Vplyvy na rozpočet verejnej správy,
na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1. Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
r
r + 1
r + 2
r + 3
Príjmy verejnej správy celkom
0
0
0
0
v tom: za každý subjekt verejnej správy zvlášť
0
0
0
0
z toho:
- vplyv na ŠR
0
200 000
450 000
500 000
- vplyv na územnú samosprávu
0
0
0
0
Výdavky verejnej správy celkom
0
0
0
0
v tom: za každý subjekt verejnej správy / program zvlášť
0
0
0
0
z toho:
- vplyv na ŠR- kapitola MS SR
320 000
-251 600
- 251 600
-251 600
- vplyv na územnú samosprávu
0
0
0
0
Celková zamestnanosť
0
0
0
0
- z toho vplyv na ŠR
0
0
0
0
Financovanie zabezpečené v rozpočte
320 000
0
0
0
v tom: za program 08P Financ.syst.súdnictva
320 000
0
0
0
2.2. Financovanie návrhu
Tabuľka č. 2
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Financovanie
r
r + 1
r + 2
r + 3
Celkový vplyv na rozpočet verejnej správy ( - príjmy, + výdavky)
+ 320 000
- 451 600
- 701 600
- 751 600
z toho vplyv na ŠR – kapitola MS SR
320 000
- 451 600
- 701 600
- 751 600
financovanie zabezpečené v rozpočte
320 000
0
0
0
ostatné zdroje financovania
0
0
0
0
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
0
- 251 600
- 251 600
-251 600
Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
2.3. Popis a charakteristika návrhu
2.3.1. Popis návrhu:
Akú problematiku návrhu rieši? Kto bude návrh implementovať? Kde sa budú služby poskytovať?
Projekt elektronizácie Obchodného vestníka ( ďalej len OV“) jasný legislatívny rámec a plánované spustenie je v súlade s pripravovaným návrhom zákona o OV, ktorý Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky( ďalej len “ministerstvo“) plánuje predložiť v júli 2011. Ministerstvo považuje projekt z hľadiska vložených investícií za ekonomicky prínosný a predpokladá v treťom roku používania pozitívny dopad na štátny rozpočet. Ministerstvo vzhľadom na potrebu krátenia rozpočtu na rok 2011 nemá dostatočné zdroje na krytie predmetného projektu a preto trvá na svojej požiadavke na pridelenie 320 000 Eur nad rámec rozpočtu 2011. Návratnosť projektu elektronizácie OV je 2 roky. Vo výdavkovej časti bude šetrenie na strane zdrojov v rozpočtovej kapitole ministerstva z dôvodu predpokladaného zníženia počtu zamestnancov v redakcii OV o 50%, čo predstavuje úsporu 180 000 Eur ročne, (mzdové náklady, odvody do poistných fondov, energie, kancelárske zariadenie, výpočtová technika), úspora z dôvodu ukončenia vydávania tlačenej verzie vo výške 55 000 Eur ročne a poplatky spoločnosti SCB za manuálne zadávanie účtovných závierok do systému vo výške 16 600 Eur ročne. Elektronizácia vydávania OV bude mať pozitívny dopad aj pre obchodné spoločnosti, ktoré úsporou vlastných zdrojov dokážu vytvárať nové pracovné miesta. Podnikatelia získajú bezplatný a nepretržitý prístup k elektronickej verzii OV a vyšší komfort práce s jeho obsahom. Projekt výrazne prispieva k skvalitneniu podnikateľského prostredia a má priamy dopad na elektronizáciu verejnej správy a informatizáciu spoločnosti, čo je v súlade s Programovým vyhlásením vlády SR –2. Prosperujúci štát/ 2.2 Podnikateľské prostredie, malé a stredné podniky, 4. Bezpečný a efektívny štát/ 4.1 Spravodlivosť/ verejná správa.
2.3.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Uveďte najdôležitejšie výpočty, ktoré boli použité na stanovenie vplyvov na príjmy a výdavky, ako aj predpoklady, z ktorých ste vychádzali. Predkladateľ by mal jasne odlíšiť podklady od kapitol a organizácií, aby bolo jasne vidieť základ použitý na výpočty.
Predpokladané náklady na potrebné softvérové vybavenie v prvom roku (2011) 320 000 Eur. Po zavedení elektronizácie OV sa predpokladá každý rok úspora 251 600 Eur na strane zdrojov štátneho rozpočtu. Analýza, ktorú vykonalo ministerstvo potvrdila vysokú efektivitu a návratnosť vložených investícií v druhom roku užívania. V roku 2010 boli príjmy kapitoly ministerstva za zverejňovanie údajov v OV vo výške 650 000 Eur. Podľa odhadov je to cca 45 % spoločností povinných uverejňovať údaje v OV. V ďalších rokoch by odhadovaný príjem štátneho rozpočtu z dôvodu elektronizácie OV a tým zvýšením podielu výberu platieb z titulu plnenia zákonných povinností právnických a fyzických osôb stúpol o 30 % t. j. cca 200 000 Eur v roku 2012 a v roku 2013 o 450 000 t. j. 70% príjmov z roku 2010 a v roku 2014 o 77 % t. j. 500 000 Eur oproti roku 2010. Elektronická verzia by priniesla výrazne nižšiu prácnosť, vyššiu prehľadnosť získaných a zverejňovaných údajov ako aj výrazné zníženie možnej chybovosti pri zadávaní údajov.
Benefity projektu:
-výrazné zníženie administratívy,
-každý účastník bude mať všetky potrebné funkcie a informačné zdroje s garantovaným obsahom k dispozícii na jednom mieste a on-line prostredníctvom POV(Portál obchodného vestníka) a nebude musieť tak, ako doposiaľ získavať potrebné podklady komplikovaným spôsobom z externých ( prevažne papierových ) zdrojov,
-nové funkcie POV pre vyhľadávania umožnia komfortný a rýchly prístup k požadovaným informáciám i súvisiacim z historického pohľadu,
-elektronizáciou OV sa zvýši transparentnosť a kvalita podnikateľského prostredia i jeho dôveryhodnosť,
-zníženie mzdových prostriedkov,
-zníženie nárokov na kancelárske priestory ministerstva,
-zrýchlenie spracovania údajov a ich štruktúrovanosť,
-sprehľadnenie toku dát a ich transparentnosť,
-výrazné zníženie/odbúranie nákladov na výrobu, tlač a distribúciu,
-výrazne vyššia kvalita elektronickej verzie OV, ktorá prispeje k budovaniu kvalitnejšieho podnikateľského prostredia,
-neporovnateľne vyšší komfort vyhľadávacích funkcionalít, archivácie
.....................................................................................................................................................
2.3.2. Charakteristika návrhu podľa bodu 2.3.2. Metodiky :
zmena sadzby
zmena v nároku
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)
kombinovaný návrh
X iné
2.3.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 3
Odhadované objemy
Objem aktivít
r
r + 1
r + 2
r + 3
Indikátor ABC
Indikátor KLM
Indikátor XYZ
2.3.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Uveďte najdôležitejšie výpočty, ktoré boli použité na stanovenie vplyvov na príjmy a výdavky, ako aj predpoklady, z ktorých ste vychádzali. Predkladateľ by mal jasne odlíšiť podklady od kapitol a organizácií, aby bolo jasne vidieť základ použitý na výpočty.
V roku 2010 boli príjmy zo zverejňovania údajov v Obchodnom vestníku vo výške 650 000 Eur. Predpokladáme, že v súčasnosti zverejňuje údaje cca 45% povinných obchodných spoločností. Po zavedení elektronickej verzie OV predpokladáme zlepšenie výberu poplatkov za zverejňovanie údajov v OV a to v roku 2012 o 30% t .j. o 200 000 Eur, v roku 213 o 70% t. j. o 450 000 Eur a v roku 2014 o 77% t .j. o 500 000 Eur v porovnaní z rokom 2010. Zvýšenie príjmov predpokladáme z dôvodu zlepšenia výberu poplatkov za zverejňovanie údajov v Obchodnom vestníku.
Po zavedení vydávania elektronickej verzie OV predpokladáme zníženie počtu zamestnancov potrebných v redakcii OV o 8 zamestnancov t.j. 50% čo predstavuje predpokladanú úsporu na mzdových prostriedkoch, odvodoch do poistných fondov , tovaroch a službách( energie, kancelárske zariadenie, nábytok, výpočtová technika) vo výške 180 000 Eur ročne. Ďalšiu úsporu na strane výdavkov predpokladáme na tlači a distribúcii OV, ktorá predstavuje objem 55 000 Eur ročne a na poplatkoch spoločnosti SCB vo výške 16 600 Eur za rok. Celkove predpokladáme ročnú úsporu na strane výdavkov vo výške 251 600 Eur.
Tabuľka č. 4
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Príjmy (v eurách)
r
r + 1
r + 2
r + 3
poznámka
Daňové príjmy (100)1
0
0
0
0
Nedaňové príjmy (200)1
0
200 000
450 000
500 000
Granty a transfery (300)1
0
0
0
0
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
0
0
0
0
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
0
0
0
0
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Zvýšenie príjmov v rozpočtovej kapitole Ministerstva spravodlivosti SR v roku 2012 o 200 000 Eur a v roku 2013 o 450 000 Eur v položke 223 001 Poplatky a platby za zverejňovanie údajov v Obchodnom vestníku z dôvodu zlepšeného výberu platieb z titulu plnenie zákonných povinností obchodných spoločností.
Tabuľka č. 5
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Výdavky (v eurách)
r
r + 1
r + 2
r + 3
poznámka
Bežné výdavky (600)
0
-251 60 0
- 251 600
- 251 600
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
0
0
0
0
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
0
0
0
0
Tovary a služby (630)2
0
0
0
0
Bežné transfery (640)2
0
0
0
0
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úvermi, pôžičkami a NFV (650)2
0
0
0
0
Kapitálové výdavky (700)
320 000
0
0
0
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
320 000
0
0
0
711 003 obstaranie softvéru
320 000
0
0
0
Kapitálové transfery (720)2
0
0
0
0
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
0
0
0
0
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
z toho výdavky na ŠR
320 000
0
0
0
Bežné výdavky (600)
0
0
0
0
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
0
0
0
0
Kapitálové výdavky (700)
320 000
0
0
0
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
0
0
0
0
2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Potreba kapitálových výdavkov v položke 711 003 obstaranie softvéru vo výške 320 000 Eur v roku 2011 bude riešená v rozpočte kapitoly Ministerstva spravodlivosti SR. Tabuľka č. 6
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Zamestnanosť
r
r + 1
r + 2
r + 3
poznámka
Počet zamestnancov celkom*
0
0
0
0
z toho vplyv na ŠR
0
0
0
0
Priemerný mzdový výdavok (v eurách)*
0
0
0
0
z toho vplyv na ŠR
0
0
0
0
Osobné výdavky celkom (v eurách)
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)*
0
0
0
0
z toho vplyv na ŠR
0
0
0
0
Poistné a príspevok do poisťovní (620)*
0
0
0
0
z toho vplyv na ŠR
0
0
0
0
Poznámky:
Priemerný mzdový výdavok je tvorený podielom mzdových výdavkov na jedného zamestnanca na jeden kalendárny mesiac bežného roka
Poistné tvorí podiel mzdových výdavkov, pričom za organizácie v pôsobnosti kapitol štátneho rozpočtu, s výnimkou prenesených kompetencií výkonu štátnej správy, pre zamestnancov štátnej služby a zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme predstavuje 34,95 %, pre policajtov, profesionálnych vojakov, colníkov, hasičov vrátane horskej záchrannej služby predstavuje 33,2 %. Pre ostatné subjekty verejnej správy vrátane prenesených kompetencií výkonu štátnej správy poistné tvorí podiel zodpovedajúci 35,2 %.
* počet zamestnancov, mzdy a poistné rozpísať podľa spôsobu odmeňovania (napr. policajti, colníci ...)
Kategórie 610 a 620 sú z tejto prílohy automaticky prenášané do príslušných kategórií prílohy „výdavky“