Výbor Národnej rady Slovenskej republiky
pre financie a rozpočet
49. schôdza
211/2012
332
U z n e s e n i e
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky
pre financie a rozpočet
z 29. februára 2012
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet prerokoval vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 619) a
A.súhlasí
s vládnym návrhom zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 619)
B.odporúča
Národnej rade Slovenskej republiky
vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 619) schváliť s pozmeňujúcim návrhom tak, ako je uvedený v prílohe tohto uznesenia
C.ukladá
predsedovi výboru
podať predsedovi Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu ako gestorskému výboru informáciu o výsledku prerokovania.
Jozef K o l l á r
predseda výboru
Zuzana Aštaryová
overovateľka výboru
2
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky
pre financie a rozpočet
Príloha k uzn. č. 332
49. schôdza
Pozmeňujúci návrh
k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 619)
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
1.Za čl. I sa vkladá nový článok II, ktorý znie:
„Čl. II
Zákon č. 92/1991 Zb. o podmienkach prevodu majetku štátu na iné osoby v znení zákona č. 92/1992 Zb., zákona č. 264/1992 Zb., ústavného zákona č. 541/1992 Zb., zákona č. 544/1992 Zb., zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 17/1993 Z. z., zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 172/1993 Z. z., zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 278/1993 Z. z., zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 60/1994 Z. z., zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 172/1994 Z. z., zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 244/1994 Z. z., zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 369/1994 Z. z., zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 374/1994 Z. z., zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 190/1995 Z. z., zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 304/1995 Z. z., nálezu Ústavného súdu Slovenskej republiky č. 4/1996 Z. z., zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 56/1996 Z. z., zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 322/1996 Z. z., nálezu Ústavného súdu Slovenskej republiky č. 352/1996 Z. z., zákona č. 210/1997 Z. z., zákona č. 211/1997 Z. z., nálezu Ústavného súdu Slovenskej republiky č. 221/1998 Z. z., zákona č. 253/1999 Z. z., zákona č. 122/2000 Z. z., zákona č. 441/2000 Z. z., zákona č. 13/2002 Z. z., zákona č. 291/2002 Z. z., zákona č. 292/2002 Z. z., zákona č. 465/2002 Z. z., zákona č. 564/2003 Z. z., zákona č. 359/2004 Z. z., zákona č. 523/2004 Z. z., zákona č. 717/2004 Z. z., zákona č. 595/2006 Z. z., zákona č. 160/2009 Z. z., zákona č. 563/2009 Z. z., zákona č. 38/2010 Z. z., zákona č. 153/2011 Z. z. a zákona č. 520/2011 Z. z. sa mení takto:
V § 47h sa číslo „2012“ nahrádza číslom „2013“.“.
Pôvodne ustanovená lehota (do konca roku 2012) na ukončenie možnosti pre fyzické osoby ponúknuť Fondu národného majetku SR bezodplatne cenné papiere bez reálnej hodnoty sa navrhuje predĺžiť o jeden rok. Navrhované predĺženie lehoty vyplýva zo skutočnosti, že v praxi sa ukázalo administratívno-technické zabezpečenie týchto prevodov za nedostatočné (v súčasnosti dostávajú fyzické osoby časenky na vybavenie prevodu nimi vlastnených cenných papierov na mesiac november t.r.). Predĺženie uvedenej lehoty byť jedným zo súboru zamýšľaných opatrení, ktoré by mala navrhnúť pracovná skupina zriadená zo zástupcov Fondu národného majetku SR, Centrálneho depozitára SR, a.s., Ministerstva spravodlivosti SR, Ministerstva financií SR a Národnej banky Slovenska. Od uvedenej pracovnej skupiny sa očakávajú návrhy na odstránenie nedostatkov, ktoré sa vyskytli pri praktickej realizácii predmetných prevodov cenných papierov, a to najmä problémy spomínaného nedostatočného administratívno-
3
technického zabezpečenia celého procesu (najmä nedostatok kontaktných miest), časová náročnosť vybavovania a problematika dedičských konaní, kedy cenné papiere neboli zahrnuté do právoplatného rozhodnutia o dedičstve a v mnohých prípadoch ide o novo objavený majetok.
2.V nadväznosti na navrhované doplnenie nového článku je potrebné primerane upraviť názov zákona a doterajší článok II označiť ako článok III.