Navrhovaný novelizačný bod zakotvuje povinnosť spracovateľa elektrodpadu, ktorý obsahuje použité batérie a akumulátory, odovzdať ich osobám oprávneným na ďalšie nakladanie s nimi.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo a životné prostredie
Gestorský výbor odporúča schváliť
32. Za bod 1. sa vkladá nový bod 3, ktorý znie:
„3. V § 50 odsek 1 znie:
„(1) Výrobca vozidiel, výrobca materiálov používaných vo vozidlách, výrobca častí vozidiel a výrobca vybavenia používaného vo vozidlách sú povinní
a) používať pri výrobe vozidiel také materiály, časti vozidiel a konštrukčné prvky, ktorými sa obmedzí používanie nebezpečných látok61a) vo vozidlách, aby sa zabránilo uvoľňovaniu nebezpečných látok do životného prostredia, zjednodušila recyklácia a zabránilo sa zneškodňovaniu nebezpečného odpadu,
b) zabezpečiť, aby sa používal vo vozidlách v rastúcom množstve recyklovaný materiál, pokiaľ sa tým nezníži bezpečnosť vozidla; podrobnosti o termínoch a limitoch ustanoví nariadenie vlády Slovenskej republiky.“.“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 61a) znie:
„61a) § 3 ods. 3 zákona č.163/2001 Z. z. o chemických látkach a chemických prípravkoch.“.
Navrhovaný novelizačný bod je vypracovaný v nadväznosti na správnu implementáciu smernice Európskeho parlamentu a Rady 2000/53/ES o vozidlách po dobe životnosti, ako aj odôvodnené stanovisko Európskej komisie – Porušenie č. 2009/2266 zo dňa 28.1.2011, body I a IV. Slovenská republika musí nedostatky uvedené v odôvodnenom stanovisku Európskej komisie implementovať do národnej legislatívy najneskôr do 28.3.2011.
Novelizačný bod upravuje povinnosti výrobcu vozidiel, výrobca materiálov používaných vo vozidlách, výrobca častí vozidiel a výrobca vybavenia používaného vo vozidlách. Zároveň definuje pojem „nebezpečné látky“, ako aj ich používanie resp. obmedzenie vo vozidlách.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo a životné prostredie
Gestorský výbor odporúča schváliť
33. Za bod 1 sa vkladá nový bod 4, ktorý znie: