DÔVODOVÁ SPRÁVAA. Všeobecná časť
Navrhovanou zmenou Trestného poriadku sa reaguje na návrh ústavného zákona, ktorým sa mení Ústava Slovenskej republiky a ktorým dochádza k zúženiu imunity poslancov Národnej rady Slovenskej republiky, ako aj sudcov.
Cieľom navrhovanej právnej úpravy je zosúladiť znenie Trestného poriadku so znením Ústavy Slovenskej republiky tak, ako to bude vyplývať po schválení ústavného zákona, ktorým sa mení Ústava Slovenskej republiky. Na tieto účely sa navrhuje vypustenie § 8 ods. 2, § 9 ods. 4 a § 215 ods. 8 Trestného poriadku.
Predkladaný návrh zákona nezakladá žiadne vplyvy na rozpočet verejnej správy a na podnikateľské prostredie, nevyvoláva sociálne vplyvy, ani vplyvy na životné prostredie a ani na informatizáciu spoločnosti.
Predkladaný návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, zákonmi a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi, medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná, ako aj s právom Európskej únie.
2
DOLOŽKA ZLUČITEĽNOSTI
návrhu právneho predpisu s právom Európskej únie
1. Predkladateľ právneho predpisu: poslanci Národnej rady Slovenskej republiky Richard Sulík, Ľubomír Galko, Daniel Krajcer a Jozef Kollár.
2. Názov návrhu právneho predpisu: návrh zákona, ktorým sa mení zákon č. 301/2005 Z. z. Trestný poriadok v znení neskorších predpisov.
3. Problematika návrhu právneho predpisu:
a)nie je upravená v práve Európskej únie,
b)nie je obsiahnutá v judikatúre Súdneho dvora Európskej únie.
Vzhľadom na to, že problematika návrhu zákona nie je upravená v práve Európskej únie, je bezpredmetné vyjadrovať sa k bodom 4., 5. a 6.
3
DOLOŽKAvybraných vplyvov
A.1. Názov materiálu: návrh zákona, ktorým sa mení zákon č. 301/2005 Z. z. Trestný poriadok v znení neskorších predpisov
A.2. Vplyvy:
1. Vplyvy na rozpočet verejnej správy
2. Vplyvy na podnikateľské prostredie – dochádza k zvýšeniu regulačného zaťaženia?
– vplyvy na hospodárenie obyvateľstva,
– rovnosť príležitostí a rodovú rovnosť a vplyvy na zamestnanosť
4. Vplyvy na životné prostredie
5. Vplyvy na informatizáciu spoločnosti
A.3. Poznámky
bezpredmetné
A.4. Alternatívne riešenia
bezpredmetné
A.5. Stanovisko gestorov
bezpredmetné
4
B. Osobitná časťK Čl. I
Navrhuje sa vypustenie ustanovení, ktoré v prípade schválenia návrhu ústavného zákona, ktorým sa mení Ústava Slovenskej republiky, stratia svoje opodstatnenie.
K Čl. II
Navrhuje sa účinnosť predkladaného návrhu zákona dňom 1. januára 2013.