K bodu 118
Legislatívno-technická úprava.
S ohľadom na to, že vysoké školy už nemajú obmedzenie na pomer prijímania uchádzačov v dennej a externej forme štúdia, ide o zrušenie zbytočnej povinnosti uchádzačov.
K bodu 119 až 122
Legislatívno-technická úprava.
K bodu 123
Upravuje sa zánik práva na zápis v prípade podmienečne prijatých uchádzačov o štúdium. Termín zápisu je posledným dňom, kedy je možné zdokladovať splnenie základných podmienok prijatia. Ak ani v tento deň nemá uchádzač potrebný stupeň vzdelania, nie je možné, aby študoval vo vyššom stupni štúdia.
K bodu 124
Doterajšia právna úprava vymedzovala externú formu štúdia ako prevažne samostatné štúdium podporené konzultáciami. S cieľom skvalitnenia externej formy vysokoškolského štúdia, ale aj lepšieho vymedzenia dennej formy štúdia, sa mení pohľad na dennú a externú formu tak, aby zodpovedala bežne používaným označeniam v zahraničí – „full-time a part-time study“.
Určuje sa, že študent v dennej forme štúdia má štúdium ako hlavnú aktivitu, čo je obdobou práce na ustanovený týždenný pracovný čas, čo je vyjadrené rozsahom práce študenta, a to 1500 – 1800 hodinám práce ročne). Je možné, že týždenná záťaž študenta v priebehu roka bude odlišná s ohľadom na obdobie prázdnin, a pod., ale v priemere bude zodpovedať 80 – 100 % obvyklého „plného úväzku“.
V prípade externej formy štúdia sa upravuje jej chápanie tak, že časová záťaž potrebná na zvládnutie celého štúdia je rovnaká ako pri dennom štúdiu, ale je rozložená na dlhšie obdobie. Predpokladá sa, že toto rozloženie je urobené tak, aby z hľadiska časovej náročnosti umožnilo študentovi externého štúdiu aj prácu v štandardnom zamestnaní. To však neznamená, že vysoká škola alebo fakulta musí umožniť študentovi napr. prácu na zmeny a tomu prispôsobovať časy uskutočňovania jednotlivých predmetov v rôznych týždňoch, ale študent by mal mať dostatok času popri štúdiu pracovať na ustanovený týždenný pracovný čas (samozrejme musí byť ochotný podávať počas štúdia zvýšený pracovný výkon vzhľadom k bežnému štandardu). Predpokladá sa, že aj časy kontaktnej výučby budú nastavené tak, aby neboli v kolízií s obvyklým pracovným časom študentov, pre ktorých je štúdium určené.
Nakoľko o metódach štúdia má zmysel hovoriť skôr v prípade jednotlivých vzdelávacích činností ako celých študijných programoch, mení sa rozlišovanie používaných metód zo študijných programov na vzdelávacie činnosti, keďže je obvyklé, že už v rámci jedného predmetu sú používané kombinované metódy, napríklad využívanie e-learningových nástrojov a kontaktnej výučby.
K bodu 125