1
Dôvodová správaVšeobecná časť
Účelom predloženého návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 619/2003 Z. z. o Slovenskom rozhlase v znení neskorších predpisov a zákon č. 16/2004 Z. z. o Slovenskej televízii v znení neskorších predpisov (ďalej len „návrh zákona“) je umožniť Slovenskému rozhlasu a Slovenskej televízii zriadiť stavbu aj na pozemku vo vlastníctve Slovenskej republiky. Potreba takejto legislatívnej úpravy vyplýva aj z Rámcovej koncepcie spoločného mediálneho komplexu Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu a vecného a časového harmonogramu predrealizačnej fázy jeho výstavby (ďalej len „koncepcia“), ktorú schválila vláda Slovenskej republiky uznesením č. 375/2009 zo dňa 20. mája 2009. Koncepcia predpokladá výstavbu spoločného mediálneho komplexu verejnoprávnych vysielateľov na pozemku, ktorý je vo vlastníctve Slovenskej republiky a ktorý má v správe Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky ako ústredný orgán štátnej správy.
V súlade s § 13a ods. 1 písm. c) zákona č. 278/1993 Z. z. o správe majetku štátu v znení neskorších predpisov možno stavbu na pozemku vo vlastníctve štátu možno zriadiť aj vtedy, ak to pripúšťa osobitný predpis. V zmysle predkladaného návrhu zákona bude takýmto osobitným predpisom aj zákon č. 619/2003 Z. z. o Slovenskom rozhlase v znení neskorších predpisov a zákon č. 16/2004 Z. z. o Slovenskej televízii v znení neskorších predpisov.
Návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi, zákonmi a medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná, ako aj s právom Európskych spoločenstiev a Európskej únie.
Predložený návrh zákona nebude mať dopad na verejné financie, životné prostredie, zamestnanosť, podnikateľské prostredie a informatizáciu spoločnosti. Predložený návrh zákona nepredpokladá negatívny dopad na obyvateľov, hospodárenie podnikateľskej sféry a iných právnických osôb.
DOLOŽKA
o posúdení vplyvov
1.Vplyvy na verejné financie:
Predložený návrh zákona nebude mať dopad na verejné financie.
2.Vplyvy na obyvateľov, hospodárenie podnikateľskej sféry a iných právnických osôb:
Predložený návrh zákona nepredpokladá negatívny dopad na obyvateľov, hospodárenie podnikateľskej sféry a iných právnických osôb.
3.Vplyvy na životné prostredie:
Predložený návrh zákona nebude mať dopad na životné prostredie.
2
4.Vplyvy na zamestnanosť:
Predložený návrh zákona nebude mať dopad na dopad na zamestnanosť.
5.Vplyvy na podnikateľské prostredie:
Predložený návrh zákona nebude mať dopad na podnikateľské prostredie.
6. Odhad vplyvov na informatizáciu spoločnosti:
Predložený návrh zákona nebude mať dopad na informatizáciu spoločnosti.
DOLOŽKA ZLUČITEĽNOSTI
právneho predpisu
s právom Európskych spoločenstiev a právom Európskej únie
1. Predkladateľ právneho predpisu: poslanec Národnej rady Slovenskej republiky
2. Názov návrhu právneho predpisu: Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 619/2003 Z. z. o Slovenskom rozhlase v znení neskorších predpisov a zákon č. 16/2004 Z. z. o Slovenskej televízii v znení neskorších predpisov.
3. Problematika návrhu právneho predpisu:
a)nie je upravená v práve Európskych spoločenstiev,
b)nie je upravená v práve Európskej únie,
c)nie je obsiahnutá v judikatúre Súdneho dvora Európskych spoločenstiev ani Súdu prvého stupňa Európskych spoločenstiev.
Vzhľadom skutočnosť, že problematika návrhu právneho predpisu nie je upravená v práve Európskych spoločenstiev a Európskej únie, je bezpredmetné vyjadrovať sa k bodom 4, 5 a 6 doložky zlučiteľnosti.
3
Osobitná časť
V súlade s § 13a ods. 1 písm. c) zákona č. 278/1993 Z. z. o správe majetku štátu v znení neskorších predpisov sa navrhuje upraviť možnosť Slovenského rozhlasu zriadiť stavbu pre svoje potreby aj na pozemku vo vlastníctve Slovenskej republiky.
V súlade s § 13a ods. 1 písm. c) zákona č. 278/1993 Z. z. o správe majetku štátu v znení neskorších predpisov sa navrhuje upraviť možnosť Slovenskej televízie zriadiť stavbu pre svoje potreby aj na pozemku vo vlastníctve Slovenskej republiky.
Navrhuje sa deň nadobudnutia účinnosti zákona na 1. januára 2010.