1
Vplyvy na rozpočet verejnej správy,na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1. Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy Príjmy verejnej správy celkom
v tom: za každý subjekt verejnej správy zvlášť
- vplyv na územnú samosprávu
Výdavky verejnej správy celkom
v tom: za každý subjekt verejnej správy / program zvlášť
- vplyv na územnú samosprávu
Financovanie zabezpečené v rozpočte
v tom: za každý subjekt verejnej správy / program zvlášť
2.2. Financovanie návrhu
Tabuľka č. 2
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Celkový vplyv na rozpočet verejnej správy ( - príjmy, + výdavky)
financovanie zabezpečené v rozpočte
ostatné zdroje financovania
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
2
2.3. Popis a charakteristika návrhu
2.3.1. Popis návrhu:
Akú problematiku návrhu rieši? Kto bude návrh implementovať? Kde sa budú služby poskytovať?
.......................................................................................................................................................
2.3.2. Charakteristika návrhu podľa bodu 2.3.2. Metodiky :
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)
2.3.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 3
2.3.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Na základe úprav Zákona č. 291/2002 Z. z. o Štátnej pokladnici vyplývajúcich z článku IV novely Zákona č. 483/2001 Z.z. o bankách možno predpokladať úsporu výdavkov štátu súvisiacich s obsluhou štátneho dlhu. K predpokladanej úspore by malo dôjsť prostredníctvom zapojenia dodatočných zdrojov do systému štátnej pokladnice, ktoré budú môcť byť využité pre priebežné krytie schodku štátneho rozpočtu a krytie štátneho dlhu. Zapojením zdrojov samosprávnych krajov do systému štátnej pokladnice by malo dôjsť k navýšeniu disponibilných zdrojov pre krytie dlhu v objeme približne 100 mil. Eur a pri zohľadnení aktuálnej priemernej úrokovej miery refinancovania dlhu 3,9 % štát ročne usporí na výdavkoch približne 3,9 mil. Eur. Zapojenie samosprávnych krajov do Štátnej pokladnice bude zrealizované v priebehu roka 2014.
Zmena zákona o Štátnej pokladnici predpokladá neutrálny vplyv na rozpočty samosprávnych krajov. V rámci rozpočtov samosprávnych krajov sa v súvislosti s pripojením do Štátnej pokladnice predpokladá nárast výdavkov na úroky a sankčné poplatky z dôvodov uzatvorených úverových zmlúv ako aj zmlúv k poskytovaným platobným službám komerčných bánk. Na druhej strane zapojením samosprávnych krajov do Štátnej pokladnice by malo dôjsť k celkovej úspore výdavkov samospráv na poplatky za platobné služby ako aj za telekomunikačné služby, ktoré možno očakávať na základe zdieľania technických prostriedkov a využívania liniek zabezpečujúcich pripojenie do Štátnej pokladnice.
3
Tabuľka č. 4 Vplyv na rozpočet verejnej správy
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Tabuľka č. 5
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úvermi, pôžičkami a NFV (650)2
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
4
Tabuľka č. 6
* počet zamestnancov, mzdy a poistné rozpísať podľa spôsobu odmeňovania (napr. policajti, colníci ...)
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Počet zamestnancov celkom*
Priemerný mzdový výdavok (v eurách)*
Osobné výdavky celkom (v eurách)
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)*
Poistné a príspevok do poisťovní (620)*
Priemerný mzdový výdavok je tvorený podielom mzdových výdavkov na jedného zamestnanca na jeden kalendárny mesiac bežného roka
Poistné tvorí podiel mzdových výdavkov, pričom za organizácie v pôsobnosti kapitol štátneho rozpočtu, s výnimkou prenesených kompetencií výkonu štátnej správy, pre zamestnancov štátnej služby a zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme predstavuje 34,95 %, pre policajtov, profesionálnych vojakov, colníkov, hasičov vrátane horskej záchrannej služby predstavuje 33,2 %. Pre ostatné subjekty verejnej správy vrátane prenesených kompetencií výkonu štátnej správy poistné tvorí podiel zodpovedajúci 35,2 %.
Kategórie 610 a 620 sú z tejto prílohy automaticky prenášané do príslušných kategórií prílohy „výdavky“