Rozpočet príjmov na rok 2009 sa ešte odvíjal od rozpočtu vytvoreného v rozpočtovom rámci 2009 - 2011 pod MK SR, kedy TASR nebola platcom DPH. Vzhľadom na uvedené je zrejmé, že porovnanie príjmov ako aj výdavkov v roku 2010 s rokom 2009, kde je viditeľný 21,4 % nárast v príjmoch a 17,1 % nárast vo výdavkoch nemá vypovedaciu hodnotu.
Príjmová časť rozpočtu je tvorená najmä príjmami z administratívnych poplatkov (predaj spravodajského servisu), ktorých výška tvorí 48,6 % z celkových príjmov v roku 2010 a transferom zo štátneho rozpočtu z Ministerstva kultúry SR, ktorého výška predstavuje 46,2 % z celkových príjmov v roku 2010. Celkové príjmy na rok 2010 sa predpokladajú vo výške 4,41 mil. eur.
Výdavková časť rozpočtu TASR odzrkadľuje v celkovej výške príjmovú časť rozpočtu. Najväčšiu časť výdavkov tvoria mzdy s podielom 44,4 % a tovary a služby vo výške 36,9 % z celkových výdavkoch.
Výsledok hospodárenia TASR vzhľadom na jej existenciu ako samostatného subjektu verejnej správy v tomto roku, nie je možné porovnať s predchádzajúcim obdobím. Saldo hospodárenia TASR sa v období 2010 až 2012 predpokladá vyrovnané.
15. Úrad pre dohľad nad výkonom auditu
Úrad je verejnoprávna inštitúcia a je klasifikovaný ako subjekt ústrednej štátnej správy. Pri zostavovaní rozpočtu Úradu sa vychádza hlavne zo zákona č. 540/2007 Z. z. o audítoroch, audite a dohľade nad výkonom auditu a o zmene a doplnení zákona č. 431/2002 Z. z o účtovníctve v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon“). V súlade s týmto zákonom Úrad zostavuje rozpočet výnosov a nákladov na príslušný rozpočtový rok. V rozpočte Úradu sa osobitne rozpočtujú náklady na činnosť Rady, správy Úradu, Dozorného výboru a jednotlivých výborov.
Hlavnými cielmi a činnosťami Úradu je prispievať ku zvyšovaniu dôvery investorov a širokej verejnosti v audit účtovných závierok a v audit súladu výročných správ s účtovnými závierkami. Vytvoriť efektívny systém verejného dohľadu nad výkonom auditu, pričom dohliadanými subjektmi sú Slovenská komora audítorov, audítori a audítorské spoločnosti. Vykonávať tento dohľad nestranne a nezávisle od štátnych orgánov, orgánov územnej samosprávy, iných orgánov verejnej moci a od ďalších právnických alebo fyzických osôb. Osobitný dôraz pritom klásť na výkon auditu v subjektoch verejného záujmu. Spolupracovať s príslušnými orgánmi dohľadu členských krajín Európskej únie a tretích krajín. Spolupracovať s orgánmi Európskej únie pri tvorbe medzinárodných účtovných štandardov a medzinárodných audítorských štandardov a zabezpečovať ich prístupnosť pre používateľov v Slovenskej republike v štátnom jazyku. Spolupracovať s Ministerstvom financií na príprave právnych predpisov v oblasti účtovníctva a auditu.
Príjmy Úradu na rok 2010 sú rozpočtované vo výške 712 tis. eur a tvoria ich najmä príspevok zo štátneho rozpočtu prostredníctvom kapitoly Ministerstva financií Slovenskej republiky vo výške 262 tis. eur. Ďalšími príjmami sú ročné príspevky subjektov verejného záujmu rozpočtované v roku 2010 vo výške 411 tis. eur a ostatné (napr. príjmy z pokút, náhrady za trovy konania, úrok z omeškania, poplatky za skúšky a preskúšanie, poplatky za úkony na úrade) v celkovej výške 39,0 tis. eur.
Výdavková časť rozpočtu predstavuje výdavky spojené so zabezpečením činnosti Úradu. Medzi objemovo významné časti nákladov rozpočtu patria mzdy, v ktorých sú zahrnuté aj odmeny externým spolupracovníkom zabezpečujúcich základné úlohy Úradu (hlavne dohľady) a s tým súvisiace odvody, nájomné, náklady na preklady relevantné ISA, náklady na audítorské skúšky, cestovné, kancelárske potreby a iné.