol v § 68 vložený nový odsek 11 a doterajší odsek 11 sa označil ako odsek 12. Zároveň sa odstraňuje nesprávne označenie odkazu k príslušnej poznámke pod čiarou.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť.
11. K čl. III bod 10
V navrhovanom bode 10 v úvodnej vete sa slová „§ 74 sa dopĺňa odsekom 5“ nahrádzajú slovami „§ 74 sa dopĺňa odsekom 6“. Zároveň sa označenie odseku 5 označuje ako odsek 6.
Navrhovaná legislatívna úprava nadväzuje na medzičasom prijatý zákon č. 41/2013 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 578/2004 Z. z. a ktorým bol § 74 už doplnený o odsek 5.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť.
12. K čl. III bod 11
V navrhovanom čl. III bod 11 znie:
„11. V § 79 ods. 2 sa vypúšťa písmeno b)“.
Doterajšie písmená c) a d) sa označujú ako písmená b) a c).
V úprave bodu 11, sa okrem vypustenia písmena b) navrhuje v normatívnom texte v uvádzacej vete § 79 ods. 2 namiesto pojmov „prokurátor, vyšetrovateľ alebo policajný orgán“ zaviesť pojem „orgán činný v trestnom konaní55d)“. V súvislosti s navrhovanou úpravou je však potrebné uviesť, že v platnej právnej úprave § 79 ods. 2 nemožno policajný orgán stotožniť iba s orgánom činným v trestnom konaní ale aj s klasickým útvarom Policajného zboru, a to predovšetkým s prihliadnutím na úpravu obsiahnutú v § 79 ods. 2 písm. c) a d). Preto sa navrhuje súčasný platný právny stav v uvádzacej vete § 79 ods. 2 ponechať a v bode 11 len upraviť vypustenie písmena b) z § 79 ods. 2.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť.
13. K čl. III bod 14
V bode 14 v novo navrhovanom § 79 ods. 4 písm. a) sa označenie odkazu „55d)“ nad slovom „konaní“ nahrádza označením „55e)“. Následne sa v navrhovanom § 79 ods. 4 doterajšie označenia odkazov „55e) 55p)“ označujú ako odkazy „55f) 55r)“. Rovnako sa mení aj označenie poznámok pod čiarou k nim.
Navrhovaná legislatívna úprava nadväzuje na medzičasom prijatý zákon č. 41/2013 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 578/2004 Z. z. a ktorým bol v § 79 ods. 1 vložený odkaz 55d. Preto je nevyhnutné zmeniť navrhované označenie odkazov 55d 55p na 55e až 55r ako aj označenie poznámok k nim.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť.
14. K čl. III bod 14
V navrhovanom bode 14 na konci sa poznámka “Doterajšie odseky 4 6 sa označujú ako odseky 5 7“ nahrádza poznámkou „Doterajšie odseky 4 7 sa označujú ako odseky 5 až 8“.
Navrhovaná legislatívna úprava nadväzuje na medzičasom prijatý zákon č. 41/2013 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 578/2004 Z. z. a ktorým bol § 79 doplnený o odsek 7. Preto je nevyhnutné ďalšie navrhované doplnenie § 79 v bode 14 premietnuť aj v poznámke o zmene označenia doterajších odsekov.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť.
15. V čl. III sa za bod 15 vkladá nový bod 16, ktorý znie:
„16. V § 80 sa odsek 1 dopĺňa písmenom h), ktoré znie:
„h) počas krízovej situácie58f) vykonať povinnosť uloženú príslušnými orgánmi na zabezpečenie poskytovania zdravotnej starostlivosti.“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 58f znie:
„58f) Čl. 1 ods. 4 ústavného zákona č. 227/2002 Z. z. o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu.“.“.
Body 16 až 19 vládneho návrhu zákona sa primerane prečíslujú.
Do povinností zdravotníckeho pracovníka sa dopĺňa povinnosť počas krízovej situácie vykonať povinnosť uloženú príslušnými orgánmi na zabezpečenie poskytovania zdravotnej starostlivosti.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
Gestorský výbor odporúča schváliť.
16. V čl. III sa za bod 18 vkladajú nové body 19 a 20, ktoré znejú:
„19. V § 82 odsek 5 znie:
„(5) Ministerstvo zdravotníctva uloží pokutu
a) až do 1 500 eur osobe, ak osoba používa profesijný titul v rozpore s § 37b,
b) do 3 300 eur zdravotníckemu pracovníkovi, ak poruší povinnosť podľa § 80 ods. 1 písm. h); rovnopis rozhodnutia o uložení pokuty ministerstvo zdravotníctva bezodkladne zašle komore príslušnej na registráciu zdravotníckych pracovníkov.“.
20. V § 83 odsek 2 znie:
„(2) Účastníkom konania o uložení pokuty je držiteľ povolenia, držiteľ licencie na výkon samostatnej zdravotníckej praxe, zdravotnícky pracovník alebo osoba, ktorá používa profesijný titul v rozpore s § 37b, a úrad pre dohľad, ak sa konanie začalo na jeho podnet.“.“.
Bod 19 vládneho návrhu zákona sa primerane prečísluje.
Navrhuje sa, aby o porušení povinnosti zdravotníckeho pracovníka počas krízovej situácie vykonať povinnosť uloženú príslušnými orgánmi na zabezpečenie poskytovania zdravotnej starostlivosti rozhodovalo a pokutu do 3 300 eur ukladalo Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky. Súčasne sa navrhuje, aby rovnopis rozhodnutia o uložení pokuty ministerstvo bezodkladne zaslalo príslušnej komore. Spresňujú sa aj všeobecné procesné ustanovenia o ukladaní pokút.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
Gestorský výbor odporúča schváliť.
17. V čl. III sa za bod 18 vkladá nový bod 19, ktorý znie:
„19. Za § 102l sa vkladá nový § 102m, ktorý znie:
„§ 102m
Prechodné ustanovenie
k úpravám účinným od 1. júla 2013
Podmienka na výkon zdravotníckeho povolania podľa § 31 ods. 1 písm. d) u zdravotníckeho pracovníka, ktorý vykonáva zdravotnícke povolanie k 30. júnu 2013, sa považuje za splnenú, ak tento zdravotnícky pracovník spĺňa podmienku na výkon zdravotníckeho povolania podľa § 31 ods. 1 písm. d) podľa predpisov účinných do 30. júna 2013.“.
Doterajší bod 19 sa primerane prečísluje.
Vzhľadom k zmene podmienok bezúhonnosti sa navrhuje doplnenie prechodného ustanovenia k úpravám účinným od 1. júla 2013, ktoré v návrhu zákona absentovalo.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
18. Za čl. III sa vkladá nový článok IV, ktorý znie:
„Čl. IV
Zákon č. 179/2011 Z. z. o hospodárskej mobilizácii a o zmene a doplnení zákona č. 387/2002 Z. z. o riadení štátu v krízových situáciách mimo času vojny a vojnového stavu v znení neskorších predpisov sa dopĺňa takto:
V § 32 ods. 2 sa na konci pripája čiarka a tieto slová: „ak osobitný zákon neustanovuje inak48a)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 48a znie:
„48a) § 82 ods. 5 písm. b) zákona č. 578/2004 Z. z. v znení zákona č. .../2013 Z. z.“.“.
Článok IV vládneho návrhu zákona sa primerane prečísluje.
Navrhovaným ustanovením sa umožňuje, aby pokuty za nepodriadenie sa pracovnej povinnosti zdravotníckeho pracovníka mohlo ukladať Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
Gestorský výbor odporúča schváliť.
19. K čl. IV a k čl. I bod 38
V čl. IV sa slová „1. júna 2013“ nahrádzajú slovami „1. júla 2013“.
V nadväznosti na navrhovanú zmenu účinnosti je potrebné túto skutočnosť premietnuť aj v čl. I v bode 38 v nadpise navrhovaného § 438f kde sa slová „1. júna 2013“ nahrádzajú slovami „1. júla 2013“.
Nový deň účinnosti sa navrhuje ustanoviť v nadväznosti na predpokladaný termín schválenia zákona a jeho vyhlásenie v Zbierke zákonov.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť.
Gestorský výbor odporúča hlasovať o pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhoch nasledovne:
o bodoch 1 až 4, 6 až 19 spoločne, s odporúčaním schváliť;
o bode 5 s odporúčaním neschváliť.
V.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 300/2005 Z. z. Trestný zákon v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 401) odporúča Národnej rade Slovenskej republiky
predmetný vládny návrh zákona schváliť v znení schválených pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov uvedených v tejto spoločnej správe.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 300/2005 Z. z. Trestný zákon v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 401a) bola schválená uznesením Ústavnoprávneho výboru Národnej rady Slovenskej republiky č. 228 zo 14. mája 2013.
Týmto uznesením výbor zároveň poveril spoločného spravodajcu, aby na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky pri rokovaní o predmetnom návrhu zákona predkladal návrhy v zmysle príslušných ustanovení zákona o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky.
Róbert Madej
predseda Ústavnoprávneho výboru
Národnej rady Slovenskej republiky
Bratislava 14. mája 2013