záväzných právnych predpisov bola lehota na predloženie návrhu zákona 15. marca 2010, ktorá bola splnená listom MDPT SR číslo 7003/2010/SŽDD/10549-M zo dňa 15.3.2010,
c)Európskou komisiou bolo Slovenskej republike zaslané formálne oznámenie č. 2010/589 z dôvodu nenotifikácie smernice 2009/149/ES,
d)informácia o právnych predpisoch, v ktorých sú uvedené smernice už prebraté:
-smernica 2009/131/ES a smernica 2009/149/ES doteraz nie sú transponované v žiadnom slovenskom právnom predpise;
5.Stupeň zlučiteľnosti návrhu právneho predpisu alebo návrhu legislatívneho zámeru s právom Európskej únie: úplný.
6.Gestor a spolupracujúce rezorty: Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky.
B. Osobitná časť
K Čl. I
K bodom 1 až 5
Navrhovanou úpravou sa upresňujú ustanovenia týkajúce sa obvodu dráhy. Podľa § 3 obvod dráhy môže byť vymedzený aj viac ako tri metre, a preto pre potreby aplikačnej praxe je žiadúce upraviť podmienky, za ktorých možno v tomto priestore umiestňovať stavby, reklamné, propagačné a informačné zariadenia a vykonávať činnosti, ktoré nesúvisia s prevádzkou dráhy ani s dopravou na dráhe. Upravuje sa, že bez súhlasu prevádzkovateľa dráhy nemôžu vstupovať osoby na dráhu a v obvode dráhy na miesta, ktoré nie sú prístupné verejnosti
K bodom 6 až 9
Úprava § 18 je potrebná z dôvodu definovania väčšieho rozsahu činností na určených technických zariadeniach elektrických a plošného charakteru odbornej spôsobilosti pre vykonávanie činností na určených technických zariadeniach elektrických, väzby na vykonanie vzdelávania a vydávania dokladu o odbornej spôsobilosti. Doterajšie znenie zakladá komplikovaný administratívny postup pri vydávaní dokladu o odbornej spôsobilosti.
K bodom 10 a 11
Z dôvodu, že mimoriadna udalosť v prevádzke určených technických zariadení môže nastať aj na zariadení, ktoré sa nachádza v obvode železničnej dráhy, povinnosť ohlásiť mimoriadnu udalosť je potrebné viazať aj na Železničnú políciu. V obvode železničných dráh je príslušná Železničná polícia.
K bodom 12, 13 a 16
Ide o legislatívno-technickú úpravu.
K bodom 14 a 15
Ustanovenia sa zjednocujú s prílohou č. 14.
K bodu 17
Zabezpečuje sa transpozícia smernice Komisie 2009/149/ES z 27. novembra 2009, ktorou sa mení a dopĺňa smernica Európskeho parlamentu a Rady 2004/49/ES, pokiaľ ide o spoločné bezpečnostné indikátory a spoločné metódy na výpočet nákladov v prípade nehôd.