Pracovný návrhMinisterstva hospodárstva Slovenskej republiky ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona č. .................. Z. z. o hospodárskej mobilizácii a o zmene a doplnení zákona č. 387/2002 Z. z. o riadení štátu v krízových situáciách mimo času vojny a vojnového stavu v znení neskorších predpisov Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky podľa § 40 ods. 1 písm. c) až e) zákona č. .............. Z. z. o hospodárskej mobilizácii a o zmene a doplnení zákona č. 387/2002 Z. z. o riadení štátu v krízových situáciách mimo času vojny a vojnového stavu v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon“) ustanovuje:
§ 1
Táto vyhláška ustanovuje podrobnosti o
a) udržiavaní a využívaní jednotného informačného systému hospodárskej mobilizácie (ďalej len „informačný systém“), b) štruktúre, obsahu, rozsahu a o spôsobe aktualizácie a periodicite údajových dokumentov a informácií, c) štruktúre a obsahu krízového plánu hospodárskej mobilizácie (ďalej len „krízový plán“). Udržiavanie a využívanie informačného systému
(1) Udržiavaním informačného systému sa zabezpečuje funkčnosť technických prostriedkov a programových prostriedkov. (2) Technickými prostriedkami sú zariadenia určené na vytváranie, spracúvanie, prenos, ukladanie a ochranu údajových dokumentov a ostatných informácií v elektronickej podobe a sú nimi a)počítače, prídavné zariadenia a zariadenia na ich ochranu, b)systémy určené na prenos údajových dokumentov a ostatných informácií a zariadenia na ich ochranu, d)iné technické zariadenia a príslušenstvo, napríklad počítačové káble, zásuvky, konektory a skrine na umiestnenie serverov. (3) Programovými prostriedkami sa na účely tejto vyhlášky rozumejú vybrané programové vybavenia (ďalej len „program“), a to 4
vodohospodárskych dielach, o objektoch, ktoré môžu byť predmetom teroristických útokov, drancovania alebo hromadného útoku,
f)mimoriadnej udalosti,3)
najmä o mieste jej výskytu, o jej druhu, o čase jej vzniku, o jej dôsledkoch a o prijatých opatreniach, o názve subjektu, mene a priezvisku a telefónnom čísle zamestnanca subjektu, ktorý údaje poskytuje, g)pripravenosti subjektu na splnenie záväzku podľa písmena a), h)subjekte, najmä o jeho identifikačných údajoch, ako je názov, identifikačné číslo organizácie, adresa, bankové spojenie, telefonické spojenie a ďalšie identifikačné údaje o subjekte, ktoré sú uvedené v obchodnom registri alebo v živnostenskom registri, i)fyzických osobách podľa § 7 ods. 10 zákona
, ktorým môže byť vydaný príkaz na pracovnú povinnosť alebo vecné plnenie, j)iných informáciách dôležitých pre rozhodovací proces v krízovej situácii, ktoré sa poskytujú subjektu podľa zákona. (3) Údaje, ktoré údajový dokument obsahuje podľa odseku 2, sa poskytujú, sledujú alebo sprístupňujú inému subjektu v špecifickom aplikačnom programe podľa nastavených prístupových práv. (4) Ak sa údajové dokumenty sledujú v špecifickom aplikačnom programe, vykonáva subjekt ich aktualizáciu priebežne, bezprostredne, ako dôjde k ich zmene, najneskôr však do piatich pracovných dní od zmeny. Ak špecifický aplikačný program umožňuje centralizovaný zber údajov a ich zdieľanie, údajové dokumenty sa po ich úprave a uložení okamžite zobrazia u subjektu podľa nastavených prístupových práv. Ak sú zmeny rozsiahle a subjekt nemá možnosť zapracovať všetky zmeny do špecifického aplikačného programu do piatich pracovných dní, môže požiadať o predĺženie lehoty nadriadený subjekt. Ak subjekt nemá možnosť požiadať o predĺženie lehoty žiaden nadriadený subjekt, vykoná rozsiahlu zmenu údajového dokumentu v špecifickom aplikačnom programe najneskôr do 30 pracovných dní od zmeny. (5) Ak nie sú požadované údajové dokumenty sledované v špecifickom aplikačnom programe, vykonáva subjekt ich aktualizáciu priebežne alebo pri ich požadovaní ústredným orgánom štátnej správy, vyšším územným celkom, obvodným úradom alebo obcou (ďalej len „žiadateľ“), do ktorých pôsobnosti patrí, podľa zákona v elektronickej alebo listinnej podobe a zasiela ich dohodnutým spôsobom v lehote, ktorú určí žiadateľ. (6) Informácie spracovávané v špecifickom aplikačnom programe, ktoré sa neposkytujú inému subjektu, sa aktualizujú bezodkladne po ich zmene, najneskôr však do piatich pracovných dní od zmeny. Ak ide o rozsiahle zmeny, postupuje sa obdobne ako v odseku 5. Sú to tieto informácie: a)postupy, ktoré má subjekt vykonať pri plnení konkrétneho opatrenia hospodárskej mobilizácie z hľadiska spresnenia záväzku, zhodnotenia situácie a spôsobu realizácie, b)miesto uloženia dokladov potrebných na plnenie opatrenia hospodárskej mobilizácie, c)ďalšie informácie, ktoré sa podľa prístupových práv a nastavení v špecifickom aplikačnom programe neposkytujú inému subjektu, ale sú dôležité pre rozhodovací proces subjektu v krízovej situácii. 5
(7) Aktualizácia a periodicita údajových dokumentov a informácií je závislá od možností aplikačného programu a v prípade, že to aplikačný program dovoľuje, sa vykonáva podľa odsekov 4 až 6.
(8) Aktualizácia a periodicita údajových dokumentov a informácií sa v prípade nefunkčnosti alebo nedostupnosti špecifického aplikačného programu, v ktorom subjekt sleduje údajové dokumenty a ostatné informácie, vykonáva podľa § 10 písm. d) zákona
. Počas nefunkčnosti špecifického aplikačného programu využíva subjekt možnosti, ktoré poskytuje špecifický aplikačný program zálohovaním údajov podľa § 9 ods. 8
. (9) Ďalšie potrebné informácie v oblasti hospodárskej mobilizácie, ktoré nie sú poskytované iným subjektom alebo nie sú spracovávané v špecifickom aplikačnom programe, spracúva subjekt priebežne na svojom technickom prostriedku s využitím vlastných aplikačných programov. Štruktúra a obsah krízového plánu a)I. kapitola – Metodika činnosti subjektu na dosiahnutie stavu pripravenosti na vykonanie opatrení hospodárskej mobilizácie a činnosť subjektu po vzniku krízovej situácie (ďalej len „I. kapitola“), b)II. kapitola – Záväzky subjektu na (ďalej len „II. kapitola“), c)III. kapitola – Zhodnotenie podmienok subjektu na splnenie záväzku (ďalej len „III. kapitola“), d)IV. kapitola – Požiadavky na splnenie záväzku (ďalej len „IV. kapitola“), e)V. kapitola – Doplňujúce údaje a prílohy (ďalej len „V. kapitola“), f)VI. kapitola – Spôsob vykonania opatrení hospodárskej mobilizácie (ďalej len „VI. kapitola“), (2) Ak má subjekt za úlohu plniť opatrenie hospodárskej mobilizácie ochrana životne dôležitých zdrojov podľa § 5 písm. i) zákona
, je plán ochrany životne dôležitých zdrojov (ďalej len „plán ochrany zdrojov“) súčasťou V. kapitoly krízového plánu. (3) Obec nespracúva krízový plán, ale len zapracúva údaje dôležité pre vykonávanie opatrení hospodárskej mobilizácie podľa § 5 písm. e), f)
, h)
, r), q), s), t) a u) zákona
do konkrétneho špecifického aplikačného programu.