2.3.4. Výpočty vplyvov na verejné financiePri odhadoch objemu finančných prostriedkov, ktoré budú mať vplyv na rozpočet verejnej správy sa vychádzalo z:
•predpokladaného počtu poberateľov príspevkov v jednotlivých rokoch na základe vývoja počtu poberateľov v predchádzajúcom období,
•maximálnej výšky príspevku stanovenej zákonom,
•vývoja priemernej mesačnej mzdy zamestnanca v hospodárstve Slovenskej republiky za 1. až 3. štvrťrok kalendárneho roka, ktorý predchádza kalendárnemu roku, v ktorom sa príspevok poskytuje (Makroekonomická prognóza MF SR na roky 2010 – 2013 z júna 2010) a celkovej ceny práce,
•vývoja reálneho čerpania finančných prostriedkov na jednotlivé príspevky v predchádzajúcich rokoch,
•celkového objemu finančných prostriedkov, ktoré sú rozpočtované v rámci kapitoly Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny na program 06G – Ľudské zdroje.
V jednotlivých rokoch predpokladáme nasledujúce nároky na rozpočet verejnej správy:
•V roku 2010 realizáciou uvedených aktívnych opatrení na trhu práce predpokladáme nároky na rozpočet verejnej správy v objeme 32 290 tis. eur, z toho zvýšené nároky na rozpočet územnej samosprávy na príspevok na podporu zamestnanosti na realizáciu opatrení na ochranu pred povodňami a na riešenie následkov mimoriadnej situácie (§ 50j) v sume 14,3 tis. eur. Ostatné finančné prostriedky v sume 32 276 tis. eur sú zabezpečené v rámci kapitoly 22 – Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR, tom 5 277 tis. eur v rámci alokácie na prioritnej osi 1, opatrení 1.1. Operačného programu Zamestnanosť a sociálna inklúzia a 26 999 tis. na zdroji 111 – štátny rozpočet.
•V roku 2011 realizáciou uvedených aktívnych opatrení na trhu práce predpokladáme nároky na rozpočet verejnej správy v objeme 44 860 tis. eur, z toho 44 716 tis. eur, ktoré má Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR rozpočtované v návrhu rozpočtu kapitoly, v tom na prioritnej osi 1, opatrení 1.1. Operačného programu Zamestnanosť a sociálna inklúzia v sume 40 416 tis. eur a 4 300 tis. eur na zdroji 111 – štátny rozpočet. Na rozpočet územnej samosprávy na príspevok na podporu zamestnanosti na realizáciu opatrení na ochranu pred povodňami a na riešenie následkov mimoriadnej situácie (§ 50j) je dopad v sume 143,8 tis. eur.
•V roku 2012 realizáciou uvedených aktívnych opatrení na trhu práce predpokladáme nároky na rozpočet verejnej správy v objeme 41 986 tis. eur, z toho 41 537 tis. eur, ktoré má Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR rozpočtované v návrhu rozpočtu kapitoly v rámci alokácie na prioritnej osi 1, opatrení 1.1. Operačného programu Zamestnanosť a sociálna inklúzia a 300 tis. eur na zdroji 111 – štátny rozpočet. Na rozpočet územnej samosprávy na príspevok na podporu zamestnanosti na realizáciu opatrení na ochranu pred povodňami a na riešenie následkov mimoriadnej situácie (§ 50j) je dopad v sume 149 tis. eur.
•V roku 2013 realizáciou uvedených aktívnych opatrení na trhu práce predpokladáme nároky na rozpočet verejnej správy v objeme 39 255 tis. eur, z toho 39 100 tis. eur sú nároky štátny rozpočet, ktoré má ministerstvo v návrhu rozpisu limitov rozpočtu kapitoly 22 – Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR (v tom 14 600 tis. eur v rámci alokácie na prioritnej osi 1, opatrení 1.1. Operačného programu Zamestnanosť a sociálna