„9. V § 28 odsek 4 znie:
„(4) Výberovým konaním na funkciu sudcu sa overujú odborné znalosti, všeobecný prehľad, ktorý je treba požadovať s prihliadnutím na stupeň súdu, na ktorom sa uskutočňuje výberové konanie, schopnosť tvorivého myslenia, rýchlosť uvažovania a schopnosť rozhodovania, verbálny prejav, osobnostné predpoklady, zdravotný stav a znalosť cudzieho jazyka uchádzača. Výberové konanie pozostáva z písomného testu, ak sa obsadzuje voľné miesto sudcu na okresnom súde, prípadovej štúdie, vypracovania súdnych rozhodnutí, prekladu z cudzieho jazyka, psychologického posúdenia a z ústnej časti; ustanovenie § 27g tým nie je dotknuté. Písomný test, prípadová štúdia, súdne spisy na účely vypracovania súdneho rozhodnutia a preklad z cudzieho jazyka sa v deň výberového konania losujú výberovou komisiou z na to určených databáz. Výberové konanie sa uskutočňuje v súlade so zásadou rovnakého zaobchádzania ustanovenou osobitným predpisom.7)“.
10. § 28 sa dopĺňa odsekom 10, ktorý znie:
„(10) Všeobecne záväzný právny predpis, ktorý vydá ministerstvo ustanoví náležitosti vyhlásenia výberového konania, zoznam dokladov, ktoré má uchádzač predložiť, spôsob vykonania výberového konania, podrobnosti o písomnom teste, prípadovej štúdii, vypracovania súdnych rozhodnutí, preklade z cudzieho jazyka, psychologickom posúdení a o ústnej časti výberového konania, spôsob vytvárania databáz podľa § 28 ods. 4, spôsob vyhodnotenia výsledkov výberového konania a náležitosti zápisnice o priebehu výberového konania.“.“.
Vzhľadom na zavedenie nového mechanizmu hodnotenia sudcov sa navrhuje, aby hodnotenie sudcu bolo aj motivujúcim prvok v práci sudcu. Preto sa navrhuje, aby pravidelné sudcu (5 ročné intervaly) hodnotenie s výsledkom „výborný“ malo pre sudcu aj ten význam, že pri postupe na súd vyššieho stupňa sa bude takto hodnotený sudca zúčastňovať len ústnej časti výberového konania, psychologického posúdenia a prekladu z cudzieho jazyka. Osobitne sa však zdôrazňuje fakt, že ak bude sudca hodnotený v súvislosti s výberovým konaním [§ 27a ods. 1 písm. b)] inak ako “výborný”, tak riadne hodnotenie sudcu (5 ročné intervaly) sa vo výberovom konaní nebude zohľadňovať, aj keby bolo s výsledkom “výborný“. Súčasne sa navrhuje, aby priamo zákon explicitne definoval všetky časti výberového konania; na tento účel je potrebné vykonať nielen zmeny v § 28 ods. 4, ale aj v splnomocňujúcom ustanovení § 28 ods. 10.
4. V čl. II sa za 25. bod vkladá nový 26. bod, ktorý znie:
„26. V § 120 odsek 5 znie:
„(5) Ak návrh na začatie disciplinárneho konania podáva oprávnený orgán podľa odseku 2 písm. b) až e), je povinný bez zbytočného odkladu oznámiť podanie návrhu na začatie disciplinárneho konania ministrovi; k tomuto oznámeniu priloží kópiu návrhu na začatie disciplinárneho konania. Oprávnený orgán podľa odseku 2 písm. b) až e) je povinný bez zbytočného odkladu oznámiť ministrovi, že písomne napomenul sudcu podľa § 117 ods. 9; k tomuto oznámeniu priloží kópiu písomného napomenutia podľa § 117 ods. 9.“.“.
Nasledujúce body sa prečíslujú.