1
NÁRODNÁ RADA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
V. volebné obdobie
___________________________________________________________________________
K číslu : 3107/2011
449a
S p o l o č n á s p r á v a
výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona o zrušení kolkových známok a o zmene a doplnení niektorých zákonov (tlač 449) vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní
_______________________________________________________________________________
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet ako gestorský výbor, podáva Národnej rade Slovenskej republiky v súlade s § 79 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov túto spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vyššie uvedeného vládneho návrhu zákona.
I.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 631 zo 7. septembra 2011 pridelila vládny návrh zákona o zrušení kolkových známok a o zmene a doplnení niektorých zákonov (tlač 449) týmto výborom Národnej rady Slovenskej republiky :
-Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet
-Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky
-Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu
Uvedené výbory prerokovali predmetný návrh zákona v stanovenom termíne.
2
II.
Gestorský výbor nedostal do začatia rokovania o vládnom návrhu zákona o zrušení kolkových známok a o zmene a doplnení niektorých zákonov (tlač 449) stanoviská poslancov Národnej rady Slovenskej republiky podané v súlade s § 75 ods. 2 zákona NR SR č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
III.
K predmetnému návrhu zákona zaujali výbory Národnej rady Slovenskej republiky tieto stanoviská:
1.Odporúčanie pre Národnú radu Slovenskej republiky návrh schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi
-Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet (uzn. č. 257 zo dňa 4. októbra 2011)
-Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky (uzn. č. 300 zo dňa 5. októbra 2011)
2.Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu neprijal platné uznesenie, nakoľko návrh uznesenia nezískal podporu potrebnej nadpolovičnej väčšiny prítomných poslancov v súlade s § 52 ods. 4 zákona NR SR č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku v znení neskorších predpisov (celkový počet 13 poslancov, prítomných 12, za návrh hlasovali 6 poslanci, 0 poslancov bolo proti a 6 sa zdržali hlasovania)
IV.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky uvedených pod bodom III. tejto správy vyplynuli tieto pozmeňujúce a doplňujúce návrhy.
1.K čl. II v bode 1
Za slovo „(SMS)“ sa vkladajú slová „alebo platbou prostredníctvom internetu“ a slová „tohto spôsobu“ sa nahrádzajú slovami „týchto spôsobov“.
Navrhuje sa priamo zákonom ustanoviť ďalšiu možnosť platenia súdnych poplatkov prostredníctvom internetu za predpokladu, že budú vytvorené na príslušných orgánoch technické podmienky.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
3
2.K čl. III v bode 2
Za slovo „(SMS)“ sa vkladajú slová „alebo platbou prostredníctvom internetu“ a slová „tohto spôsobu“ sa nahrádzajú slovami „týchto spôsobov“.
Navrhuje sa priamo zákonom ustanoviť ďalšiu možnosť platenia správnych poplatkov prostredníctvom internetu za predpokladu, že budú vytvorené na príslušných orgánoch technické podmienky.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
3.K čl. III v bode 7
Za slová „pri prevode z účtu“ sa dopĺňajú slová „alebo platbou prostredníctvom internetu“.
Nadväzne na zavedenie ďalšieho spôsobu platenia správnych poplatkov prostredníctvom internetu upravuje sa dodržanie lehoty na zaplatenie poplatku.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
4.K čl. III v bode 12
12. bod znie:
„12. V § 16 ods. 2 sa slová „osobitný predpis8)“ nahrádzajú slovami „všeobecný predpis o správnom konaní8)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 8 znie:
8) Zákon č. 71/1967 Zb. v znení neskorších predpisov.“.“
Ide o legislatívnu úpravu. priamo z normatívneho textu musí byť zrejmé, podľa ktorého predpisu postupuje daňový úrad v konaní vo veci uloženia pokuty za neodstránenie nedostatkov zistených kontrolou.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
5.K čl. III v bode 15
V navrhovanom § 19g slová „podľa osobitného predpisu,8ac) dokončia sa podľa osobitného predpisu.8ac) sa nahrádzajú slovami „podľa zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov, dokončia sa podľa toho predpisu.“.
Pretože poznámka pod čiarou nemá normatívny charakter je nevyhnutné priamo v normatívnom texte uviesť podľa, ktorého právneho predpisu sa bude postupovať pri konaniach vo veci
4
poplatkov začatých podľa zákona č. 511/1992 Zb. a neukončených do 31. decembra 2011.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
6.K čl. III v bode 22 (poznámky pod čiarou k odkazom 25ab a 25ac)
V poznámke pod čiarou k odkazu 25ab vložiť za slová „Mimoriadne vydanie Ú. v. EÚ, kap. 7/zv. 7“ čiarku a tieto slová: „Ú. v. EÚ L 243, 27.9.2003“.
V poznámke pod čiarou k odkazu 25ac vložiť za slová „Mimoriadne vydanie Ú. v. EÚ, kap. 7/zv. 7“ čiarku a tieto slová: „Ú. v. EÚ L 315, 28.11.2003“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu súvisiacu so zaužívaným spôsobom uvádzania informácie o publikácii právne záväzných aktov Európskej únie v úradnom vestníku.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
7.K čl. V
Čl. V sa vypúšťa.
Články VI a VII sa prečíslujú.
Navrhovanou úpravou obsiahnutou v čl. V, ktorým sa mení zákon č. 502/2001 Z. z., sa novelizuje iba poznámka pod čiarou k odkazu 12a a to vypustením odkazu na zákon č. 264/2008 Z. z. o kolkových známkach. Nakoľko poznámky pod čiarou majú len informatívny charakter nie je potrebné iba z tohto dôvodu novelizovať citovaný zákon a tým porušovať princíp stability právneho predpisu. Navyše v poznámke pod čiarou 12a právne predpisy uvádzané len príkladmo.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
Gestorský výbor odporúča o návrhoch výborov Národnej rady Slovenskej republiky, ktoré sú uvedené v spoločnej správe hlasovať takto :
O bodoch spoločnej správy č. 1,2,3,4,5,6,7 hlasovať s návrhom gestorského výboru schváliť.
5
V.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu zákona o zrušení kolkových známok a o zmene a doplnení niektorých zákonov (tlač 449) vyjadrených v uzneseniach uvedených pod bodom III. tejto správy a v stanoviskách poslancov gestorského výboru vyjadrených v rozprave k tomuto návrhu zákona v súlade s § 79 ods. 4 a § 83 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov
odporúča Národnej rade Slovenskej republiky
vládny návrh zákona o zrušení kolkových známok a o zmene a doplnení niektorých zákonov (tlač 449) schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi.
Predmetná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o vládnom návrhu zákona o zrušení kolkových známok a o zmene a doplnení niektorých zákonov (tlač 449a) bola schválená uznesením gestorského výboru č. 262 z 10. októbra 2011. Výbor určil poslanca Tibora Tótha za spoločného spravodajcu výborov.
Súčasne ho poveril
1. predniesť spoločnú správu výborov na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky
2.navrhnúť Národnej rade Slovenskej republiky postup pri hlasovaní o pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhoch, ktoré vyplynuli z rozpravy 83 ods. 2, § 84 ods. 2 a § 86 zákona č. 350/1996 Z. z.).
Bratislava 10. októbra 2011
Jozef K o l l á r, v.r.
predseda
Výboru NR SR pre financie a rozpočet