K bodom 14, 15 a 33Uvedenými ustanoveniami sa vymedzuje, ako sa vykonáva spravovanie subjektu kolektívneho investovania s právnou subjektivitou. V praxi môže ísť najmä o fondy vytvorené ako akciová spoločnosť, spoločnosť s ručením obmedzeným, komanditná spoločnosť alebo aj družstvo. Spravovanie sa vykonáva na základe zmluvy o správe (externá správa) a samostatne na základe povolenia podľa § 28 alebo povolenia podľa § 28a v rozsahu činností potrebných na spravovanie subjektu kolektívneho investovania s právnou subjektivitou (interná správa). Ak ide o subjekt kolektívneho investovania s právnou subjektivitou, ktorý vykonáva správu samostatne sa považuje za samosprávny alternatívny investičný fond.
V rámci bodu 29 musí byť ďalej jasné, že zmluvný správca preberá zodpovednosť aj za ďalšie činnosti, ktoré správcovská spoločnosť môže dodatočne vykonávať v rámci spravovania alternatívneho investičného fondu a zahraničného alternatívneho fondu a teda, že sa nejedná o outsourcing.
K bodu 16
Ide o vyjasnenie, že strešný fond nemusí mať najmenej dva podfondy, avšak zo svojej podstaty má mať bežne viacero podfondov.
K bodu 17
Navrhuje sa zaviesť nový inštitút premeny súčasne existujúcich podielových fondov na strešný podielový fond, aby sa podporil rozvoj strešných podielových fondov a efektivita ich vytvárania a správy.
K bodu 18
Samostatná evidencia sa okrem iného tvorí aj registrom zabezpečovacích prevodov podielových listov v samostatnej evidencii vedený depozitárom alebo správcovskou spoločnosťou a nie prevodov práv k podielovým listom.
K bodom 19, 21, 22 a 23
Zavádzajú sa zmeny v inštitúte samostatnej evidencie podielových listov. Doteraz sa na vedenie tejto evidencie vyžadoval predchádzajúci súhlas Národnej banky Slovenska, a to ku každému podielovému fondu. Takýto systém je neefektívny. Navrhuje sa preto, aby tento inštitút podliehal povoleniu, ale keďže samostatnú evidenciu vedú dve osoby (správcovská spoločnosť a depozitár), toto povolenie by sa vydávalo týmto osobám. Správcovské spoločnosti by nemali mať zakázané uzatvárať pre rôzne spravované podielové fondy zmluvy s rôznymi depozitármi. V takom prípade by mohla mať správcovská spoločnosť viacero povolení, každé s iným depozitárom.
K bodom 20, 39, 60, 83, 84, 114, 141, 160, 182, 188, 189
Ide o zohľadnenie aj správcovskej spoločnosti, ktorá má udelené povolenie podľa § 28a (povolenie na spravovanie alternatívnych investičných fondov a zahraničných alternatívnych investičných fondov).
K bodom 24, 49, 63, 68, 137, 158, 171, 186, 199, 211, 213
Ide o opravu nesprávneho odkazu.
K bodom 25 až 27
Z aplikačnej vyplynula potreba v mnohých prípadoch určiť tzv. „cut of time“ z dôvodu zabránenia možným arbitrážnym obchodom pri prudkých výkyvoch na trhoch.