fyzickej osoby (nielen UoZ); sprostredkovateľ zamestnania môže vyberať poplatok len od právnickej osoby alebo fyzickej osoby, pre ktorú sprostredkúva zamestnanca;
-navrhuje sa zosúladenie podmienok a povinností pre sprostredkovanie zamestnania na území SR aj v zahraničí.
6.Zamestnávanie štátnych príslušníkov tretích krajín (§ 22)
-za účelom skoršieho nadobudnutia ekonomickej sebestačnosti, profesijnej realizácie, rozvoja odborných a pracovných zručností a tiež sociálno-kultúrnej integrácie s občanmi prijímajúcej krajiny pre štátneho príslušníka tretej krajiny, ktorému bol
-predĺžený tolerovaný pobyt z dôvodu, že je obeťou trestného činu súvisiacehos obchodovaním s ľuďmi,
-udelený tolerovaný pobyt z dôvodu rešpektovania jeho súkromného a rodinného života,
-udelený tolerovaný pobyt z dôvodu nelegálneho zamestnávania za osobitne vykorisťujúcich pracovných podmienok, ak je jeho prítomnosť nevyhnutná na účely trestného konania,
sa navrhuje umožniť prístup na trh práce bez udelenia povolenia na zamestnanie.
7.Agentúra dočasného zamestnávania - § 29 až 31
-jasne ustanoviť, že agentúra dočasného zamestnávania (ADZ) môže prideľovať zamestnancov k užívateľskému zamestnávateľovi len na území SR;
-sprísniť podmienky pre vydávanie povolení na činnosť ADZ a taxatívne stanoviť dôvody, kedy ústredie zruší povolenie na činnosť ADZ,
-za účelom jednotného hodnotenia činnosti ADZ zadefinovať povinnosť ADZ predkladať správu o ich činnosti na tlačive predpísanom ústredím a účtovnú závierku;
-zadefinovať údaje, ktoré ústredie vedie v registri ADZ;
-doplniť Sociálnu poisťovňu medzi oprávnené subjekty, ktoré môžu podať návrh na pozastavenie činnosti alebo zrušenie povolenia na činnosť ADZ, ak zistí nesplnenie povinností odvodu poistného na sociálneho poistenia a príspevku na starobné dôchodkové sporenie.
8.Sprostredkovanie zamestnania - § 32
-v súvislosti s poskytovaním medzinárodných služieb zamestnanosti EURES rozšíriť definície sprostredkovania zamestnania na účely tohto zákona;
-za účelom zníženia administratívnej zaťaženosti úradov a vzhľadom na ich nedostatočné kapacity vypustiť povinnosti úradu sledovať proces adaptácie UoZ v zamestnaní po dobu šiestich mesiacov; v tejto súvislosti sa navrhuje aj informačné a poradenské služby poskytovať zamestnávateľovi na základe dohody s úradom;
-na základe poznatkov aplikačnej praxe a s cieľom podpory UoZ pri hľadaní si zamestnania
-rozšíriť poskytovanie časti cestovných náhrad v súvislosti s účasťou na výberovom konaní aj pre prípad, kedy nie je priame spojenie hromadnými dopravnými prostriedkami z miesta pobytu do miesta výberového konania a späť;
-rozšíriť aj o možnosť úhrady týchto nákladov v prípade hromadného sprostredkovania zamestnania (burzy práce), ktoré organizuje ústredie alebo úrad.
9.Zaraďovanie do evidencie UoZ - § 34 a 36
-odpojiť zaraďovanie občanov od správneho konania za účelom zníženia administratívy a vyraďovanie UoZ z evidencie v zákonom určených prípadoch; za účelom zníženia administratívy zrušiť mesačnú periodicitu návštev UoZ na úrade za