1
Dôvodová správa
Všeobecná časť
Účelom predloženého návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 619/2003 Z. z. o Slovenskom rozhlase v znení neskorších predpisov a zákon č. 16/2004 Z. z. o Slovenskej televízii v znení neskorších predpisov (ďalej len „návrh zákona“) je umožniť Slovenskému rozhlasu a Slovenskej televízii zriadiť stavbu aj na pozemku vo vlastníctve Slovenskej republiky. Potreba takejto legislatívnej úpravy vyplýva aj z Rámcovej koncepcie spoločného mediálneho komplexu Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu a vecného a časového harmonogramu predrealizačnej fázy jeho výstavby (ďalej len „koncepcia“), ktorú schválila vláda Slovenskej republiky uznesením č. 375/2009 zo dňa 20. mája 2009. Koncepcia predpokladá výstavbu spoločného mediálneho komplexu verejnoprávnych vysielateľov na pozemku, ktorý je vo vlastníctve Slovenskej republiky a ktorý v správe Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky ako ústredný orgán štátnej správy.
V súlade s § 13a ods. 1 písm. c) zákona č. 278/1993 Z. z. o správe majetku štátu v znení neskorších predpisov možno stavbu na pozemku vo vlastníctve štátu možno zriadiť aj vtedy, ak to pripúšťa osobitný predpis. V zmysle predkladaného návrhu zákona bude takýmto osobitným predpisom aj zákon č. 619/2003 Z. z. o Slovenskom rozhlase v znení neskorších predpisov a zákon č. 16/2004 Z. z. o Slovenskej televízii v znení neskorších predpisov.
Návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi, zákonmi a medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná, ako aj s právom Európskych spoločenstiev a Európskej únie.
Predložený návrh zákona nebude mať dopad na verejné financie, životné prostredie, zamestnanosť, podnikateľské prostredie a informatizáciu spoločnosti. Predložený návrh zákona nepredpokladá negatívny dopad na obyvateľov, hospodárenie podnikateľskej sféry a iných právnických osôb.
DOLOŽKA
o posúdení vplyvov
1.Vplyvy na verejné financie:
Predložený návrh zákona nebude mať dopad na verejné financie.
2.Vplyvy na obyvateľov, hospodárenie podnikateľskej sféry a iných právnických osôb:
Predložený návrh zákona nepredpokladá negatívny dopad na obyvateľov, hospodárenie podnikateľskej sféry a iných právnických osôb.
3.Vplyvy na životné prostredie:
Predložený návrh zákona nebude mať dopad na životné prostredie.
2
4.Vplyvy na zamestnanosť:
Predložený návrh zákona nebude mať dopad na dopad na zamestnanosť.
5.Vplyvy na podnikateľské prostredie:
Predložený návrh zákona nebude mať dopad na podnikateľské prostredie.
6. Odhad vplyvov na informatizáciu spoločnosti:
Predložený návrh zákona nebude mať dopad na informatizáciu spoločnosti.
DOLOŽKA ZLUČITEĽNOSTI
právneho predpisu
s právom Európskych spoločenstiev a právom Európskej únie
1. Predkladateľ právneho predpisu: poslanec Národnej rady Slovenskej republiky
2. Názov návrhu právneho predpisu: Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 619/2003 Z. z. o Slovenskom rozhlase v znení neskorších predpisov a zákon č. 16/2004 Z. z. o Slovenskej televízii v znení neskorších predpisov.
3. Problematika návrhu právneho predpisu:
a)nie je upravená v práve Európskych spoločenstiev,
b)nie je upravená v práve Európskej únie,
c)nie je obsiahnutá v judikatúre Súdneho dvora Európskych spoločenstiev ani Súdu prvého stupňa Európskych spoločenstiev.
Vzhľadom skutočnosť, že problematika návrhu právneho predpisu nie je upravená v práve Európskych spoločenstiev a Európskej únie, je bezpredmetné vyjadrovať sa k bodom 4, 5 a 6 doložky zlučiteľnosti.
3
Osobitná časť
K čl. I
V súlade s § 13a ods. 1 písm. c) zákona č. 278/1993 Z. z. o správe majetku štátu v znení neskorších predpisov sa navrhuje upraviť možnosť Slovenského rozhlasu zriadiť stavbu pre svoje potreby aj na pozemku vo vlastníctve Slovenskej republiky.
K čl. II
V súlade s § 13a ods. 1 písm. c) zákona č. 278/1993 Z. z. o správe majetku štátu v znení neskorších predpisov sa navrhuje upraviť možnosť Slovenskej televízie zriadiť stavbu pre svoje potreby aj na pozemku vo vlastníctve Slovenskej republiky.
K čl. III
Navrhuje sa deň nadobudnutia účinnosti zákona na 1. januára 2010.