ukladanie, alebo môžu byť ukladaním ovplyvnené, návrh zákona ukladá orgánu štátnej správy prevádzkovanie informačného systému ukladania.Návrh zákona je v súlade s princípmi trvalo udržateľného rozvoja, ktorý sa opiera okrem environmentálneho aj o pilier ekonomický a sociálny. Predmetný návrh zákona podporuje v podnikateľskom prostredí zodpovednejší prístup k nakladaniu s priemyselnými emisiami oxidu uhličitého a ponúka nové možnosti pri znižovaní ich koncentrácie v atmosfére. Technológia zachytávania a ukladania bude úplne novým segmentom podnikania a jej zavedením sa môže vytvoriť nový podnikateľský priestor so všetkými sprievodnými javmi pozitívneho charakteru.
Návrh nového zákona predstavuje zvýšenie výdavkov štátneho rozpočtu na financovanie administratívnych činností na úrovni ústredných orgánov štátnej správy, Hlavného banského úradu a obvodných banských úradov iba v prípade, že Slovenská republika v zmysle smernice povolí ukladanie na svojom území.
Zavedením uvedenej technológie je možné očakávať rôzne vplyvy na hospodárenie obyvateľstva či producentov energií. Negatívny vplyv na hospodárenie obyvateľstva sa môže prejaviť najmä možným zvýšením cien energií a priemyselných aktivít spojených so spaľovaním fosílnych palív v tých prevádzkach, v ktorých sa zavedie technológia zachytávania a ukladania.
V dôsledku zavedenia technológie zachytávania a ukladania do praxe je pomerne náročné odhadnúť pomer medzi rozsahom nezamestnanosti ovplyvnenej zavedením novej technológie a tvorbou nových pracovných príležitostí kreovaním nového segmentu podnikania.
Uvedená legislatívna norma nebude mať žiadny vplyv na rovnosť príležitostí a rodovú rovnosť. Svojou konštrukciou umožňuje široký prístup k informáciám potrebných k danému typu podnikania ako aj k informáciám z monitorovania celého procesu ukladania. Zavedenie technológie zachytávania a ukladania do priemyselného prostredia môže mať v súčasnosti ťažko predvídateľné vplyvy na zamestnanosť.
Zavedenie navrhovanej technológie do priemyselného využívania bude mať jednoznačne pozitívny vplyv na životné prostredie v regionálnom ale aj európskom rozsahu.
Jednotlivé ustanovenia predkladanej právnej normy priamo ukladajú vytvárať informačné nástroje ako sú účelové registre, databázy a informačné mapové vrstvy štruktúr vhodných na ukladanie, ktoré budú súčasťou verejne prístupného informačného systému.
Predkladaný návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, zákonmi a medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná, ako aj s právom Európskej únie.
Smernica 2009/31/ES, ktorá je predmetom transpozície, v článku 38 zakladá povinnosť v roku 2015 ju preskúmať a na základe skúseností z vykonávania samotnej smernice a transponovanej národnej legislatívy a realizácii demonštračných projektov na zachytávanie a ukladanie CO2, v prípade potreby predložiť návrh na jej revíziu. Tiež do roku 2012 sa má zrealizovať inštalácia demonštračných projektov podporovaných EÚ, na základe ktorých sa majú odskúšať všetky technologické body ukladania, vrátane definovania požiadaviek na normy výkonnosti emisií pre veľké spaľovacie zariadenia.
Preto rok 2012 predstavuje začiatok koncipovania národných všeobecne záväzných predpisov na základe analýz skúseností zhromažďovaných a poskytovaných Európskou komisiou. Ukončenie tohto procesu odpovedá termínu predpokladanej revízii samotnej smernice v roku 2015.