3. Prvky hodnotenia pre inšpekcie na mieste uskutočňované tímom expertov:
a) opis cestného úseku;
b) odkaz na prípadné predchádzajúce správy o tom istom cestnom úseku;
c) analýza prípadných správ o nehodách;
d) počet nehôd, smrteľných úrazov a vážne zranených osôb počas predchádzajúcich troch rokov;
e) súbor prípadných nápravných opatrení, ktoré sa majú vykonať podľa rôznych časových plánov so zreteľom napríklad na:
— odstránenie alebo ochranu pevných zábran na kraji vozovky,
— zníženie najvyššej povolenej rýchlosti a zintenzívnenie vynucovania dodržiavania rýchlosti v danom mieste,
— zlepšenie viditeľnosti za rôznych poveternostných a svetelných podmienok,
— zlepšenie stavu zariadenia na kraji vozovky, ako sú systémy na zadržiavanie automobilov, z hľadiska bezpečnosti,
— zlepšenie jednotnosti, viditeľnosti, čitateľnosti a pozície cestného značenia (vrátane použitia vibračných vodiacich
pruhov), značiek a signalizácie,
— ochranu pred padajúcimi kameňmi, zosuvmi pôdy a lavínami,
— zlepšenie priľnavosti/drsnosti povrchu vozovky,
— zmenu konštrukčného riešenia systémov zadržiavania automobilov,
— zabezpečenie a zlepšenie ochrany stredového deliaceho pásu,
— zmenu dispozičného riešenie predbiehania,
— zlepšenie križovatiek vrátane cestných/železničných úrovňových prejazdov,
— zmenu vedenia trasy,
— zmenu šírky cesty, pridanie spevnených krajníc,
— inštaláciu systému riadenia a regulácie dopravy,
— zníženie možnosti stretu s ľahko zraniteľnými účastníkmi cestnej premávky,
— modernizáciu cesty podľa súčasných projektových noriem,
— obnovu alebo výmenu povrchu vozovky,
— využívanie inteligentných dopravných značiek,
— zlepšenie inteligentných dopravných systémov a telematických služieb na účely interoperability, pre prípad
núdze a na účely signalizácie.