orgáne predstavujú časovo, odborne, verejne exponované funkcie. Náročnosť citovaných funkcií je na druhej strane dostatočne a nad pomery priemerných občanov Slovenskej republiky platovo ohodnotená. V praktickom politickom živote sa však možno stretnúť s kumulovaním výkonu verejných iných funkcií, najmä funkcie poslanca a predsedu VUC, starostu obce, resp. primátora mesta, riaditeľa nemocnice, prednostu mestského úradu a pod. Dôsledkom takéhoto súbehu nie je len súbežné požívanie dvoch často nadštandardných príjmov z verejných rozpočtov ale hlavne nedôsledný výkon oboch funkcií, či iných činností. Nedôslednosť výkonu možno najveľavravnejšie reprezentuje nedostatočná účasť poslancov na schôdzach NR SR (aj keď je nutné povedať, že príčin tohto nezáujmu poslancov o „život v plenárnej sále“ je viac). Cieľom tejto novely je preto posilnenie „zodpovednosti“ poslanca vykonávať svoj mandát so všetkou vážnosťou a starostlivosťou, ktorá prináleží k výkonu verejnej funkcie. Poslanec, ktorý súbežne vykonáva volené funkcie, ktoré sú časovo, odborne náročné bude postihnutý znížením poslaneckého platu o zrážku za súbežný výkon verejných a iných funkcií, či činností. Predmetné zníženie však nemožno chápať ako sankciu (v právnom význame) za súbežný výkon volených funkcií, ale práve naopak vychádza z ústavného imperatívu svedomitého výkonu poslaneckého mandátu a predstavuje tak nepriamy impulz preto, aby sa vytvoril priestor na náležitý výkon poslaneckého mandátu, dbajúceho na dôležitosť ústavodarného a zákonodarného orgánu akým je NR SR.
DOLOŽKA ZLUČITEĽNOSTI
právneho predpisu s právom Európskej únie
1.Predkladateľ právneho predpisu:
poslanci Národnej rady Slovenskej republiky pán Igor Matovič, Erika Jurinová, Martin Fecko a Jozef Viskupič.
2.Názov návrhu právneho predpisu:
Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 120/1993 Z. z. o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
3.Problematika návrhu právneho predpisu:
a)nie je upravená v práve Európskej únie.
b)nie je obsiahnutá v judikatúre Súdneho dvora Európskej únie.
Vzhľadom na to, že problematika návrhu zákona nie je upravená v práve Európskej únie, je bezpredmetné vyjadrovať sa k bodom 4., 5. a 6.