že výdavky spojené so sťahovaním znáša nájomca a spoločne posudzované osoby.
Novým znením § 6 ods. 2 sa zabezpečí zosúladenie s § 5 ods. 2 (materiálna bytová núdza). Zároveň sa neupravuje deklarovanie hnuteľného majetku nájomcu a spoločne posudzovaných osôb, ak jeho úhrnná hodnota u každého z nich je vyššia ako 20 000 eur, nakoľko uvedené ustanovenie spôsobovalo obciam problémy. Banky uvedené údaje obciam neposkytujú odvolávajúc sa na bankové tajomstvo a vlastníctvo iného hnuteľného majetku nie je možné žiadnym spôsobom skontrolovať, ani preukázať, pokiaľ ho uvedené osoby neuviedli v deklarácii majetku.
Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti
Gestorský výbor odporúča schváliť
5.V čl. I 4. bode § 7a sa vypúšťajú slová „odo dňa účinnosti tohto zákona“. Ide o legislatívno-technickú úpravu.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
6.V čl. I sa za 4. bod vkladajú nový 5. a 6. bod ktoré znejú: „5. V § 10 ods. 1 písm. a) sa slová „žiadateľ prestane“ nahrádzajú slovami „vyjde najavo, že žiadateľ prestal“.
6. Za § 16 sa vkladá § 16a, ktorý vrátane nadpisu znie:
„§16a
Prechodné ustanovenia
(1)Žiadosti, o ktorých obec nerozhodla do účinnosti tohto zákona, sa posudzujú podľa tohto zákona.
(2)Žiadateľ, ktorý podľa doterajšej právnej úpravy nespĺňal podmienky na poskytnutie bytovej náhrady a v ktorého prípade obec rozhodla o nepriznaní nároku na bytovú náhradu, môže obci opätovne podať žiadosť do 31. decembra 2012.
(3)Na výdavky spojené so sťahovaním nájomcu a spoločne posudzovaných osôb, ktorým bola poskytnutá bytová náhrada podľa doterajšieho predpisu, sa vzťahuje § 5 ods. 7 v znení účinnom pred dňom nadobudnutia účinnosti tohto zákona.“.
V tejto súvislosti sa vykoná prečíslovanie novelizačných bodov.