a) tlmočenie,
b) krízovú pomoc poskytovanú prostredníctvom telekomunikačných
technológií,
c) vykonávanie
1. sociálneho poradenstva,
2. pomoci pri uplatňovaní práv a právom chránených záujmov,
3. sociálnej rehabilitácie,
4. pracovnej terapie.“.
Dôvodom návrhu tejto zmeny je aspoň čiastočne eliminovať doterajší nerovnaký prístup k prijímateľom sociálnej služby pri platení úhrady za niektoré odborné činnosti a to bez ohľadu na to, kto sociálnu službu poskytuje, t.j. verejný alebo neverejný poskytovateľ. V praxi to bude znamenať, že klient bude platiť úhradu za taxatívne ustanovené činnosti len vtedy, ak mu sociálnu službu poskytuje neverejný poskytovateľ, ktorý dosahuje zisk, nakoľko v týchto prípadoch sa neverejnému poskytovateľovi neprispieva z verejných zdrojov.
9. V § 72 sa za odsek 6 vkladá nový odsek 7, ktorý znie:
„(7) Ustanovenie odseku 6 sa neuplatňuje, ak neverejný poskytovateľ sociálnej služby poskytuje sociálnu službu s cieľom dosiahnuť zisk.“.
Doterajšie odseky 7 až 9 sa označujú ako odseky 8 až 10.
Dôvodom návrhu tejto zmeny je aspoň čiastočne eliminovať doterajší nerovnaký prístup k prijímateľom sociálnej služby pri platení úhrady za niektoré odborné činnosti a to bez ohľadu na to, kto sociálnu službu poskytuje, t.j. verejný alebo neverejný poskytovateľ. V praxi to bude znamenať, že klient bude platiť úhradu za taxatívne ustanovené činnosti len vtedy, ak mu sociálnu službu poskytuje neverejný poskytovateľ, ktorý dosahuje zisk, nakoľko v týchto prípadoch sa neverejnému poskytovateľovi neprispieva z verejných zdrojov.
10. V § 74 ods. 5 sa na konci pripájajú tieto slová: „a fyzickej osoby, ktorej sa má poskytovať sociálna služba bezodkladne podľa § 8 ods. 6“.
Dôvodom doplnenia ustanovenia je zabezpečiť, aby klient nebol povinný predložiť pri podávaní žiadosti o uzatvorenie zmluvy o poskytnutí sociálnej služby právoplatné rozhodnutie