K bodu 12 V § 5 ods. 5 sa použil správny pojem zábezpeka namiesto pojmu záruka.
K bodu 13
V § 5 ods. 7 ide o legislatívno technickú úpravu vnútorných odkazov v súvislosti so zákonom č. 414/2012 Z. z. o obchodovaní s emisnými kvótami a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorý nadobudol účinnosť 1. januára 2013 a ktorý novelizoval ustanovenie § 4 ods. 1 zákona č. 587/2004 Z. z. o Environmentálnom fonde a o zmene a doplnení niektorých zákonov (Čl. III).
K bodu 14
V § 6 ods. 1 ide o legislatívno-technickú úpravu v súvislosti so zákonom č. 414/2012 Z.z. o obchodovaní s emisnými kvótami a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorý nadobudol účinnosť 1. januára 2013 a ktorý novelizoval § 4 ods. 1 zákona č. 587/2004 o Environmentálnom fonde a o zmene a doplnení niektorých zákonov (Čl. III).
K bodu 15
Nové znenie § 9 sa navrhuje z dôvodu viacerých úprav jednotlivých ustanovení.
V celom texte sa pojem “činnosť” nahradil pojmom “projekt” z toho dôvodu, že nejde o samotnú činnosť, ale o projekt v rámci fondom zverejnenej činnosti.
V odseku 1 písm. a) sa doplnili ďalšie náležitosti žiadosti o poskytnutie podpory, ak je žiadateľ právnickou osobou. Doplnili sa ako náležitosti žiadosti aj meno a priezvisko štatutárneho zástupcu , telefónne číslo a aj e-mailová adresa, ak ich má.
V odseku 1 písm. c) sa pojem „stručná charakteristika činnosti“ nahrádza stručným opisom projektu z toho dôvodu, že nejde o samotnú činnosť, ale o projekt v rámci Environmentálnym fondom zverejnenej činnosti.
V odseku 1 písm. i) sa pojem „opis technického riešenia a ekonomického zhodnotenia činnosti“nahradil opisom a prínosmi projektu z toho dôvodu, aby to korešpondovalo zo všetkými činnosťami, na ktoré môžu žiadatelia predkladať žiadosti, napríklad projekty vzdelávania nemôžu mať technické riešenie a boli by zamietnuté ako nevyhovujúce.
V odseku 1 písm. j) spojenie „zdroje financovania činnosti“ sa nahrádza opisom financovania projektu z dôvodu presnejšieho pomenovania.
Ustanovenie odseku 2 platí v pôvodnom znení.
V odseku 3 sa spresnil termín doručenia žiadosti o podporu a to najneskôr do 31. októbra predchádzajúceho rozpočtového roka.
V odseku 4 sa ustanovuje spôsob vedenia evidencie podaných žiadostí o podporu, výkon kontroly podaných žiadostí právnických osôb a fyzických osôb- podnikateľov a spôsob vedenia evidencie osobných údajov fyzických osôb v súlade so zákonom č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
V odseku 5 sa ustanovuje nový postup Environmentálneho fondu pri neúplnosti žiadosti o podporu. Nový postup odstraňuje zbytočnú a komplikovanú administratívnu záťaž.
V odseku 6 sa dopĺňa povinnosť doručenia dokladov, ktoré sú potrebné k uzavretiu zmluvy o poskytnutie podpory, okrem písomného rozhodnutia ministra o poskytnutie podpory. Environmentálny fond k podpisu zmluvy o poskytnutie podpory si vyžiada aj ďalšie prílohy, ktoré neboli súčasťou žiadosti a ktoré vyplývajú z iných osobitných predpisov, napríklad zo zákona č. 25/2006 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení