Pri nakladaní s koncesným majetkom koncesionár koná v rozsahu práv a povinností dohodnutých v koncesnej zmluve vo vlastnom mene.
V snahe zabrániť zmene vlastníckych práv ku koncesnému majetku a tým ohroziť realizáciu projektu verejno-súkromného partnerstva, verejnoprávna inštitúcia a ani koncesionár nebudú môcť koncesný majetok previesť do vlastníctva iných osôb, s výnimkou majetku, ktorý pre svoje opotrebenie už nemôže slúžiť svojmu účelu. Ak sú na to splnené zákonné podmienky, takýto koncesný majetok môže koncesionár s predchádzajúcim súhlasom verejnoprávnej inštitúcie zlikvidovať alebo predať výkupni druhotných surovín.
Návrhom zákona sa umožňuje, aby koncesionár ako súkromný partner mohol prenechať koncesný majetok do nájmu, výpožičky alebo zriadiť k nemu vecné bremeno, a to bez povinnosti dodržania ustanovenia § 8 zákona o nakladaní s majetkom verejnoprávnych inštitúcií. Tento majetok verejnoprávnej inštitúcie sa nepovažuje za dočasne nepotrebný. Podmienkou je, aby možnosť prenechania majetku verejnoprávnej inštitúcie koncesionárom do užívania tretím osobám bola upravená v koncesnej zmluve. Trvanie týchto právnych vzťahov je limitované na obdobie trvania koncesnej zmluvy.
Ak je to dohodnuté v koncesnej zmluve, verejnoprávna inštitúcia môže s koncesionárom uzatvoriť dohodu o splátkach alebo o odklade platenia pohľadávky verejnoprávnej inštitúcie, ktorá vznikla z koncesnej zmluvy. Dohoda o splátkach alebo o odklade platenia musí byť uzatvorená v písomnej forme s poukazom na § 3 ods. 3 zákona o nakladaní s majetkom verejnoprávnych inštitúcií, avšak bez nutnosti uzatvorenia dodatku ku samotnej koncesnej zmluve.
V období plnenia pohľadávky verejnoprávnej inštitúcie v splátkach alebo počas odkladu plnenia je koncesionár oslobodený od platenia úrokov z omeškania. Verejnoprávna inštitúcia je však povinná posúdiť takúto dohodu z pohľadu dodržiavania pravidiel štátnej pomoci. Povinnosť uhradiť okrem istiny aj úroky z omeškania vznikne vtedy, keď koncesionár nezaplatí niektorú splátku riadne a včas alebo ak nezaplatí celý dlh v dohodnutej lehote. Sankcia spočíva v tom, že úroky z omeškania budú spätne vyrubené, t. j. aj za obdobie trvania dohody o splátkach alebo o odklade platenia. Ak koncesionár riadne a včas uhradí peňažnú pohľadávku verejnoprávnej inštitúcie, verejnoprávna inštitúcia úroky z omeškania za obdobie trvania dohody o splátkach alebo dohody o odklade platenia neuplatní a nevymáha.
Projekty verejno-súkromného partnerstva môžu byť realizované zmluvou medzi súkromným a verejným partnerom a zahŕňajú rôzne formy, kde je jedno alebo viac rizík vo väčšej alebo menšej miere prenesených na súkromného partnera a ktoré môžu zahŕňať projektovanie, financovanie, výstavbu, rekonštrukciu alebo prevádzkovanie diela na účely poskytovania verejnej služby. Projektom verejno-súkromného partnerstva môže byť aj vytvorenie právneho subjektu (joint venture - spoločný podnik), na ktorom sa spoločne podieľa tak súkromný ako aj verejný partner alebo získanie kontroly súkromným partnerom nad existujúcim subjektom verejného sektora.
V záujme realizácie projektov verejno-súkromného partnerstva inštitucionálnej povahy návrh zákona pripúšťa vklad majetku verejnoprávnej inštitúcie pri založení spoločného podniku a tiež pri zvýšení základného imania (už existujúceho) spoločného podniku. Navrhuje sa, aby spoločným podnikom bola právnická osoba, ktorú za účelom realizácie koncesie založila verejnoprávna inštitúcia spoločne s koncesionárom ako aj