4.V § 9 odsek 2 znie:„(2) Ak index zmeny cien stavebných prác príslušnej skupiny klasifikácie stavieb zistený Štatistickým úradom Slovenskej republiky za obdobie I. polroka bežného kalendárneho roka v porovnaní s I. polrokom predchádzajúceho kalendárneho roka je vyšší ako 101,0 alebo nižší ako 99,0, vykoná sa úprava podľa odseku 1 tak, že sa sumy dotácií a výšky limitov oprávnených nákladov uvedené v § 8 upravia indexom zmeny cien stavebných prác príslušnej skupiny klasifikácie stavieb zisteným Štatistickým úradom Slovenskej republiky za obdobie I. polroka bežného kalendárneho roka v porovnaní s I. polrokom predchádzajúceho kalendárneho roka.“
V § 9 návrhu zákona sa správne uvažuje s postupnou úpravou (aktualizáciou) v zákone stanovenej výšky dotácií a výšky limitov oprávnených nákladov uvedených v § 8 uplatňovaných v oblasti obstarania nájomného bytu, obstarávania technickej vybavenosti a odstránenia systémovej poruchy bytového domu.
V § 9 ods. 2 sa „koeficient rastu cien v stavebníctve“ navrhuje vypočítať ako „aritmetický priemer z koeficientu rastu cien stavebných prác a koeficientu rastu stavebných materiálov a dodávok“.
Navrhuje sa zmeniť tento princíp z dôvodu, že:
- by sa malo hovoriť všeobecne o vplyve zmien cien či už stavebných prác alebo stavebných materiálov, pretože v určitých obdobiach dochádza aj k ich poklesu
- by malo ísť o „koeficientu rastu cien stavebných
materiálov a dodávok“,
- do Štatistickým úradom Slovenskej republiky sledovaného pohybu vývoja cenovej úrovne stavebných prác už vplyv vývoja cien stavebných materiálov je premietnutý.
Keďže vývoj cien stavebných prác za oblasť bytových budov (týka sa to dotácií na obstaranie nájomného bytu a odstránenia systémovej poruchy bytového domu) a za oblasť inžinierskej výstavby (týka sa dotácií na obstaranie technickej vybavenosti) môže byť v určitých časových úsekoch rozdielny, navrhuje sa neuplatniť jediný, ale diferencovaný "koeficient", zohľadňujúci vplyv vývoja cenovej úrovne stavebných prác aspoň podľa príslušnej skupiny platnej klasifikácie stavieb (napr. 112 – dvojbytové a viacbytové budovy, 211 - cestné a miestne komunikácie, 222 – miestne potrubné a káblové rozvody).
Zjednodušenie a objektivizáciu premietania vplyvov vývoja cien v stavebníctve do výšky dotácií na obstaranie nájomného bytu, technickej vybavenosti a odstránenie systémovej poruchy bytového domu sa navrhuje vyššie uvedenou úpravou textu ods. 2 § 9.
5.V § 12 ods. 1) prvá veta znie: „Na práva a povinnosti, ktoré vzniknú na základe nájomnej zmluvy a nie sú upravené týmto zákonom sa vzťahujú ustanovenia Občianskeho zákonníka.“