Návrh
VYHLÁŠKA
Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky
z .............. 2011,
ktorou sa ustanovuje vzor správy o priebehu realizácie investičného zámeru, záverečnej hodnotiacej správy a ročnej správy o využívaní investície
Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky podľa § 18 ods. 3 zákona č. 561/2007 Z. z. o investičnej pomoci a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. ......../2011 Z. z. ustanovuje:
§ 1
(1) Vzor správy o priebehu realizácie investičného zámeru je uvedený v prílohe č. 1.
(2) Vzor záverečnej hodnotiacej správy je uvedený v prílohe č. 2.
(3) Vzor ročnej správy o využívaní investície je uvedený v prílohe č. 3.
§ 2
Táto vyhláška nadobúda účinnosť 1. augusta 2011.
2
Príloha č. 1
k vyhláške č. ...../2011 Z. z.
Vzor
SPRÁVA O PRIEBEHU REALIZÁCIE INVESTIČNÉHO ZÁMERU
1.1 Údaje o prijímateľovi investičnej pomoci:
Obchodné meno investora:
IČO:
Sídlo:
Osoby oprávnené konať za spoločnosť:
Kontaktná osoba zodpovedná za vypracovanie správy:
Telefónne číslo:
Faxové číslo:
E-mail:
1.2 Údaje o schválenej investičnej pomoci:
Názov projektu:
Lokalita:
Dátum schválenia investičnej pomoci:
Výška schválenej investičnej pomoci v Eur:
z toho: dotácia na obstaraný dlhodobého a nehmotného hmotného majetku
daňová úľava
príspevok na vytvorené nové pracovné miesta
prevod nehnuteľného majetku, alebo zámeny nehnuteľného majetku za cenu nižšiu, ako je všeobecná hodnota majetku
iná forma
1.3 Údaje o poskytnutej investičnej pomoci
Investičná pomoc celkom
z toho: dotácia na obstaranie dlhodobého hmotného a nehmotného majetku
daňová úľava
príspevok na vytvorené nové pracovné miesta
prevod nehnuteľného majetku, alebo zámeny nehnuteľného majetku za cenu nižšiu, ako je všeobecná hodnota majetku.
3
iná forma
1.4 Údaje o vytvorených a obsadených pracovných miestach
Vytvorené a obsadené pracovné miesta
z toho: s vysokoškolským vzdelaním
s úplným stredoškolským vzdelaním
so základným vzdelaním
I.5 Údaje o vyhodnocovaných oprávnených nákladoch:
Dátum, ku ktorému sa zostavuje správa:
Typ správy:
Obdobie, za ktoré sa správa zostavuje:
Overenie správy audítorom:
Priložené potvrdenia o vysporiadaní zákonných povinností k stanovenému dňu:
- potvrdenie príslušného Daňového úradu:
- potvrdenie príslušnej pobočky Sociálnej poisťovne:
- potvrdenie príslušnej pobočky zdravotnej poisťovne:
Ostatné prílohy:
- bankový výpis z účtu dotácie k dátumu vypracovania správy:
- hlavná kniha k dátumu vypracovania správy:
- účtovná závierka (súvaha, výkaz ziskov a strát) k dátumu vypracovania správy:
- výrok audítora ohľadom správy
- iné prílohy (vypísať)
4
SÚHRNNÝ VÝKAZ
2.1 Kontrolná štruktúra nákladov projektu podľa správy:
Hmotný majetok
Nehmotný majetok
Celkom
Interné
0,00
0,00
0,00
Externé
0,00
0,00
0,00
Celkom
0,00
0,00
0,00
Od podnikov v skupine
0,00
0,00
0,00
Od podnikov mimo skupiny
0,00
0,00
0,00
Celkom
0,00
0,00
0,00
Obstaranie majetku
0,00
0,00
0,00
Dlhodobé preddavky
0,00
0,00
0,00
Celkom
0,00
0,00
0,00
2. 2 Štruktúra oprávnených nákladov projektu podľa Investičného plánu
2.3.1 Štruktúra oprávnených nákladov projektu bez ohľadu na úhradu
Skutočné náklady
Plánované náklady
Rozdiel
Pozemky
0,00
0,00
0,00
Budovy
0,00
0,00
0,00
Nové stroje a zariadenia
0,00
0,00
0,00
Existujúce zariadenia
0,00
0,00
0,00
Investície celkom
0,00
0,00
0,00
2.3.2 Štruktúra uhradených oprávnených nákladov projektu
Skutočné náklady
Plánované náklady
Rozdiel
Pozemky
0,00
0,00
0,00
Budovy
0,00
0,00
0,00
Nové stroje a zariadenia
0,00
0,00
0,00
Existujúce zariadenia
0,00
0,00
0,00
Investície celkom
0,00
0,00
0,00
2.3 Štruktúra mzdových nákladov vrátane odvodov poistného na zdravotné poistenie a sociálne poistenie, príspevkov na starobné dôchodkové sporenie
Vytvorené nové pracovné miesta
Počet
Mzdové náklady
Povinné odvody
Spolu
S vysokoškolským vzdelaním
0,00
0,00
0,00
0,00
S úplným stredoškolským vzdelaním
0,00
0,00
0,00
0,00
So základným vzdelaním
0,00
0,00
0,00
0,00
Celkom
0,00
0,00
0,00
0,00
5
Detailný výkaz nákladov
Poradové číslo
Typ dokladu
Interné číslo dokladu
Dodávateľ
Spriaznená
strana
Predmet plnenia
(popis)
Položka podľa
investičného plánu
Typ nákladu
(externý, interný)
Čiastka v príslušnej mene
Mena
Dátum zaúčtovania
6
Vysvetlivky k vypĺňaniu správy o priebehu realizácie investičného zámeru:
Textová časť
1. vecné vyhodnotenie Projektu
a)prijímateľ je povinný v tejto časti správy o priebehu realizácie investície zhodnotiť, ako boli naplnené plánované oprávnené náklady investície v súlade s investičným zámerom a popísať najnovšie akvizície majetku, ktorý bezprostredne súvisí s investíciou s dorazom na úbytky a prírastky majetku, prípadné omeškania v postupe realizácie investičného zámeru spolu s odôvodnením vzniknutého omeškania,
b)prijímateľ je povinný v tejto časti správy o priebehu realizácie investičného zámeru zhodnotiť, ako využíva vytvorené pracovné miesta, na ktoré bola poskytnutá investičná pomoc,
c)textová časť správy o priebehu realizácie investičného zámeru musí obsahovať aj údaje o celkovom predaji prijímateľa na relevantnom trhu z hľadiska hodnoty a objemu podľa príslušných výrobkov a odhad celkového predaja na relevantnom trhu z hľadiska hodnoty a objemu na nasledujúce obdobie
d)iné skutočnosti.
2. Príloha
a)aktuálne potvrdenia o splnení si zákonných povinností voči nasledovným inštitúciám:
daňový úrad,
sociálna poisťovňa,
zdravotné poisťovne, v ktorých sú povinne zdravotne poistení zamestnanci prijímateľa.
Uvedené potvrdenia musia zreteľne preukazovať, že prijímateľ nemá voči týmto inštitúciám žiadne záväzky po splatnosti ku dňu vykazovania.
b)overená kópiu daňového priznania k dani z príjmov právnickej osoby, spolu s povinnými prílohami,
c)správa nezávislého audítora k účtovnej závierke prijímateľa za obdobie, za ktorý bola správa o priebehu realizácie investičného zámeru vypracovaná,
d)stanovisko Ústredia práce sociálnych vecí a rodiny k plneniu podmienok za ktorých bola investičná pomoc schválená.
e)iné prílohy.
7
Príloha č. 2
k vyhláške č. ...../2011 Z. z.
VZOR
ZÁVEREČNÁ HODNOTIACA SPRÁVA
I. ÚDAJE O PRIJÍMATEĽOVI
1.A. Identifikačné údaje, ak je prijímateľom právnická osoba
1.1. Obchodné meno alebo názov spoločnosti /právnickej osoby/:
1.2. Sídlo spoločnosti:
1.3. Právna forma:
1.4. Identifikačné číslo, ak bolo pridelené
DIČ:
1.5. Miesto podnikania a prevádzkarne:
1.6. Predmet podnikania a odvetvie podľa ŠKEČ:
1.7. Meno a priezvisko, trvalý pobyt osoby (osôb) člena (členov) štatutárneho orgánu alebo inej oprávnenej osoby konať v mene prijímateľa:
1.8. Rozsah právomocí člena (členov) štatutárneho orgánu alebo inej oprávnenej osoby konať v mene prijímateľa:
1.9. Meno a priezvisko, trvalý pobyt zodpovedného zástupcu:
1.B. Identifikačné údaje, ak je prijímateľom fyzická osoba – podnikateľ
1.1. Meno a priezvisko, rodné číslo, trvalý pobyt:
1.2. Obchodné meno:
1.3. Predmet podnikania a odvetvie podľa ŠKEČ:
1.4. Meno a priezvisko, trvalý pobyt zodpovedného zástupcu:
2. Majetkovoprávne vzťahy
2.1. Vklady jednotlivých osôb do základného imania väčšie ako 10% z celkového imania alebo držba akcií vo vyššom podiele ako 10% všetkých akcií, prípadne ekonomické a personálne prepojenie týchto osôb uviesť v komentári:
Štát
%
3. Kontaktná osoba
3.1. Meno a priezvisko, trvalé bydlisko a kontaktná adresa kontaktnej osoby:
3.2. Funkcia:
3.3. Telefón:
3.4. Fax:
3.5. E – mail:
II. ÚDAJE O SCHVÁLENEJ INVESTIČNEJ POMOCI
1. Dátum schválenia investičnej pomoci
2. Číslo rozhodnutia o schválení investičnej pomoci
3. Intenzita investičnej pomoci v GGE (%)
4. Výška schválenej investičnej pomoci v mil. eur
8
4.1 Dotácia na obstaranie dlhodobého hmotného a dlhodobého nehmotného majetku
4.2. Úľava na dani z príjmu podľa osobitného predpisu
4.3. Príspevok na vytvorené nové pracovné miesta podľa osobitného predpisu
4.4. Prevod nehnuteľného majetku alebo zámeny nehnuteľného majetku za cenu nižšiu ako je všeobecná hodnota, pričom sa nepoužijú ustanovenia osobitného predpisu
SPOLU
III. ÚDAJE O POSKYTNUTÝCH INVESTIČNEJ POMOCI
1. Výška poskytnutej investičnej pomoci v mil. eur
1. rok
2.rok
3.rok
4.rok
5.rok
1.1. Dotácia na obstaranie dlhodobého hmotného a dlhodobého nehmotného majetku
1.2. Úľava na dani z príjmu
1.3. Príspevok na vytvorené nové pracovné miesta
1.4. Prevod nehnuteľného majetku alebo zámeny nehnuteľného majetku za cenu nižšiu ako je všeobecná hodnota
Celková suma poskytnutej investičnej pomoci
IV. ÚDAJE O INVESTČNOM ZÁMERE
1. Názov projektu
2. Skutočná výška celkových oprávnených nákladov v mil. eur
1. rok
2.rok
3.rok
4.rok
5.rok
2.1. Obstarávacia cena dlhodobého hmotného majetku
2.1.1 Pozemky
2.1.2 Budovy
2.1.3 Stroje, prístroje a zariadenia,
2.2. Obstarávacia cena dlhodobého nehmotného majetku
2.2.1 Licencie
2.2.2 Patenty
2.2.3 Know –how
CELKOM
3. Zdroj financovania celkových oprávnených nákladov v mil. eur
1. rok
2.rok
3.rok
4.rok
5.rok
Celkom
3.1. Vlastné finančné prostriedky
3.2. Cudzie zdroje
3.2.1 kapitálové vklady
3.2.2 bankové úvery
3.2.3 pôžičky
3.3. Investičná pomoc
3.4. Iné druhy štátnej pomoci
3.5. Ostatné zdroje
CELKOM:
4. Vybrané ekonomické ukazovatele: v mil. eur
1. rok
2.rok
3.rok
4.rok
5.rok
Celkom
4.1. Hospodársky výsledok (pred zdanením)
4.2. Ročné príjmy z predaja
4.3. Predpokladaná daňová povinnosť
4.4. Údaje z predpokladaného prehľadu o peňažných tokoch (cash flow)
5. Výroba (služby) a časový harmonogram
5.1. Druh výrobku a služieb podľa "Klasifikácie produkcie"
Kapacita výroby
(jednotka/rok)
Pridaná hodnota v SR (%)
Vývoz (%)
9
5.2. Začiatok/koniec investovania (mesiac, rok):
5.3. Začiatok novej výroby:
5.4. Rok dosiahnutia plánovaného objemu výroby (služieb) podľa podnikateľského zámeru
6. Zamestnanosť
1. rok
2.rok
3.rok
4.rok
5.rok
Celkom
6.1. Cieľový počet zamestnancov
6.1.1. Vytvorené nové pracovné miesta
6.2. Priemerná výška mzdy na zamestnanca pred zdanením vrátane povinných odvodov (v Sk)
6.3. Z uvedeného celkového počtu zamestnancov je nasledovný počet
- s vysokoškolským vzdelaním
- so stredoškolským vzdelaním
- so základným vzdelaním
6.4. Uveďte okres(y), v ktorých sú nové pracovné miesta vytvorené:
6.5. Označte, ktorá z nižšie uvedených možností najlepšie popisuje stupeň vytvárania nových pracovných miest u dodávateľov a zákazníkov (nepriame vytváranie nových pracovných miest) vyplývajúcich z investičného zámeru.
- viac než 1 nepriame nové pracovné miesto na každé priame nové pracovné miesto
- medzi 0,5 až 1
- menej než 0,5
7. Vzdelávanie
7.1. náklady na vzdelávanie zamestnancov uvedených v 6.1.1. (v tis. eur)
7.2 Miesto vzdelávania
7.3. počet zamestnancov, ktorí boli vzdelávaní (iba zamestnanci uvedení v 6.1.1)
z uvedeného počtu bude nasledujúci počet
- s vysokoškolským vzdelaním
- so stredoškolským vzdelaním
- so základným vzdelaním
7.4. Dátum začatia a ukončenia vzdelávania
7.5. Uveďte stručne druhy programov vzdelávania a krajinu(y), kde boli realizované:
8. Umiestnenie výroby ( služieb), technické vybavenie územia
8.1. Uveďte katastrálne územie, kde je sídlo prijímateľa (okres, kde je sídlo spoločnosti):
8.2. Uveďte katastrálne územie, kde je realizovaný investičný zámer
8.3. Uveďte číslo a dátum vydania kolaudačného rozhodnutia
8.4. Celková plocha výstavby (m2):
- pre výrobu (službu):
- pre skladovacie priestory:
- pre dopravu a komunikácie:
- pre administratívne budovy:
- ďalšie:
8.5. Špecifikujte, prosím, či sa jedná o výstavbu nových budov, prípadne využitie existujúcich priestorov, vrátane spôsobu ich užívania (existujúce vlastné priestory, kúpa, prenájom):
8.6. V prípade využitia existujúcich priestorov uveďte, či je boli tieto priestory technický zhodnocované:
8.7. Uveďte spôsob nadobudnutia a využitia nehnuteľnosti (vkladom, kúpou, nájmom a pod.):
V. KAPACITA A TRHY
1. Odhad podielu príjemcu na predaji dotknutého výrobku (služby) na relevantnom trhu
1.1. Odhad podielu príjemcu na predaji dotknutého výrobku (služby) na trhu EU v roku dokončenia investičného zámeru (%)
10
1.2. Odhad podielu príjemcu na predaji dotknutého výrobku (služby) na trhu SR v roku dokončenia investičného zámeru (%)
2. Zoznam očakávaných dodávateľov pre novú produkciu (v SR a mimo SR)
Dodávateľ
Štát
3. Zoznam očakávaných zákazníkov pre novú produkciu (v SR a mimo SR)
Zákazník
Štát
4. Zoznam hlavných konkurentov v EU a v SR a odhad ich trhových podielov na príslušných trhoch
Konkurent
Štát
Trhový podiel v EÚ/ v SR
5. Odhad spotreby (v jednotkách) jednotlivých výrobkov na trhoch EÚ na najbližšie 3 roky dopredu
Výrobok
Rok ....
Rok ....
Rok ....
6. Vývoj dopytu (v jednotkách) jednotlivých výrobkoch na trhoch EÚ na najbližšie 3 roky dopredu
Výrobok
Rok ....
Rok ....
Rok ....
6.1. Dochádza na príslušnom trhu k poklesu alebo rastu dopytu ?
6.2. Dôvody zmien dopytového trendu
VI. VPLYV NA ŽIVOTNÉ PROSTREDIE
1. Uveďte všetky látky vstupujúce do výroby, vrátane ich stručného popisu (bezpečnostné listy) a ich množstvá:
Názov vstupujúcej látky
Stručný popis druhu a chemického zloženia
Množstvo (v jednotkách za rok)
2. Uveďte predpokladané množstvo jednotlivých znečisťujúcich látok vypustených do vody a ovzdušia a ich koncentrácie (v jednotkách SI)
Názov, druh a zloženie znečisťujúcich látok
Množstvo
Koncentrácia
3. Uveďte stručný popis druhov odpadu (názov a kód odpadu podľa katalógu odpadov), ich množstva (v jednotkách za rok) a spôsob nakladania s odpadmi, vrátane prevencie, t.j. predchádzaniu vzniku odpadov
Názov odpadu
Kód odpadu
Množstvo
Spôsob nakladania s odpadmi
11
VII. POTVRDENIE ÚDAJOV
Potvrdzujem, že informácie poskytnuté v tomto formulári a jeho prílohách sú presné a úplné.
Meno, funkcia štatutárneho orgánu alebo inej oprávnenej osoby konať v mene prijímateľ
Podpis:
Odtlačok pečiatky prijímateľa
V
dňa
Vysvetlivky k vypĺňaniu záverečnej hodnotiacej správy:
Textová časť
1. vecné vyhodnotenie investičného zámeru
a)prijímateľ je povinný v tejto časti záverečnej hodnotiacej správy zhodnotiť, ako boli naplnené plánované oprávnené náklady investície v súlade s investičným zámerom a prípadné omeškania v postupe realizácie investičného zámeru spolu s odôvodnením vzniknutého omeškania,
b)prijímateľ je povinný v tejto časti záverečnej hodnotiacej správy zhodnotiť, ako využíva vytvorené pracovné miesta, na ktoré bola poskytnutá investičná pomoc,
c)textová časť záverečnej hodnotiacej správy musí obsahovať aj údaje o celkovom predaji prijímateľa na relevantnom trhu z hľadiska hodnoty a objemu podľa príslušných výrobkov (služieb) a celkového predaja na relevantnom trhu z hľadiska hodnoty a objemu podľa príslušných výrobkov (služieb),
d)iné skutočnosti.
2. Príloha
a)aktuálne potvrdenia o splnení si zákonných povinností voči inštitúciám:
daňový úrad,
sociálna poisťovňa,
zdravotné poisťovne, v ktorých sú povinne zdravotne poistení zamestnanci prijímateľa.
Uvedené potvrdenia musia zreteľne preukazovať, že prijímateľ nemá voči týmto inštitúciám žiadne záväzky po splatnosti ku dňu vykazovania.
b)stanovisko Ústredia práce sociálnych vecí a rodiny k plneniu podmienok, za ktorých bola investičná pomoc formou príspevku na nové vytvorené pracovné schválená,
c)právoplatné kolaudačné rozhodnutie alebo povolenie stavebného úradu na uvedenie stavby alebo technológie, ktorej sa investičná pomoc týka, do trvalej prevádzky,
d)iné prílohy.
Príloha č. 3
k vyhláške č. ...../2011 Z. z.
12
VZOR
ROČNÁ SPRÁVA O VYUŽÍVANÍ INVESTÍCIE
1. Údaje o prijímateľovi investičnej pomoci:
1.1. Obchodné meno investora:
1.2. IČO:
1.3. Sídlo:
1.4. Osoby oprávnené konať za spoločnosť:
2. Údaje o ročnej správe o využívaní investície
2.1. Obdobie, za ktoré sa ročná správa vypracováva:
2.2. Kontaktná osoba zodpovedná za vypracovanie správy:
2.3. Telefónne číslo:
2.4. Faxové číslo:
2.5. E-mail:
3. Údaje o schválenej investičnej pomoci:
3.1. Názov investičného zámeru:
3.2. Lokalita:
3.3. Dátum schválenia investičnej pomoci:
3.4. Schválená intenzita pomoci v %:
3.5. Schválená výška investičnej pomoci (v EUR)
3.6. Výška poskytnutej investičnej pomoci (v EUR):
3.5.1. Dotácia na obstaranie investičného majetku:
3.5.2. Príspevok na vytvorené nové pracovné miesta:
3.5.3. Daňová úľava:
3.5.4. Prevod nehnuteľného majetku, alebo zámeny nehnuteľného majetku za cenu nižšiu, ako je všeobecná hodnota majetku
4. Údaje o poskytnutej investičnej pomoci:
4.1. Investičná pomoc celkom (v EUR):
4.1.1. Dotácia na obstaranie investičného majetku:
4.1.2. Príspevok na vytvorené nové pracovné miesta:
4.1.3. Daňová úľava:
4.1.4. Prevod nehnuteľného majetku, alebo zámeny nehnuteľného majetku za cenu nižšiu, ako je všeobecná hodnota majetku.
5. Údaje o vytvorených pracovných miestach
5.1. Vytvorené pracovné miesta:
6. Údaje o vzdelanostnej štruktúre obsadených pracovných miestach
6.1. Obsadené pracovné miesta celkom:
6.1.1. S vysokoškolským vzdelaním:
6.1.2. S úplným stredoškolským vzdelaním:
6.1.3. So základným vzdelaním:
7. Priložené aktuálne potvrdenia o splnení zákonných povinností:
7.1. Potvrdenie príslušného daňového úradu:
13
7.2. Potvrdenie príslušnej pobočky Sociálnej poisťovne:
7.3. Potvrdenie príslušnej pobočky zdravotnej poisťovne:
8. Ostatné prílohy:
8.1. Overená kópia daňového priznania s povinnými prílohami:
8.2. Správa nezávislého audítora k účtovnej závierke:
8.3. Stanovisko Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny:
8.4. Iné prílohy (vypísať):
Vysvetlivky k vypĺňaniu ročnej správy o využívaní investície:
Prijímateľ je povinný ročnú správu o využívaní projektu predkladať najmenej v dvoch rovnopisoch v tlačenej podobe ako aj v elektronickej podobe spolu so všetkými prílohami. Hlavný text ročnej správy o využívaní projektu je v slovenskom jazyku. Všetky doklady priložené k ročnej správe o využívaní projektu sú v slovenskom jazyku.
Textová časť
1. vecné vyhodnotenie Projektu
e)prijímateľ je povinný v tejto časti ročnej správy o využívaní investície zhodnotiť, ako využíva obstaraný dlhodobý hmotný majetok a dlhodobý nehmotný majetok, ktorý bezprostredne súvisí s investičným zámerom, na ktorý bola poskytnutá investičná pomoc s dorazom na úbytky a prírastky majetku,
f)prijímateľ je povinný v tejto časti ročnej správy zhodnotiť, ako využíva vytvorené pracovné miesta, na ktoré bola poskytnutá investičná pomoc,
g)textová časť ročnej správy musí obsahovať aj údaje o celkovom predaji prijímateľa na relevantnom trhu z hľadiska hodnoty a objemu podľa príslušných výrobkov (služieb) a odhad celkového predaja na relevantnom trhu z hľadiska hodnoty a objemu podľa príslušných výrobkov (služieb),
h)iné skutočnosti.
2. Príloha
a)aktuálne potvrdenia o splnení si zákonných povinností voči inštitúciám:
daňový úrad,
sociálna poisťovňa,
zdravotné poisťovne, v ktorých sú povinne zdravotne poistení zamestnanci prijímateľa.
Uvedené potvrdenia musia zreteľne preukazovať, že prijímateľ nemá voči týmto inštitúciám žiadne záväzky po splatnosti ku dňu vykazovania.
b)overená kópiu daňového priznania k dani z príjmov právnickej osoby, spolu s povinnými prílohami,
c)správa nezávislého audítora k účtovnej závierke prijímateľa za obdobie, za ktorý bola ročná správa o využívaní investície vypracovaná,
d)stanovisko Ústredia práce sociálnych vecí a rodiny k plneniu podmienok za ktorých bola investičná pomoc schválená.
e)iné prílohy.