Ak súhlas vlády Slovenskej republiky podľa § 19 ods. 15 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov bol s koncesnou zmluvou udelený, na vklad majetku štátu nie je potrebný súhlas vlády Slovenskej republiky podľa tohto zákona.
Návrh na udelenie súhlasu s vkladom koncesného majetku predkladá na rokovanie vlády Slovenskej republiky jeho správca. Ak správca nie je ústredným orgánom štátnej správy Slovenskej republiky, návrh predkladá jeho zriaďovateľ (§ 8c ods. 3 zákona).
Keďže majetok štátu vložený do základného imania spoločného podniku sa stáva vlastníctvom spoločného podniku, v snahe zabezpečiť ochranu verejných služieb, prechodne zabezpečovaných súkromným partnerom, návrh zákona ustanovuje, aby Slovenskou republikou do spoločného podniku vložený nehnuteľný majetok štátu (v zákone označený ako prioritný majetok) bol chránený pred výkonom rozhodnutia /napr. podľa Správneho poriadku/, výkonom exekúcie /zákon č. 233/1995 Z. z. o súdnych exekútoroch a exekučnej činnosti (Exekučný poriadok) a o zmene a doplnení ďalších zákonov/ a tiež vylúčený z konkurznej podstaty /zákon č. 7/2005 Z. z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov/ a predmetu likvidácie /Obchodný zákonník/.
Pri dispozícii s prioritným majetkom platia pre spoločný podnik obmedzenia. Prioritný majetok nemožno použiť na zabezpečenie záväzkov spoločného podniku, koncesionára alebo tretej osoby, nemožno ho previesť do vlastníctva iných osôb. Ak to koncesná zmluva pripustí, prioritný majetok možno dať do nájmu, výpožičky alebo zriadiť na ňom vecné bremeno, najviac na obdobie koncesnej lehoty určenej v koncesnej zmluve alebo do dňa zrušenia spoločného podniku likvidáciou. Prenechanie prioritného majetku do nájmu, výpožičky alebo do užívania na základe vecného bremena nesmie ohroziť jeho účelové určenie, ktorým je realizácia konkrétneho projektu verejno - súkromného partnerstva. Aby sa predišlo prípadným sporom navrhuje sa, aby aj z údajov v katastri nehnuteľností bolo zrejmé, že ide o prioritný majetok, s ktorým výkon vlastníckych práv je obmedzený.
Právoplatnosťou uznesenia o vyhlásení konkurzu alebo právoplatnosťou rozhodnutia, ktorým odvolací súd potvrdil rozhodnutie súdu prvého stupňa o vyhlásení konkurzu na spoločný podnik, prioritný majetok prechádza do vlastníctva štátu. Výška náhrady je limitovaná všeobecnou hodnotou majetku stanovenou v znaleckom posudku. O odovzdaní a prevzatí prioritného majetku sa spíše zápisnica. Zápisnica o odovzdaní a prevzatí prioritného majetku je prílohou návrhu na záznam vlastníckeho práva štátu do katastra nehnuteľností. V čase pred prechodom tohto majetku do vlastníctva štátu, nie však skôr ako bol na majetok úpadcu (spoločného podniku) vyhlásený konkurz uznesením súdu, za spoločný podnik vo veciach prevádzky a údržby prioritného majetku koná správca na vlastný účet. To znamená, že dňom vyhlásenia konkurzu na majetok spoločného podniku prioritný majetok začína prevádzkovať na vlastný účet správca, pričom dňom právoplatnosti uznesenia o vyhlásení konkurzu alebo právoplatnosťou rozhodnutia, ktorým odvolací súd potvrdil rozhodnutie súdu prvého stupňa o vyhlásení konkurzu na spoločný podnik, prioritný majetok prechádza do vlastníctva štátu. Odmenu znalca za vypracovanie znaleckého posudku, ktorým sa oceňuje prioritný majetok, uhradí správca.
Dňom zrušenia spoločného podniku likvidáciou prioritný majetok (ex lege) prechádza do vlastníctva štátu za náhradu určenú v koncesnej zmluve, najviac za cenu stanovenú znaleckým posudkom. Náhrada je predmetom likvidačného zostatku. Likvidátor je povinný