spoločnosti – Projekt elektronickej identifikačnej karty. Dopad na výdavky verejnej správy celkom predstavuje sumu 47 600 653,60 EUR. Navrhovaná novela zákona taktiež predstavuje príjem finančných prostriedkov do štátneho rozpočtu vo forme správnych poplatkov a to vo výške cca 2 000 000 EUR ročne.
A.4. Alternatívne riešenia
bezpredmetné
A.5. Stanovisko gestorov
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky k doložke vybraných vplyvov predloženého návrhu nemá žiadne pripomienky.
Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky neuplatňuje k návrhu žiadne pripomienky a súhlasí so znením doložky vybraných vplyvov.
Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky súhlasí s predloženou doložkou vybraných vplyvov a neuplatňuje žiadne pripomienky.
Ministerstvo financií Slovenskej republiky nemá pripomienky k doložke vybraných vplyvov z hľadiska vplyvov na informatizáciu spoločnosti.
Sekcia rozpočtovej politiky Ministerstva financií Slovenskej republiky si uplatňuje k doložke vybraných vplyvov nasledovné zásadné pripomienky:
V doložke vybraných vplyvov ako aj v predkladacej a všeobecnej časti dôvodovej správy sú uvádzané nesprávne údaje o výške nenávratného finančného príspevku na projekt Elektronickej identifikačnej karty, financovanej v rámci OP IS. V rámci OP IS je zmluva o nenávratný finančný príspevok na daný projekt č. 21110120013 v znení dodatku č. 1 uzatvorená na sumu 43 767 321,19 EUR v členení:
Zdroj EÚ – 11S1: 32 961 196,58 EUR,
Zdroj ŠR – 11S2: 5 816 676,99 EUR,
Zdroj PR – 11S3: 4 989 474,62 EUR.
Financovanie projektu OP IS sa predpokladá v rokoch 2011 – 2012.
Okrem finančných prostriedkov z OP IS musí Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky dofinancovať z rozpočtu svojej kapitoly (zdroj 111) neoprávnené výdavky na projekt v sume 1 852 347,63 EUR, ktoré vznikli korekciou oprávnených výdavkov v dôsledku porušenia princípov verejného obstarávania pri výbere dodávateľa na projekt.