(9) Zmluvný poskytovateľ zdravotnej poisťovni v elektronickej forme
a) zasiela doplnené návrhy do troch pracovných dní od vrátenia návrhu zdravotnou poisťovňou,
b) oznamuje priebežne zmeny v návrhoch vrátane zmeny zdravotnej poisťovne do troch pracovných dní od kedy sa dozvedel o nových skutočnostiach,
c)oznamuje do 30. dňa kalendárneho mesiaca počet zdravotných výkonov, ktoré je schopný poskytnúť v priebehu nasledujúceho kalendárneho mesiaca v rámci plánovanej zdravotnej starostlivosti,
d) oznamuje poistencovi dátum nástupu na poskytnutie plánovanej zdravotnej starostlivosti najmenej 15 pracovných dní pred určeným dátumom,
e) oznamuje zdravotnej poisťovni, že poistenec nenastúpil na poskytnutie plánovanej zdravotnej starostlivosti do troch pracovných dní odo dňa nenastúpenia na plánovanú zdravotnú starostlivosť,
f)oznamuje zdravotnej poisťovni pri zmene zdravotnej poisťovne poistencov, ktorí zmenili zdravotnú poisťovňu.
(10)Poskytnutie plánovanej zdravotnej starostlivosti možno dočasne odložiť, ak sú potrebné ďalšie vyšetrenia, ak vznikla ďalšia súbežná choroba, ktorú je potrebné liečiť prednostne, alebo ak poistencovi zomrela blízka osoba. Ak v určenom termíne nie je možné plánovanú zdravotnú starostlivosť poskytnúť, zmluvný poskytovateľ neodkladne oznámi dôvody odkladu zdravotnej poisťovni a úradu; poistencovi musí odklad oznámiť tak, aby sa o odklade dozvedel najneskôr tri pracovné dni pred určeným dátumom. Ak dôvody odkladu pominú, zmluvný poskytovateľ to oznámi zdravotnej poisťovni, úradu a poistencovi oznámi nástup na poskytnutie plánovanej zdravotnej starostlivosti. Zdravotná poisťovňa ponechá poistenca zaradeného na pôvodnom mieste v zozname. Zmluvný poskytovateľ oznámi do desiatich pracovných dní zdravotnej poisťovni poskytnutie plánovanej zdravotnej starostlivosti poistencovi. Zmluvný poskytovateľ uchováva v registratúre pravidlá vedenia zoznamu, ich zmeny a údaje o zmenách v zozname desať rokov.
(11) Zdravotná poisťovňa vyradí poistenca zo zoznamu, ak zistí, že
a) zmluvný poskytovateľ oznámil poskytnutie plánovanej zdravotnej starostlivosti do desiatich pracovných dní zdravotnej poisťovni dátum poskytnutia plánovanej zdravotnej starostlivosti,
b)údaje v zdravotnej dokumentácii sú v rozpore s údajmi v návrhu okrem prípadov, ak zdravotná poisťovňa alebo zmluvný poskytovateľ urobili administratívnu chybu,
c)poistenec z vlastného rozhodnutia písomne požiadal prostredníctvom zmluvného poskytovateľa o vyradenie zo zoznamu alebo na návrh zmluvného poskytovateľa, ak poskytnutie plánovanej zdravotnej starostlivosti už nie je potrebné,
d) poistenec zomrel alebo bol vyhlásený za mŕtveho,
e) došlo k takej zmene zdravotného stavu poistenca, ktorá vyžaduje poskytnutie neodkladnej zdravotnej starostlivosti,
f) zdravotná poisťovňa prestala byť jeho príslušnou zdravotnou poisťovňou,
g) poistenec nedodržal termín nástupu na poskytnutie plánovanej zdravotnej starostlivosti a neuviedol objektívne dôvody,
h) plánovaná zdravotná starostlivosť nie je indikovaná.
(12) Zdravotná poisťovňa môže uprednostniť v zozname bezpríspevkových darcov krvi, ktorí sú nositeľmi bronzovej alebo striebornej plakety prof. MUDr. Jána Jánskeho. Zdravotná poisťovňa uprednostní bezpríspevkových darcov krvi, ktorí sú nositeľmi zlatej