1
NÁRODNÁ RADA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
V. volebné obdobie
___________________________________________________________________________
K číslu : 2517/2010
96a
S p o l o č n á s p r á v a
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet, Ústavnoprávneho výboru Národnej rady Slovenskej republiky, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo a životné prostredie o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 309/2009 Z. z. o podpore obnoviteľných zdrojov energie a vysoko účinnej kombinovanej výroby a o zmene a doplnení niektorých zákonov (tlač 96) v druhom čítaní (podľa § 78 zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov).
_______________________________________________________________________________
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet, ako gestorský výbor, podáva Národnej rade Slovenskej republiky v súlade s § 79 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov túto spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vyššie uvedeného vládneho návrhu zákona.
I.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 92 z 13. októbra 2010 pridelila vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 309/2009 Z. z. o podpore obnoviteľných zdrojov energie a vysoko účinnej kombinovanej výroby a o zmene a doplnení niektorých zákonov (tlač 96) týmto výborom Národnej rady Slovenskej republiky :
-Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet
-Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky
-Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu
-Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo a životné prostredie
Uvedené výbory prerokovali predmetný vládny návrh zákona v stanovenom termíne.
2
II.
Gestorský výbor nedostal do začatia rokovania o vládnom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 309/2009 Z. z. o podpore obnoviteľných zdrojov energie a vysoko účinnej kombinovanej výroby a o zmene a doplnení niektorých zákonov (tlač 96) stanoviská poslancov Národnej rady Slovenskej republiky podané v súlade s § 75 ods. 2 zákona NR SR č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
III.
K predmetnému vládnemu návrhu zákona zaujali výbory Národnej rady Slovenskej republiky tieto stanoviská:
1.Odporúčanie pre Národnú radu Slovenskej republiky návrh schváliť
s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi
-Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet (uzn. č. 60 zo dňa 18. novembra 2010)
- Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky (uzn. č. 77 zo dňa 15.
novembra 2010)
-Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu (uzn. č. 64 zo dňa 18. novembra 2010)
2.Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo a životné prostredie neprijal platné uznesenie, nakoľko návrh uznesenia nezískal podporu potrebnej nadpolovičnej väčšiny prítomných poslancov v súlade s § 52 ods. 4 zákona NR SR č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku v znení neskorších predpisov a čl. 84 ods. 2 Ústavy SR v znení neskorších predpisov (celkový počet 13 poslancov, prítomných 9, za návrh hlasovali 2 poslanci, 4 poslanci boli proti a 3 sa zdržali hlasovania)
3
IV.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky uvedených pod bodom III. tejto správy vyplynuli tieto pozmeňujúce a doplňujúce návrhy :
1.K čl. I bod 1
V § 2 ods. 1 písm. b) sa slovo “Guadalope” nahrádza slovom “Guadalupe” a slovo
“Guayana” sa nahrádza slovom “Guyana“.
Ide o gramatickú opravu oficiálnych názvov uvádzaného územia a štátu.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu
Gestorský výbor odporúča schváliť.
2.K čl. I bod 1
V poznámke pod čiarou k odkazu 1a) sa v obidvoch vetách na konci pripája slová “v
platnom znení (Ú. v. EÚ C 83, 30.3.2010)”.
Ide o zohľadnenie viacerých oficiálnych opráv znenia zmlúv a o doplnenie
miesta uverejnenia citovaných zmlúv jednotným spôsobom.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu
Gestorský výbor odporúča schváliť.
3.K čl. II. bod 4
V čl. II bod 4 v §14a) odsek 3 tretia veta a nový text znie:
„Na účely Prílohy č. 1. bioetanolová zložka môže byť vo forme bioetyltercbutyléteru alebo zmesi bioetyltercbutyléteru a bioetanolu, pričom zmes musí obsahovať minimálny podiel bioetyltercbutyléteru podľa prílohy č. 1“
Zavedením bioetanolovej zložky ako referenčnej hodnoty posúdenia percentuálneho obsahu biopalív (resp. v iných štátoch územia EU nazývané „biogénny podiel“, resp. „bioetanolový ekvivalent“) je umožnené pridávať do konvenčných palív rôzne druhy biopalív v objeme, ktorý A)musí zodpovedať iným relevantným predpisom, napr. Vyhláške 362/2010 ktorou sa ustanovujú požiadavky na kvalitu palív a vedenie prevádzkovej evidencie o palivách, B)umožňuje optimálne využitie zdrojov biopalív, možností a technológií, C) umožňuje Slovensku začleniť sa na trh motorových palív EU bez obmedzenia. Návrh plne zohľadňuje aj sektorové ciele a trajektórie v oblasti energie z obnoviteľných zdrojov. Pôvodná tabuľka č. 2 mala obmedzujúci vplyv na podnikanie v rámci zóny strednej Európy, kde pre slovenský trh by boli predpísané zložitejšie a obmedzujúcejšie kritériá ako inde.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča neschváliť.
4
4.K čl. II. bod 10
V čl. II. bod 10 príloha č. 1 sa v tabuľke č. 2 vypúšťa tretí riadok a nová tabuľka č. 2 znie :
„Tabuľka č. 2: minimálny objem biopaliva v motorovom benzíne kódu kombinovanej nomenklatúry 2710 19 41, 2710 19 45 a 2710 19 49“
Zavedením bioetanolovej zložky ako referenčnej hodnoty posúdenia percentuálneho obsahu biopalív (resp. v iných štátoch územia EU nazývané „biogénny podiel“, resp. „bioetanolový ekvivalent“) je umožnené pridávať do konvenčných palív rôzne druhy biopalív v objeme, ktorý A)musí zodpovedať iným relevantným predpisom, napr. Vyhláške 362/2010 ktorou sa ustanovujú požiadavky na kvalitu palív a vedenie prevádzkovej evidencie o palivách, B)umožňuje optimálne využitie zdrojov biopalív, možností a technológií, C) umožňuje Slovensku začleniť sa na trh motorových palív EU bez obmedzenia. Návrh plne zohľadňuje aj sektorové ciele a trajektórie v oblasti energie z obnoviteľných zdrojov. Pôvodná tabuľka č. 2 mala obmedzujúci vplyv na podnikanie v rámci zóny strednej Európy, kde pre slovenský trh by boli predpísané zložitejšie a obmedzujúcejšie kritériá ako inde.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
Gestorský výbor odporúča o návrhoch výborov Národnej rady Slovenskej republiky, ktoré sú uvedené v spoločnej správe hlasovať takto :
O bodoch spoločnej správy č. 1, 2, 4 hlasovať spoločne s návrhom gestorského výboru schváliť.
O bode spoločnej správy č. 3 hlasovať s návrhom gestorského výboru neschváliť.
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
Bioetanolová zložka
3,1%
3,2%
3,3%
4,1%
4,5%
4,6%
4,7%
5,9%
6,2%
7,0%
Minimálny podiel bioetyltercbutyléteru
3%
3%
3%
3%
3%
3%
3%
3%
3%
3%
- z toho objem bioetanolovej zložky (0,47*objem bioetyltercbutyléteru)
1,41%
1,41%
1,41%
1,41%
1,41%
1,41%
1,41%
1,41%
1,41%
1,41%
5
V.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 309/2009 Z. z. o podpore obnoviteľných zdrojov energie a vysoko účinnej kombinovanej výroby a o zmene a doplnení niektorých zákonov (tlač 96) vyjadrených v uzneseniach uvedených pod bodom III. tejto správy a v stanoviskách poslancov gestorského výboru vyjadrených v rozprave k tomuto vládnemu návrhu zákona v súlade s § 79 ods. 4 a § 83 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov
odporúča Národnej rade Slovenskej republiky
vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 309/2009 Z. z. o podpore obnoviteľných zdrojov energie a vysoko účinnej kombinovanej výroby a o zmene a doplnení niektorých zákonov (tlač 96) schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi.
Predmetná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o vládnom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 309/2009 Z. z. o podpore obnoviteľných zdrojov energie a vysoko účinnej kombinovanej výroby a o zmene a doplnení niektorých zákonov (tlač 96a) bola schválená uznesením gestorského výboru č. 105 z 26. novembra 2010. Výbor určil poslanca Ivana Štefanca za spoločného spravodajcu výborov.
Súčasne ho poveril
1. predniesť spoločnú správu výborov na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky
2.navrhnúť Národnej rade Slovenskej republiky postup pri hlasovaní o pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhoch, ktoré vyplynuli z rozpravy 83 ods. 2, § 84 ods. 2 a § 86 zákona č. 350/1996 Z. z.).
Bratislava 26. novembra 2010
Jozef K o l l á r, v. r.
predseda
Výboru NR SR pre financie a rozpočet