Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre kultúru a médiá
19.V § 4 ods. 4 sa za písmeno h) vkladajú nové písmená i) až l) ktoré znejú:
„i) dôvod a spôsob odstúpenia od zmluvy,
j) vymedzenie času, na ktorý sa zmluva uzatvára,
k) možnosť jednorazového alebo postupného čerpania dotácie,
l)záväzok príjemcu dotácie podľa § 2 ods. 1, že poskytnutú dotáciu vráti, ak mu bola na ten istý účel už poskytnutá dotácia zo štátneho rozpočtu.“.
Keďže rozhodovanie o poskytovaní dotácie sa neformalizuje, navrhuje sa, aby sa stanovili také ustanovenia zmluvy, ktoré sú nevyhnutné pre kontrolu plnenia záväzkov a účelu použitia finančných prostriedkov.
Výbor NR SR pre kultúru a médiá
20.V § 4 ods. 4 písm. g) sa slová „výnosu z dotácie“ nahrádzajú slovami „výnosov z prostriedkov štátneho rozpočtu“.
Zosúladenie terminológie s § 8a ods. 7 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 383/2008 Z. z.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre kultúru a médiá
21.V § 5 ods. 1 sa vypúšťa slovo „následnú“.
Ministerstvo je oprávnené vykonávať aj predbežnú a priebežnú finančnú kontrolu a vzhľadom aj na znenie poznámky pod čiarou k odkazu 19, ktorá odkazuje na celý zákon č. 502/2001 Z. z. o finančnej kontrole a vnútornom audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov, nie je dôvod zužovať výkon kontroly len na následnú finančnú kontrolu.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre kultúru a médiá
22.Za § 5 sa vkladá nový § 6, ktorý znie
„§ 6
Evidencia zmlúv a ich zverejňovanie