Vypustiť je potrebné aj poznámku pod čiarou na ktorú sa vo vypúšťanom ustanovení odkazovalo.
19. Za čl. III sa vkladá nový čl. IV, ktorý znie: „Čl. IV
Zákon č. 543/2002 Z. z. o ochrane prírody a krajiny v znení zákona č. 525/2002 Z. z., zákona č. 205/2004 Z. z., zákona č. 364/2004 Z. z., zákona č. 587/2004 Z. z., zákona č. 15/2005 Z. z., zákona č. 479/2005 Z. z., zákona č. 24/2006 Z. z., zákona č. 359/2007 Z. z., zákona č. 454/2007 Z. z., zákona č. 515/2008 Z. z., zákona č. 117/2010 Z. z. a zákona č. 145/2010 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1. V § 6 ods. 2 sa na konca pripája táto veta:
„Orgán ochrany prírody a krajiny takýto súhlas vydá, ak sa v konaní preukáže, že činnosťou nedôjde k poškodeniu alebo zničeniu biotopu európskeho významu alebo biotopu národného významu ktoré je v rozpore s požiadavkou ochrany týchto biotopov podľa odseku 1 písm. a).“.
Návrhom sa odstraňujú problémy aplikačnej praxe vyplývajúce z nejednoznačného znenia zákona. Navrhovanou zmenou sa v ustanovení § 6 ods. 2 bližšie určuje podmienka, pri splnení ktorej orgán ochrany prírody a krajiny vydá súhlas na uskutočnenie činnosti požadovaný podľa prvej vety tohto ustanovenia. Ide o prípady, ak poškodenie alebo zničenie biotopu európskeho významu alebo biotopu národného významu, ktoré by mohlo byť spôsobené činnosťou, nezasiahne do priaznivého stavu biotopu. Ochrana uvedených biotopov je vystavaná na princípe obmedzovania alebo regulovania tých zásahov, ktoré môžu mať negatívny vplyv na priaznivý stav biotopu (§ 6 ods. 1 písm. a), avšak nie každé poškodenie alebo zničenie biotopu je zároveň zásahom do jeho priaznivého stavu.
2. V § 40 ods. 1 sa na konci pripája táto veta:
„Zákaz činnosti podľa § 34 ods. 1 písm. a) (zákaz vykopávať alebo ničiť chránenú rastlinu), § 35 ods. 1 písm. d) a ods. 2 písm. d) neplatí, ak ide o činnosť súvisiacu s vykonávaním činnosti, ktorá
a) bola povolená v rámci územnej ochrany orgánom ochrany prírody, pričom sa v konaní preukázalo, že činnosť nebude mať negatívny vplyv na populáciu dotknutého druhu a zároveň
b)na základe výsledku posudzovania vplyvov podľa osobitného predpisu64) nebude mať negatívny vplyv na predmet ochrany dotknutého územia a v prípade územia podľa § 28 ani na priaznivý stav predmetu jeho ochrany.“.
Dôvodom tejto zmeny je potreba jednoznačnejšie prepojiť zákon o ochrane prírody a krajiny (č. 543/2002 Z. z.) so