Výbor
Národnej rady Slovenskej republiky
pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu
30. schôdza výboru
Číslo: CRD - 1701/2011 - VHVD
162
U z n e s e n i e
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky
pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu
zo 16. júna 2011
k návrhu poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Ľudovíta Jurčíka na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 725/2004 Z. z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 352);
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky
pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu
A.s ú h l a s í
s návrhom poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Ľudovíta Jurčíka na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 725/2004 Z. z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 352);
B.o d p o r ú č a
Národnej rade Slovenskej republiky
návrh poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Ľudovíta Jurčíka na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 725/2004 Z. z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 352) schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi;
A.p o v e r u j e
1.predsedu výboru, aby výsledky rokovania výboru v druhom čítaní zo 16. júna 2011 spolu s výsledkami rokovania ostatných výborov spracoval do písomnej spoločnej správy výborov v súlade s § 79 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov a predložil ju na schválenie gestorskému výboru,
2.spoločného spravodajcu výborov A. Přidala (M. Glváča), aby v súlade s § 80
2
ods. 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov informoval o výsledku rokovania výborov a aby odôvodnil návrh a stanovisko gestorského výboru k návrhu zákona uvedené v spoločnej správe výborov na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky.
Stanislav J a n i š
predseda výboru
overovateľ výboru
Maroš K o n d r ó t
Výbor
Národnej rady Slovenskej republiky
3
pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu
Príloha
k uzneseniu č. 162
Z m e n y a d o p l n k y
k návrhu poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Ľudovíta Jurčíka na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 725/2004 Z. z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 352)
1.K Čl. I
V čl. I sa pred 1. bod vkladajú nový 1., 2. a 3. bod, ktoré znejú:
„1. V § 2 písm. ae) sa slová „pôšt a telekomunikácií“ nahrádzajú slovami „výstavby a regionálneho rozvoja“.
2. V § 17 ods. 6 sa za slová „výmena motora vozidla rovnakého typu v rámci jedného typového radu,” vkladajú slová „výmena rámu vozidla rovnakého typu v rámci jedného typového radu“.
3. V § 17 ods. 9 písm. a) sa slová „karosérie alebo motora“ nahrádzajú slovami „karosérie, rámu alebo motora“.“.
V súlade s kompetenčným zákonom ide o zmenu názvu ministerstva dopravy. V druhom a treťom bode ide o rozšírenie toho, čo sa nepovažuje za prestavbu vozidla, kde sa oproti súčasnej právnej úprave rozširuje o výmenu rámu pri vozidlách, kde nie je samonosná karoséria, napríklad motocykle alebo ťažké nákladné vozidlá. Táto právna úprava v súčasnom zákone absentovala a je potrebné do zákona doplniť. Toto ustanovenie sa využíva pri vozidlách po nehodách, keď pri osobných vozidlách so samonosnou karosériou sa vymieňala karoséria a pri motocykloch a nákladných vozidlách sa vymieňal celý rám, pričom nejde o klasickú opravu vozidla, pretože na týchto častiach je umiestnené identifikačné číslo vozidla VIN, ktoré je iné a musí sa zapísať do dokladov vozidla.
2.K Čl. I 1. bod
V čl. I sa vypúšťa 1. bod.
Vypustenie prvého bodu, ktorým sa upravuje znenie § 21 ods. 2 písm. b), vyplýva z predložených pozmeňujúcich úprav znenia druhého bodu.
3.K Čl. I 2. bod
V čl. I 2. bod znie:
4
„2. Za § 21 sa vkladá § 21a, ktorý znie:
㤠21a
(1) Ustanovenie § 21 ods. 2 písm. b), pokiaľ ide o zhodu so schváleným typom, sa nevzťahuje na nákladné vozidlá kategórie N1 s karosériou skriňovou dodávkovou, ktoré odvodené od kategórie M1; pri týchto vozidlách možno odstrániť priečkový systém na ochranu osôb pred nebezpečenstvom vyplývajúcim z posunu batožiny do priestoru pre vodiča a cestujúcich, ak prevádzkovateľ vozidla vopred písomne požiada obvodný úrad dopravy o zápis zmeny v osvedčení o evidencii alebo v osvedčení o evidencii časti II. Povinnosť vopred písomne požiadať obvodný úrad dopravy o zápis zmeny sa nevyžaduje, ak sa v osvedčení o evidencii alebo v osvedčení o evidencii časti II nenachádza záznam o priečkovom systéme.
(2) Ustanovenie odseku 1 neplatí pre vozidlo, ktorému bolo udelené typové schválenie ES podľa osobitného predpisu.11a)
(3) Na zápis zmeny podľa odseku 1 je príslušný obvodný úrad dopravy podľa miesta trvalého pobytu fyzickej osoby alebo sídla právnickej osoby. Obvodný úrad dopravy vydá nové osvedčenie o evidencii časť II bez záznamu o priečkovom systéme.
(4) Prevádzkovateľ vozidla je povinný do 15 dní odo dňa vydania nového osvedčenia o evidencii časť II podľa odseku 3 oznámiť vykonanú zmenu príslušnému orgánu Policajného zboru, ktorý v osvedčení o evidencii časť II vykoná evidenčný úkon.“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 11a) znie:
„11a) Nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 140/2009 Z. z. v znení neskorších predpisov.“.
Ustanovenie § 112f nemá charakter prechodného ustanovenia, nakoľko nerieši vplyv návrhu zákona na právne vzťahy upravené doterajším zákonom. Z tohto dôvodu sa navrhuje ustanovenie druhého bodu zaradiť do tretej časti prvej hlavy zákona č. 725/2004 Z. z. ako § 21a. V nadväznosti na uvedené sa navrhuje upresnenie znenia v odsekoch 1, 3 a 4.
4.K Čl. I
V čl. I sa za 2. bod vkladajú nový 3. až 7. bod, ktoré znejú:
„3. V § 38 ods. 11 sa na konci pripája táto veta: „Ak v čase platnosti rozhodnutia o povolení na zriadenie stanice technickej kontroly fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorej bolo udelené povolenie písomne požiada o zrušenie tohto povolenia, obvodný úrad dopravy zruší povolenie na zriadenie stanice technickej kontroly.“.
4. V § 56 ods. 11 sa na konci pripája táto veta: „Ak v čase platnosti rozhodnutia o povolení na zriadenie pracoviska emisnej kontroly fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorej bolo udelené povolenie písomne požiada o zrušenie tohto povolenia, obvodný úrad dopravy zruší povolenie na zriadenie
5
pracoviska emisnej kontroly.“.
5. V § 73 ods. 11 sa na konci pripája táto veta: „Ak v čase platnosti rozhodnutia o povolení na zriadenie pracoviska kontroly originality fyzická osoba alebo právnická soba, ktorej bolo udelené povolenie písomne požiada o zrušenie tohto povolenia, obvodný úrad dopravy zruší povolenie na zriadenie pracoviska kontroly originality.“.
6. V § 82 ods. 1 sa slovo „indikátorov“ nahrádza slovom „identifikátorov“.
7. V § 83 ods. 3 sa slová „v mobilnej stanici“ nahrádzajú slovami „v mobilnom pracovisku“.”.
V aktuálnom znení zákona absentuje ustanovenie o zrušení povolenia na zriadenie stanice technickej kontroly, ak si o to držiteľ povolenia požiada. Obdobne takéto ustanovenie absentuje pri zriadení pracoviska emisnej kontroly a pracoviska kontroly originality, ak si o to držiteľ povolenia požiada.
Ide o opravu chyby vyskytujúcej sa v zákone, kde namiesto slova indikátorov byť správne identifikátorov a namiesto v mobilnej stanici kontroly originality byť správne v mobilnom pracovisku kontroly originality.