pokrytie prevádzkovateľa eHealth, podpora legislatívneho tímu a náklady na prevádzkovanie NZIS pred jeho nasadením, ktorých znášateľom je Národné centrum zdravotníckych informácií. Odhadovaná výška týchto položiek v súčte tvorí za rok 2013 sumu 1 220 044 Eur, 0 Eur za rok 2014,0 Eur za rok 2015 a 0 Eur za rok 2016. Predmetné finančné prostriedky nepredstavujú zvýšené nároky na štátny rozpočet roku 2013, suma 1 220 044 Eur je rozpočtovaná v rozpočte kapitoly MZ SR ako transfer pre Národné centrum zdravotníckych informácií.
Výdavky súvisiace s prevádzkou NZIS po jeho nasadení v roku 2013 vo výške 3 908 000 €, v roku 2014 vo výške 9 378 000 €, v roku 2015 vo výške 9 500 000 € a v roku 2016 vo výške 9 500 000 € nepredstavujú dodatočnú požiadavku na štátny rozpočet. Tieto výdavky pokrývajú prevádzku NZIS v rozsahu nasadenia prvej fázy elektronických služieb občanom realizovaných projektom eSO1 (OPIS) Programu implementácie eHealth. Zvýšené výdavky Ministerstva zdravotníctva SR súvisiace s financovaním prevádzky NZIS budú zabezpečené formou príspevku zdravotných poisťovní na správu národného zdravotníckeho informačného systému poukázaných na účet ministerstva zdravotníctva vo výške 0,27 % zo základu na jej určenie. Príspevok na správu zdravotníckeho informačného centra sa bude odvádzať na príjmový rozpočtový účet Ministerstva zdravotníctva slovenskej republiky, ktoré si bude v rámci prípravy rozpočtu príslušné prostriedky rozpočtovať v príjmovej časti svojho rozpočtu a výdavky na zabezpečenie správy zdravotníckeho informačného centra si zabezpečí vo výdavkoch svojho rozpočtu.
Hlavnou súčasťou Programu implementácie eHealth sú projekty eSO, ktorých cieľom je implementácia Národného zdravotníckeho informačného systému, ktorý umožňuje realizáciu prínosov definovaných programom. Implementácia systému je financovaná zo štrukturálnych fondov EÚ v rámci Operačného programu informatizácie spoločnosti. V rámci tohto programu boli na projekt eSO1 vyčlenené finančné prostriedky v objeme 40 mil. Eur. Keďže ide o využitie externých zdrojov financovania, tieto náklady taktiež nepredstavujú dopad na štátny rozpočet.
Schválenie zákona a následná realizácia Programu implementácie eHealth má okrem iného aj výrazný pozitívny vplyv na verejné zdroje, s ktorými hospodária zdravotné poisťovne. Pri predpokladaných nábehových krivkách zapojenia lekární, lekárov a pacientov do systému sa očakávajú prvé úspory už v roku 2014 v súhrnnej výške 11,4 mil. Eur. Pre roky 2015, 2016 sú predpokladané výšky úspor na výškach 35,2 mil. Eur a 59,2 mil. Eur,
Vzhľadom na skutočnosť, že navrhované opatrenia a realizácia Programu implementácie eHealth majú viesť k zníženiu výdavkov prostriedkov verejného zdravotného poistenia, t.j. prostriedkov, s ktorými hospodária zdravotné poisťovne, nie je možné jednoznačne určiť, či predpokladané zníženie výdavkov predstavuje príspevok k fiškálnemu konsolidačnému úsiliu, alebo či bude využité na financovanie iných výdavkov. Je však vysoko pravdepodobné, že zdravotné poisťovne úsporu na strane výdavkov za lieky, zdravotnícke pomôcky a dietetické potraviny čiastočne alebo v plnom rozsahu využijú na úhradu inej zdravotnej starostlivosti, prípadne na úhradu nákladných inovatívnych liekov a liečebných postupov.