bola 6,01 eura (-0,28 eura),
•pre poberateľov sólo invalidného dôchodku s poklesom schopnosti vykonávať zárobkovú činnosť nad 70 % bola 10,53 eura (-0,48 eura),
•pre poberateľov sólo vdovského a vdoveckého dôchodku bola 7,11 eura (-0,33 eura) a
•pre poberateľov sólo sirotského dôchodku bola 4,09 eura (-0,19 eura).
(Vyššie uvedené údaje sú predbežného charakteru.)
Rast minimálneho vymeriavacieho základu u SZČO pri predpoklade celej pracovnej kariéry zvýši POMB z hodnoty 0,41 na 0,46 a pri 40 rokoch dôchodkového poistenia by suma novopriznaného starobného dôchodku rýdzo z priebežného piliera bola v roku 2053 vyššia o 14,7 % v porovnaní so súčasným právnym stavom (zohľadnená je aj zmena koeficientu antiredukcie).
Zamestnanec s mesačným príjmom na úrovni 5-násobku priemernej mzdy zaplatí v roku 2013 poistné mesačne na nemocenské poistenie viac o 38,52 eura, na poistenie v nezamestnanosti viac o 7,86 eura, na dôchodkové poistenie viac o 55,02 eura v porovnaní so súčasným právnym stavom. Čiastočne bude uvedené kompenzované nižším zaplateným preddavkom na daň z príjmu fyzických osôb mesačne o 19,27 eura v porovnaní so súčasným právnym stavom. Určitú časť zamestnancov však ovplyvnia nové maximálne vymeriavacie základy iba výnimočne (pri priznaní odmien a prémii) a nie v plnom rozsahu (ich mzda bude v rozmedzí 1,5 až 5-nás. priemernej mzdy).
Fyzická osoba dohodár s nepravidelným príjmom a priemerným vymeriavacím základom 147,9 eura (v súlade so štatistickými údajmi Sociálnej poisťovne k 31. decembru 2011) zaplatí mesačne poistné 10,34 eura na dôchodkové poistenie. Fyzická osoba dohodár s pravidelným príjmom a priemerným vymeriavacím základom 147,9 eura zaplatí mesačne poistné 10,34 eura na dôchodkové poistenie, 2,07 eura na nemocenské poistenie a 1,47 eura na poistenie v nezamestnanosti.
Vplyvom zmien vyplývajúcich z návrhu zákona sa predpokladá, že dôjde k poklesu objemu majetku na osobnom dôchodkovom účte sporiteľa v dôchodkových fondoch z dôvodu zníženia príspevkovej sadzby do II. piliera oproti tomu, keby sa sadzba nemenila. Navyše, v dôchodkových fondoch sa predpokladá zníženie hodnoty majetku aj z dôvodu zvýšenia odplaty za správu majetku v negarantovanom dôchodkovom fonde a odplaty za zhodnotenie majetku v dôchodkových fondoch.
Zníženie príspevkovej sadzby je čiastočne kompenzované možnosťou sporiteľa dobrovoľne si prispievať viac, pričom sa predpokladá, že dobrovoľné príspevky budú do určitého limitu daňovo zvýhodnené (2 % z ročného základu dane).
Vplyv na sporiteľov porovnáva stav osobného dôchodkového účtu na konci sledovaného obdobia (40 rokov sporenia s príjmom na úrovni priemernej mzdy v NH SR) v súlade s navrhovanými opatreniami so stavom, ak by zostal zachovaný súčasný právny stav. Výška vplyvu bude závisieť aj od schopnosti dôchodkových správcovských spoločností zhodnotiť finančné prostriedky sporiteľov. Výsledky porovnania sú uvedené v tabuľke č. 1.
Tabuľky č. 3 až 6 obsahujú počty sporiteľov rozdelené podľa vekovej štruktúry a tiež podľa pásem vymeriavacích základov.