ÚSTAVNOPRÁVNY VÝBOR
NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY
16. schôdza
Číslo: CRD-2526/2010
70
U z n e s e n i e
Ústavnoprávneho výboru Národnej rady Slovenskej republiky
z 15. novembra 2010
k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 446/2001 Z. z. o majetku vyšších územných celkov v znení neskorších predpisov (tlač 120)
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
A. s ú h l a s í
s vládnym návrhom zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 446/2001 Z. z. o majetku vyšších územných celkov v znení neskorších predpisov (tlač 120);
B. o d p o r ú č a
Národnej rade Slovenskej republiky
vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 446/2001 Z. z. o majetku vyšších územných celkov v znení neskorších predpisov (tlač 120) schváliť so zmenami a doplnkami uvedenými v prílohe tohto uznesenia;
C.p o v e r u j e
predsedu výboru
predložiť stanovisko výboru k uvedenému návrhu zákona predsedovi gestorského Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet.
Radoslav Procházka
predseda výboru
overovatelia výboru:
Jana Dubovcová
Róbert Madej
P r í l o h a
k uzneseniu Ústavnoprávneho
výboru Národnej rady SR č. 70
z 15. novembra 2010
___________________________
Pozmeňujúce a doplňujúce návrhy
k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 446/2001 Z. z. o majetku vyšších územných celkov v znení neskorších predpisov (tlač 120)
___________________________________________________________________________
K čl. I
1. Za 4. bod sa vkladá nový 5. bod 5, ktorý znie:
„5. V § 9a ods. 8 písmeno e) znie:
„e) v prípadoch hodných osobitného zreteľa, o ktorých zastupiteľstvo vyššieho územného celku rozhodne trojpätinovou väčšinou všetkých poslancov. Rozhodnutie musí obsahovať odôvodnenie. Zámer predať takto svoj majetok je vyšší územný celok povinný zverejniť na svojej úradnej tabuli a na svojej internetovej stránke, a to na dobu 15 dní pred schválením prevodu v zastupiteľstve vyššieho územného celku.“.“
Nasledujúce body sa prečíslujú.
Uplatňovanie výnimky ohľadne prevodu vlastníctva majetku vyššieho územného celku podľa § 9a ods. 8 písm. e) je častým dôvodom obchádzania zákonom ustanovených povinností. Sprísnenie podmienok, predovšetkým zvýšenie kvóra vyžadovaného na schválenie výnimky (3/5 všetkých poslancov VÚC) by malo zabrániť nekoncepčnému a netransparentnému nakladaniu s majetkom realizovaným účelovým použitím výnimky „v prípadoch hodných osobitného zreteľa“.
2. V 5. bode § 9a ods. 9 v úvodnej vete sa za slovo „Ak“ vkladajú slová „tento alebo“.
Ide o významové precizovanie navrhovaného znenia § 9a ods. 9 úvodnej vety v súlade s navrhovaným znením § 9d ods. 1, podľa ktorého pri prenechaní koncesného majetku do nájmu sa
2
ustanovenie § 9a ods. 9 nepoužije, čo je potrebné normatívne vyjadriť.
3. Za 5. bod sa vkladá nový 6. bod, ktorý znie:
„6. V § 9a ods. 9 písmeno c) znie:
„c) prípadov hodných osobitného zreteľa, o ktorých zastupiteľstvo vyššieho územného celku rozhodne trojpätinovou väčšinou všetkých poslancov. Rozhodnutie musí obsahovať odôvodnenie. Zámer prenajať takto svoj majetok je vyšší územný celok povinný zverejniť na svojej úradnej tabuli a na svojej internetovej stránke, a to na dobu 15 dní pred schválením v zastupiteľstve vyššieho územného celku.“.“
Nasledujúce body sa prečíslujú.
Uplatňovanie výnimky ohľadne prenechania majetku vyššieho územného celku do nájmu podľa § 9a ods. 9 písm. c) je častým dôvodom obchádzania zákonom ustanovených povinností. Sprísnenie podmienok, predovšetkým zvýšenie kvóra vyžadovaného na schválenie výnimky (3/5 všetkých poslancov VÚC) by malo zabrániť nekoncepčnému a netransparentnému nakladaniu s majetkom realizovaným účelovým použitím výnimky „v prípadoch hodných osobitného zreteľa“.
4. V 6. bode v § 9c ods. 1 sa na konci pripájajú slová „na uskutočnenie stavebných prác alebo v koncesnej zmluve na poskytnutie služby uzatvorenej podľa osobitného zákona. 19ab)“.
Ide o precizovanie navrhovaného znenia § 9c ods. 1, ktorý je legálnou definíciou pojmu koncesia v takej podobe, ako je to legislatívne ale aj obsahovo vyjadrené pri tomto právnom pojme vo vládnom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon NR SR č. 278/1993 Z. z. o správe majetku štátu v znení neskorších predpisov.
5. V 6. bode v § 9e ods. 6 v druhej vete sa za slovo „uznesenia“ vkladá slovo „súdu“.
Ide o významové spresnenie dikcie navrhovaného ustanovenia.
3