Navrhovaným doplnením § 35b sa vytvorí legislatívny rámec na kreovanie neinštitucionálnej základne, ktorá bude garantovať vykonateľnosť Národnej sústavy povolaní. Navrhovaným doplnením sa sleduje zabezpečenie tvorby uceleného národného systému informácií, určujúcich štandardné nároky trhu práce na jednotlivé pracovné miest, ako aj cieľ - pri zohľadňovaní technologických a inovačných zmien vytvoriť a priebežne aktualizovať databázu všetkých povolaní/ zamestnaní v Slovenskej republike a požiadavky na zručnosti a kvalifikáciu ich vykonávateľov, ktorými sú zamestnanci.
Preto sa navrhuje, aby sektorové rady boli dobrovoľné nezávislé profesijné a odborné združenie zástupcov sociálnych partnerov, vzdelávacích a ďalších organizácií, orgánov štátnej správy a územnej samosprávy. Na účely zabezpečenia tvorby a aktualizácie Národnej sústavy povolaní sa navrhuje, aby sektorové rady zriaďovala aliancia. Súčasne sa navrhuje, aby alianciu zriaďovalo ministerstvo. Tak alianciu, ako aj sektorové rady, sa navrhuje považovať za základný predpoklad vybudovania Národnej sústavy povolaní.
K bodom 80 až 97
V § 36 ods. 1 písm. a) sa na základe poznatkov aplikačnej praxe navrhuje spresniť, že UoZ bude vyradený z evidencie UoZ dňom vzniku pracovného pomeru alebo obdobného pracovného vzťahu, okrem pracovného pomeru podľa § 6 ods. 2.
V § 36 ods. 1 sa v písm. b) a novom písmene c) navrhuje, aby sa UoZ vyradil z evidencie UoZ už dňom nasledujúcim po dni skončenia pozastavenia prevádzkovania alebo pozastavenia vykonávania samostatnej zárobkovej činnosti.
V § 36 ods. 1 písm. j), ods. 4, ods. 5 úvodnej vete a ods. 5 písm. f) ide o legislatívno-technické úpravy v súvislosti so zmenami navrhovanými v § 36.
Nadväzne na úpravu definície UoZ v § 6, ako aj úpravy v písm. a) sa navrhuje upraviť aj dôvody vyradenia v § 36 ods. 1 písm. o).
Doplnením nového písmena r) v § 36 ods. 1 sa navrhuje vyradiť UoZ dňom jeho zaradenia do evidencie UoZ v prípadoch, ak pri podaní žiadosti o zaradenie do evidencie UoZ uviedol nepravdivé údaje alebo ak boli zistené nové skutočnosti, ktoré by mali vplyv na posúdenie žiadosti o zaradenie do evidencie a jeho následné zaradenie do evidencie UoZ a súčasne doplnením nového písmena s) sa reaguje na neplnenie podmienky podľa § 6 ods. 2 písm. a).
V § 36 ods. 2 sa z dôvodu duplicity navrhujú vypustiť písmená b) a c). Zároveň sa formulačne navrhuje upraviť písmeno c), nakoľko občan SR nepotrebuje pre výkon práce v členskom štáte Európskej únie povolenie na zamestnanie.
V novom znení odseku 3 v § 36 sa navrhuje sprísnenie podmienok pre opätovné zaradenie občana do evidencie UoZ, ak bol tento vyradený z evidencie UoZ z dôvodov podľa odseku 2, a to predĺžením lehoty pre opätovné zaradenie do evidencie z troch na šesť mesiacov.
V § 36 ods. 4 sa v písmene b) a v novom písmene d) presnejšie stanovujú vážne dôvody, pre ktoré UoZ môže odmietnuť ponuku vhodného zamestnania, účasti na niektorom