c)ustanoviť zákaz opakovať nultý ročník,
d)vyučovať štátny jazyk v školách s vyučovacím jazykom národnostných menšín ako cudzí jazyk; v praxi to znamená, že pri vyučovaní štátneho jazyka v týchto školách by sa nemalo vychádzať z predpokladu, že dieťa má 2 materinské jazyky, ale ako materinský jazyk používa jazyk národnostnej menšiny,
e)posilniť personálne zabezpečenie výchovného poradenstva, špeciálno-pedagogického poradenstva a prevencie (s dôrazom na ich pôsobenie priamo v školách),
f)zvážiť integráciu centier pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie s centrami špeciálnopedagogického poradenstva,
g)podporovať rozširovanie počtu škôl s bezbariérovým prístupom,
h)zabezpečiť, aby rediagnostika po absolvovaní prvého roka vzdelávania žiaka bola vykonávaná inou osobou, ako diagnostika pred jeho nástupom na povinnú školskú dochádzku,
i)vytvoriť podmienky, aby žiaci so zrakovým postihnutím individuálne integrovaní v bežných školách i žiaci v špeciálnych školách dostávali včas a podľa individuálnej potreby a výberu učebnice v pre nich vhodných formátoch,
j)vytvoriť podmienky na uplatňovanie metódy vyučovania nepočujúcich podľa výberu zákonného zástupcu a odporúčania príslušného odborníka,
k)vytvoriť podmienky, aby výchova a vzdelávanie detí a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami mohli byť v maximálnej možnej miere uskutočňované v hlavnom vzdelávacom prúde s výnimkou prípadov, kedy je ich výchovu a vzdelávanie nevyhnutné zabezpečovať v špeciálnych školách,
l)zabezpečiť spravodlivý prístup ku kvalitnému vzdelávaniu, v oblasti materských škôl, základných škôl a stredných škôl pre všetky sociálne skupiny obyvateľstva, s osobitným zreteľom na deti ohrozené chudobou, aby sa znížilo riziko predčasného ukončenia školskej dochádzky a ďalšieho odborného vzdelávania pre trh práce,
m)v obciach, v ktorých je zriadená len špeciálna základná škola, transformovať tieto školy na základné školy so špeciálnymi triedami,
n)umožniť prijať do strednej odbornej školy na učebný odbor poskytujúci nižšie stredné odborné vzdelanie aj absolventa špeciálnej základnej školy, ak úspešne vykoná prijímacie skúšky,
o)používať slovné hodnotenie prospechu a správania žiakov s mentálnym postihnutím formou slovného komentára,
p)eliminovať umiestňovanie žiakov bez mentálneho postihnutia do špeciálnej základnej školy zjednotením postupov pri diagnostických vyšetreniach vykonávaných školskými zariadeniami výchovného poradenstva a prevencie,
q)pokračovať v zavádzaní celodenného výchovného procesu, ktorý sa na Slovensku začal implementovať, zatiaľ sa však dostatočne nerozšíril,
r)odskúšať formou pilotných projektov využívanie moderných technológií v oblastiach so sociálne vylúčenými a znevýhodnenými deťmi s rizikom zlého správania sa v škole a zníženej motivácie učiť sa, napríklad bezplatné wi-fi pripojenie umožňujúce ich pripojenie do sociálnych sietí.