ďalšie nakladanie s nimi.
32. Za bod 1. sa vkladá nový bod 3, ktorý znie:
„3. V § 50 odsek 1 znie:
„(1) Výrobca vozidiel, výrobca materiálov používaných vo vozidlách, výrobca častí vozidiel a výrobca vybavenia používaného vo vozidlách sú povinní
a) používať pri výrobe vozidiel také materiály, časti vozidiel a konštrukčné prvky, ktorými sa obmedzí používanie nebezpečných látok61a) vo vozidlách, aby sa zabránilo uvoľňovaniu nebezpečných látok do životného prostredia, zjednodušila recyklácia a zabránilo sa zneškodňovaniu nebezpečného odpadu,
b) zabezpečiť, aby sa používal vo vozidlách v rastúcom množstve recyklovaný materiál, pokiaľ sa tým nezníži bezpečnosť vozidla; podrobnosti o termínoch a limitoch ustanoví nariadenie vlády Slovenskej republiky.“.“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 61a) znie:
„61a) § 3 ods. 3 zákona č.163/2001 Z. z. o chemických látkach a chemických prípravkoch.“.
Navrhovaný novelizačný bod je vypracovaný v nadväznosti na správnu implementáciu smernice Európskeho parlamentu a Rady 2000/53/ES o vozidlách po dobe životnosti, ako aj odôvodnené stanovisko Európskej komisie – Porušenie č. 2009/2266 zo dňa 28.1.2011, body I a IV. Slovenská republika musí nedostatky uvedené v odôvodnenom stanovisku Európskej komisie implementovať do národnej legislatívy najneskôr do 28.3.2011.
Novelizačný bod upravuje povinnosti výrobcu vozidiel, výrobca materiálov používaných vo vozidlách, výrobca častí vozidiel a výrobca vybavenia používaného vo vozidlách. Zároveň definuje pojem „nebezpečné látky“, ako aj ich používanie resp. obmedzenie vo vozidlách.
33. Za bod 1 sa vkladá nový bod 4, ktorý znie:
„4. V § 50 odseky 3 a 4 znejú:
„(3) Výrobca vozidiel, výrobca materiálov používaných vo vozidlách, výrobca častí vozidiel a výrobca vybavenia používaného vo vozidlách sú povinní
a) obmedziť používanie nebezpečných látok61a) vo vozidlách ich znížením v budúcich návrhoch vozidiel a tiež brániť ich uvoľňovaniu do životného prostredia, aby bola recyklácia jednoduchšia a aby sa zabránilo potrebe zneškodňovať nebezpečný odpad,
b) na uľahčenie identifikácie týchto materiálov, častí a vybavenia vhodných na ich opätovné použitie alebo zhodnocovanie používať ustanovené kódovanie [§ 68 ods. 3 písm. t)].
(4) Výrobca vozidiel a dovozca vozidiel sú povinní
a) do šiestich mesiacov po uvedení ním vyrábaného typu vozidla alebo ním dovážaného typu vozidla na trh zabezpečiť dostatočné informácie o environmentálne vhodnom spracovaní tohto vozidla; informácie musia umožniť identifikáciu jednotlivých častí vozidiel a