d) bod 15 sa nahrádza takto:
„15. Úverové inštitúcie vypracujú metodiky na identifikáciu, meranie, riadenie a monitorovanie pozícií financovania. Tieto metodiky sa okrem inéhozaoberajú bežnými a predpokladanými významnými peňažnými tokmi plynúcimi do a vyplývajúcimi z aktív, pasív, podsúvahových položiek vrátanepodmienených záväzkov, a možným vplyvom rizika dobrej povesti.
16. Úverové inštitúcie rozlišujú medzi založenýmia nezaťaženými aktívami, ktoré sú dostupné stále,najmä počas krízových situácií. Prihliadajú aj naprávnickú osobu, v ktorej sa aktíva nachádzajú,krajinu, v ktorej sú právne evidované v registri alebo na účte, ako aj na ich prípustnosť a monitorujú,ako možno tieto aktíva včas mobilizovať.
17. Úverové inštitúcie berú prihliadajú aj na existujúceprávne, regulačné a prevádzkové obmedzenia prepotenciálne prevody likvidity a nezaťažených aktívmedzi subjektmi v rámci EHP, ako aj mimo neho.
18. Úverová inštitúcia uváži rôzne nástroje na zmierňovanie rizika likvidity vrátane systému limitova ochranných rezerv likvidity, aby bola schopnáodolať rôznym stresovým udalostiam, a primeranediverzifikovanú štruktúru financovania a prístupk zdrojom financovania. Tieto opatrenia pravidelne skúma.
19. Uvážia sa alternatívne scenáre týkajúce sa pozícií likvidity a zmierňovania rizika a pravidelne sa skúmajú predpoklady, na ktorých sa zakladajúrozhodnutia týkajúce sa pozície financovania. Natieto účely sa alternatívne scenáre zameriavajúnajmä na podsúvahové položky a ďalšie podmienené záväzky vrátane položiek a záväzkov SSPE alebo iných účelových jednotiek, vo vzťahu ku ktorýmpôsobí úverová inštitúcia ako sponzor alebo ktorým poskytuje výraznú likvidnú podporu.
20. Úverové inštitúcie uvážia potenciálny vplyv inštitucionálnych, celotrhových a kombinovaných alternatívnych scenárov. Posúdia sa rôzne časovéhorizonty a meniace sa stupne stresovýchpodmienok.
21. Úverové inštitúcie upravujú svoje stratégie, internépolitiky a limity pre riziko likvidity a vytvárajúúčinné plány pre nepredvídané udalosti, pričomzohľadňujú výsledku alternatívnych scenárov uvedených v bode 19.
22. Na riešenie kríz likvidity majú úverové inštitúciezavedené plány pre nepredvídané udalosti, v ktorých sú stanovené primerané stratégie a vhodné vykonávacie opatrenia zamerané na riešenie možnejnedostatočnej likvidity. Tieto plány sa pravidelnetestujú, aktualizujú na základe výsledkov alternatívnych scenárov stanovených v bode 19, oznamujúvrcholovému
(1) Banka je povinná v stanovách okrem náležitostí ustanovených v osobitnom predpise upraviť organizačnú štruktúru a systém riadenia banky tak, aby zabezpečovali riadny a bezpečný výkon povolených bankových činností a zabraňovali vzniku konfliktu záujmov v rámci banky, a upraviť vzťahy a spoluprácu medzi štatutárnym orgánom, dozornou radou, vedúcimi zamestnancami banky, útvarom vnútornej kontroly a vnútorného auditu. Banka je tiež povinná v stanovách rozdeliť a upraviť právomoci a zodpovednosť v banke za
a) tvorbu, uskutočňovanie, sledovanie a kontrolu obchodných zámerov banky,
Znenie opatrenia neuvádzame, pretože bude predmetom samostatnej tabuľky zhody.