1
NÁRODNÁ RADA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
V. volebné obdobie
___________________________________________
Číslo: CRD-150/2011
279a
S p o l o č n á s p r á v a
výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 153/2001 Z. z. o prokuratúre v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 279) v druhom čítaní
___________________________________________________________________________
Ústavnoprávny výbor Národnej rady ako gestorský výbor k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 153/2001 Z. z. o prokuratúre v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (ďalej len „gestorský výbor“) podáva Národnej rade Slovenskej republiky podľa § 79 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky.
2
I.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením z 23. marca 2011 č. 348 pridelila vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 153/2001 Z. z. o prokuratúre v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 279) na prerokovanie týmto výborom:
-Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky,
-Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet,
-Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť a
-Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre ľudské práva a národnostné menšiny.
II.
Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie členmi výborov, ktorým bol vládny návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona 75 ods. 2 rokovacieho poriadku Národnej rady Slovenskej republiky).
III.
Vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 153/2001 Z. z. o prokuratúre v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 279) odporúčali schváliť:
- Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky, uznesením z 3. mája 2011 č. 171,
- Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet, uznesením z 11. mája 2011 č. 163,
- Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre ľudské práva a národnostné menšiny uznesením z 5. mája 2011 č. 44.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť rokoval o návrhu zákona 3. mája 2011. Uznesenie neprijal, nakoľko pri hlasovaní o jeho návrhu
3
nebol podľa § 52 ods. 2 rokovacieho poriadku Národnej rady uznášaniaschopný.
IV.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky pod bodom III tejto správy vyplývajú tieto pozmeňujúce a doplňujúce návrhy:
1. V čl. I sa za 2. bod vkladá nový 3. bod, ktorý znie:
„3. V § 6 ods. 2 sa za prvú vetu vkladá nová druhá veta, ktorá znie: „Pokyn o odňatí veci podľa odseku 1 písm. a) a b) musí nadriadený prokurátor písomne odôvodniť; pokyn o odňatí veci sa zverejňuje podľa § 55m.“.“.
Nasledujúce body sa prečíslujú.
V súlade so zámerom vlády posilniť procesnú nezávislosť prokurátora v konaní sa navrhuje výslovne zaviesť povinnosť odôvodňovať odňatie veci prokurátorovi podľa § 6 ods. 1 písm. b) a súčasne jeho zverejňovanie.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
2. V čl. I 4. bod znie:
„4. Za § 6 sa vkladajú § 6a a 6b, ktoré znejú:
㤠6a
(1) V záujme jednotného uplatňovania zákonov a ostatných všeobecne záväzných právnych predpisov vydáva na návrh Komisie pre vydávanie stanovísk (ďalej len „komisia“) generálny prokurátor stanoviská, ktoré záväzné pre všetkých prokurátorov a asistentov prokurátora.
(2) Stanoviská podľa odseku 1 sa zverejňujú na webových sídlach Generálnej prokuratúry Slovenskej republiky (ďalej len „generálna prokuratúra“) a Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky.
(3) Generálny prokurátor podáva Národnej rade Slovenskej republiky raz za rok správu o stanoviskách vydaných podľa odseku 1, ako aj o návrhoch komisie, na základe ktorých nevydal stanovisko podľa odseku 1.
§ 6b
(1) Komisia sa skladá zo šiestich členov, z ktorých troch vymenúva a odvoláva generálny prokurátor a troch vymenúva a odvoláva minister spravodlivosti Slovenskej
4
republiky (ďalej len „minister spravodlivosti“). Za člena komisie možno vymenovať len osobu, ktorá morálne a odborné predpoklady pre nestranný výkon funkcie člena komisie, ktorá vykonáva právnickú prax aspoň 10 rokov a ktorá pôsobí najmä v sektore vysokých škôl, neziskovom sektore alebo vykonáva právnické povolanie.
(2) Zasadnutie komisie zvoláva aspoň raz za tri mesiace generálny prokurátor. Ak generálny prokurátor nezvolá zasadnutie komisie dlhšie ako tri mesiace, zvolá ho minister spravodlivosti.
(3) Člena komisie, ktorý vedie jej zasadnutie určí generálny prokurátor alebo minister spravodlivosti súčasne so zvolaním zasadnutia podľa odseku 2.
(4) Komisia je uznášaniaschopná, ak je prítomná nadpolovičná väčšina všetkých jej členov a návrh je schválený, ak zaň hlasovali aspoň štyria jej členovia.“.
Navrhuje sa zmeniť subjekt, ktorý vydáva záväzné stanoviská bude ním teda generálny prokurátor (namiesto pôvodného návrhu, ktorý zveroval túto právomoc ministrovi spravodlivosti). Súčasne s tým sa vykonávajú zmeny pri zvolávaní komisie a podávaní správ o využívaní tohto inštitútu, kde sa navrhuje aj informovanie Národnej rady SR o nevydaných stanoviskách (§ 6a ods. 3).
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
3. V čl. I sa za 5. bod vkladá nový 6. bod, ktorý znie:
„6. V § 8 ods. 3 sa za písmeno f) vkladá nové písmeno g), ktoré znie:
„g) bol v disciplinárnom konaní právoplatne uznaný vinným za spáchanie disciplinárneho previnenia a bolo mu uložené disciplinárne opatrenie
1. odvolanie z funkcie generálneho prokurátora, alebo
2. zbavenie výkonu funkcie prokurátora,“.
Doterajšie písmeno g) sa označuje ako písmeno h).“.
Nasledujúce body sa prečíslujú.
Navrhuje sa, aby v dôsledku disciplinárneho konania vedenému proti generálnemu mohla byť uložená sankcia, ktorá bude mať za následok postup Národnej rady Slovenskej republiky podľa § 8 ods. 3 zákona č. 153/2001 Z. z. o prokuratúre, t.j. podanie návrhu na odvolanie z funkcie generálneho prokurátora. Uvedenému návrhu nebráni čl. 150 Ústavy Slovenskej republiky, nakoľko právomoc prezidenta Slovenskej republiky odvolať generálneho prokurátora
5
z funkcie nie je dotknutá. V súlade sa doterajšou úpravou sa rozširujú dôvody kedy Národná rada Slovenskej republiky podá prezidentovi Slovenskej republiky návrh na odvolanie generálneho prokurátora z funkcie.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
4. V čl. I sa 15. bod vypúšťa.
Nasledujúce body sa prečíslujú.
Navrhuje sa vypustiť neprimerane reštriktívny návrh na obmedzenie podávania opakovaného podnetu.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
5. V čl. I 38. bod znie:
„38. Za § 55l sa vkladá § 55m, ktorý vrátane nadpisu znie:
㤠55m
Zverejňovanie a sprístupňovanie rozhodnutí
(1) Prokuratúry povinné zverejňovať právoplatné uznesenia prokurátora, ktorými sa skončilo trestné stíhanie vedené proti určitej osobe, a to do 15 pracovných dní odo dňa nadobudnutia právoplatnosti uznesenia.
(2) Generálna prokuratúra zverejňuje aj právoplatné rozhodnutia disciplinárnych komisií, a to do troch pracovných dní odo dňa nadobudnutia právoplatnosti rozhodnutia.
(3) Pred zverejnením rozhodnutí podľa odsekov 1 a 2 sa v nich anonymizujú údaje, ktorých anonymizovaním bude pri zverejňovaní zabezpečená ochrana práv a právom chránených záujmov.
(4) Zverejňovanie rozhodnutí prokurátora podľa odseku 1 a 2 technicky zabezpečuje generálna prokuratúra na svojom webovom sídle.
(5) Prokuratúry sprístupňujú verejnosti na základe žiadosti podľa osobitného zákona47) všetky právoplatné uznesenia prokurátora vrátane uznesení, ktoré nie rozhodnutiami vo veci samej a obžalobný návrh.
(6) Prokuratúra môže zo závažných dôvodov odmietnuť zverejnenie rozhodnutia podľa odseku 1 alebo sprístupnenie informácie podľa odseku 5, ak by zverejnenie rozhodnutia alebo sprístupnenie informácie mohlo zmariť alebo podstatne sťažiť dosiahnutie účelu trestného stíhania alebo porušiť práva a právom chránené záujmy. Odmietnutie sprístupnenia
6
musí byť odôvodnené a možno proti nemu podať opravný prostriedok podľa osobitného zákona.47)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 47 znie:
„47) Zákon č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o slobode informácií) v znení neskorších predpisov.“.“.
Účelom návrhu je zabezpečiť vyššiu mieru ochrany práv a právom chránených záujmov osôb, ktoré by boli porušené pri zverejnení rozhodnutia prokuratúry. Súčasne sa zužuje rozsah povinne zverejňovaných rozhodnutí (odsek 2), pričom tieto rozhodnutia však budú dostupné využitím inštitútu sprístupnenia.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
6. V čl. I 39. bode úvodná veta znie: „Za § 56a sa vkladajú § 56aa 56ad, ktoré vrátane nadpisov znejú:“.
Zároveň je potrebné prečíslovať „§ 56b až 56e“ na „§56aa až 56ad“.
V súvislosti s úpravou navrhovanou v novele zákona č. 757/2004 Z.z. o súdoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 277 zákon č. 153/2001 Z.z. o prokuratúre 6. bod) a v záujme oddelenia prechodných a záverečných ustanovení odporúčame prečíslovanie navrhova- ných ustanovení.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
7. V čl. IV druhom bode sa slová „Európskych spoločenstiev a“ nahrádzajú slovami „akty Európskych spoločenstiev a“.
Ide o spresnenie normatívneho textu.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
7
8. V čl. VI 10. bode v § 7a odseky 1 až 3 znejú:
„(1) Výberové konanie podľa § 7 uskutočňuje šesťčlenná výberová komisia. Na obdobie šiestich mesiacov určí žrebom po troch členoch výberovej komisie
a) ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky z kandidátov zvolených Národnou radou Slovenskej republiky a
b) rada prokurátorov z kandidátov zvolených radou prokurátorov.
(2) Na účely vytvorenia databázy kandidátov na členov výberovej komisie Národná rada Slovenskej republiky a rada prokurátorov volia na obdobie troch rokov po ôsmich kandidátoch na členov výberovej komisie; Národná rada Slovenskej republiky volí kandidátov komisie podľa pomeru politických síl. Databáza kandidátov sa zverejňuje na webovom sídle Národnej rady Slovenskej republiky a generálnej prokuratúry. Národná rada Slovenskej republiky a rada prokurátorov vykonajú aspoň tri mesiace pred uplynutím obdobia podľa prechádzajúcej vety úkony potrebné pre voľbu nových kandidátov na členov výberovej komisie.
(3) Za kandidáta na člena výberovej komisie možno zvoliť alebo vymenovať len osobu, ktorá morálne a odborné predpoklady pre nestranný výkon funkcie člena výberovej komisie, ktorá je spôsobilá posúdiť uchádzača podľa § 7 ods. 4 a ktorá pôsobí najmä v sektore vysokých škôl, neziskovom sektore alebo vykonáva právnické povolanie.“.
Navrhuje sa nový mechanizmus kreovania výberovej komisie na funkciu prokurátora. Podľa návrhu bude výberová komisia 6-členná. Členovia výberovej komisie sa budú losovať z databázy kandidátov na členov výberovej komisie, a to tak, že troch bude losovať ústavnoprávny výberov z kandidátov zvolených Národnou radu SR a troch členov bude losovať Rada prokurátorov SR z ňou zvolených kandidátov. Rovnako sa mení aj spôsob vytvárania databázy Národná rada SR aj Rada prokurátorov budú voliť 8 kandidátov (t.j. databáza bude 16 kandidátov). Súčasne sa zavádza obdobie, na ktoré sa volia kandidáti (3 roky) a obdobie, na ktoré sa vytvára výberová komisia (6 mesiacov) uvedeným spôsobom sa zabezpečí pravidelné obmieňanie databázy, ako aj zloženie výberových komisií. Uznášaniaschop-nosť výberovej komisie a kvórum potrebné na prijatie platného rozhodnutia (odsek 4) sa nemení.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
9. V čl. VI 19. bode v § 21 odsek 3 znie:
8
„(3) Ak generálny prokurátor do 30 dní od skončenia výberového konania nevymenuje vedúceho prokurátora, vyhlási spôsobom uvedeným v odseku 1 nové výberové konanie tak, aby sa uskutočnilo do 60 dní odo dňa skončenia predchádzajúceho výberového konania.“.
Navrhuje sa nahradiť nie celkom vhodný model vymenúvania jedného z prvých troch úspešných uchádzačov, a to rovnakou právnou úpravou ako bude od 1. mája 2011 platiť pri výbere predsedov súdov.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
10. V čl. VI sa za 50. bod vkladá nový 51. bod, ktorý znie:
„51. V § 189 ods. 1 písm. d) sa za slovo „prokurátora“ vkladajú slová „vrátane generálneho prokurátora“.“.
Nasledujúce body sa prečíslujú.
Navrhuje sa, aby v dôsledku disciplinárneho konania vedenému proti generálnemu mohla byť uložená sankcia, ktorá bude mať za následok postup Národnej rady Slovenskej republiky podľa § 8 ods. 3 zákona č. 153/2001 Z. z. o prokuratúre, t.j. podanie návrhu na odvolanie z funkcie generálneho prokurátora. Uvedenému návrhu nebráni čl. 150 Ústavy Slovenskej republiky, nakoľko právomoc prezidenta Slovenskej republiky odvolať generálneho prokurátora z funkcie nie je dotknutá. V súlade sa doterajšou úpravou sa rozširujú dôvody kedy Národná rada Slovenskej republiky podá prezidentovi Slovenskej republiky návrh na odvolanie generálneho prokurátora z funkcie.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
11. V čl. VI 51. bode v § 192 ods. 2 sa slová „a ministrom spravodlivosti“ nahrádzajú slovami „a ministrom spravodlivosti Slovenskej republiky (ďalej len „minister spravodlivosti“)“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorá súvisí s vypustením legislatívnej skratky „minister spravodlivosti“ pôvodne zavedenej v § 7a.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
9
12. V čl. VI sa za 52. bod vkladá nový 53. bod, ktorý znie:
„53. V § 193 sa vypúšťa odsek 2.
Doterajšie odseky 3 až 5 sa označujú ako odseky 2 až 4.“.
Nasledujúce body sa prečíslujú.
Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorá súvisí so zrušením odvolacích disciplinárnych komisií.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
13. V čl. VI sa za 56. bod vkladá nový 57. bod, ktorý znie:
„57. V § 197 ods. 4 sa slová „a to dovtedy, kým sa odvolacia disciplinárna komisia odoberie na záverečnú poradu“ nahrádzajú slovami „dokiaľ o odvolaní nebolo rozhodnuté“.
Nasledujúce body sa prečíslujú.
Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorá súvisí so zrušením odvolacích disciplinárnych komisií.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
14. V čl. VI 58. bode sa slovo „osôb“ nahrádza slovom „osobe“.
Ide o odstránenie chyby v normatívnom texte.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
15. V čl. VI sa za 58. bod vkladá nový 59. bod, ktorý znie:
„59. V § 198 ods. 3 sa slová „a to dovtedy, kým sa odvolacia disciplinárna komisia odoberie na záverečnú poradu“ nahrádzajú slovami „dokiaľ o odvolaní nebolo rozhodnuté“.
10
Nasledujúce body sa prečíslujú.
Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorá súvisí so zrušením odvolacích disciplinárnych komisií.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
16. V čl. VI 60. bod znie:
„60. V druhej časti jedenástej hlave tretí diel vrátane nadpisu znie:
„TRETÍ DIEL
ODVOLANIE
§ 211
(1) Proti rozhodnutiu disciplinárnej komisie možno podať odvolanie do 15 dní odo dňa doručenia tohto rozhodnutia. Podanie odvolania má odkladný účinok.
(2) Odvolanie môže podať
a)prokurátor, proti ktorému sa vedie disciplinárne konanie,
b)navrhovateľ,
c)poškodený, ktorý uplatnil nárok na náhradu škody pre nesprávnosť výroku o náhrade škody, prípadne jeho zástupca alebo opatrovník.
(3) O odvolaní rozhoduje súd.64a)
(4) Rozhodnutie súdu sa doručí
a)prokurátorovi, proti ktorému sa vedie disciplinárne konanie,
b)obhajcovi prokurátora,
c)navrhovateľovi,
d)poškodenému, prípadne jeho zástupcovi alebo opatrovníkovi,
e)osobám uvedeným v § 199 ods. 3,
f)služobnému úradu prokurátora,
g)okresnej prokuratúre, ak ide o disciplinárne konanie proti prokurátorovi okresnej prokuratúry.
(5) Rozhodnutie súdu sa doručí osobám uvedeným v odseku 4 písm. a) d) do vlastných rúk.
(6) Právoplatné rozhodnutie o zákaze viesť motorové vozidlo doručí vedúci služobného úradu okresnému dopravnému inšpektorátu príslušnému podľa miesta trvalého pobytu prokurátora.“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 64a znie:
„64a) § 250l až 250s Občianskeho súdneho poriadku v znení neskorších predpisov.“.“.
Navrhuje sa, aby o odvolaní proti rozhodnutiu
11
disciplinárnej komisie (prvý stupeň) rozhodoval súd (v druhom stupni), a to v rámci konania podľa § 250l 250s Občianskeho súdneho poriadku. Návrhom teda dochádza k zrušeniu odvolacích disciplinárnych komisií. Súčasne sa vykonávajú súvisiace legislatívno-technické úpravy v nadväznosti na zrušenie odvolacích disciplinárnych komisií.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
17. V čl. VI 61. bod znie:
„61. § 212 a 213 sa vrátane nadpisov vypúšťajú.“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorá súvisí so zrušením odvolacích disciplinárnych komisií.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
18. V čl. VI 73. bode § 265g a 265h znejú:
㤠265g
Prvých kandidátov na členov výberových komisií podľa § 7a zvolí Národná rada Slovenskej republiky a rada prokurátorov najneskôr do 31. októbra 2011.
§ 265h
(1) Generálny prokurátor požiada radu prokurátorov, Národnú radu Slovenskej republiky a ministra spravodlivosti o predloženie kandidátov za členov disciplinárnej komisie do 15. augusta 2011. Lehota na predloženie kandidátov je 90 dní; generálny prokurátor vymenuje členov disciplinárnej komisie najneskôr do 30 dní odo dňa predloženia kandidátov za členov disciplinárnej komisie.
(2) Disciplinárne konania začaté pred 1. augustom 2011 dokončí v prvom stupni doterajšia disciplinárna komisia. O odvolaní proti jej rozhodnutiu podanom pred 1. augustom 2011 rozhodne doterajšia odvolacia disciplinárna komisia.“.
Navrhovaná zmena prechodného ustanovenia v § 265g súvisí so zmenou spôsobu kreovania databázy kandidátov na členov výberovej komisie podľa tohto pozmeňujúceho návrhu. Zmena v § 265 nadväzuje na zrušenie odvolacích disciplinárnych komisií a presun ich agendy na
12
súdy (správne súdnictvo).
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
19. V čl. XIV sa vypúšťajú 4. a 5. bod.
Zmeny navrhované v bodoch 4 a 5 je potrebné vypustiť, pretože táto úprava je premietnutá v zákone č. 48/2011 Z. z. (konkrétne v čl. VII v bodoch 7 a 9).
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
20. V čl. XV sa za slovami „§ 55m ods. 1 4“ slovo „a“ nahrádza čiarkou a za slová „§ 56e“ sa vkladajú slová „a čl. IV bodu 1“.
Navrhovaná zmena zosúlaďuje účinnosť zmeny zákona o slobodnom prístupe k informáciám s účinnosťou zverejňovania a sprístupňovania rozhodnutí prokuratúry (1. január 2012), resp. zverejňovania a sprístupňovania rozhodnutí súdov (1. január 2012).
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
Gestorský výbor odporúča hlasovať o pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhoch pod bodom 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 a 20 spoločne s návrhom schváliť.
V.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 153/2001 Z. z. o prokuratúre v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 279) uvedených pod bodom III tejto správy
13
a stanovísk poslancov gestorského výboru vyjadrených v rozprave, podľa § 79 ods. 4 písm. f) rokovacieho poriadku Národnej rady Slovenskej republiky odporúča Národnej rade Slovenskej republiky vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 153/2001 Z. z. o prokuratúre v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 279) schváliť v znení schválených pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov uvedených v tejto spoločnej správe.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 153/2001 Z. z. o prokuratúre v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 279) v druhom čítaní (tlač 279a) bola schválená uznesením Ústavnoprávneho výboru Národnej rady Slovenskej republiky zo 16. mája 2011 č. 193. Týmto uznesením výbor zároveň poveril spravodajkyňu predložiť návrhy podľa § 81 ods. 2, § 83 ods. 4, § 84 ods. 2 a § 86 zákona o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky.
Radoslav Procházka
predseda Ústavnoprávneho výboru
Národnej rady Slovenskej republiky
Bratislava 16. mája 2011