NÁRODNÁ RADA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
IV. volebné obdobie
Číslo: 723/2009
1023a
S p o l o č n á s p r á v a
výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 364/2004 Z. z. o vodách a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (vodný zákon) v znení neskorších predpisov (tlač 1023) vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody ako gestorský výbor k vládnemu návrhu zákona podáva Národnej rade Slovenskej republiky v súlade s § 79 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky:
I.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 1362 z 15. apríla 2009 pridelila vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 364/2004 Z. z. o vodách a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (vodný zákon) v znení neskorších predpisov (tlač 1023) na prerokovanie týmto výborom:
Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodársku politiku
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody a
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Za gestorský výbor určila Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody.
Výbory prerokovali predmetný vládny návrh zákona v lehote určenej uznesením
2
Národnej rady Slovenskej republiky.
II.
Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie členmi výborov, ktorým bol vládny návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému vládnemu návrhu zákona 75 ods. 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov).
III.
Výbory Národnej rady Slovenskej republiky, ktorým bol vládny návrh zákona pridelený zaujali k nemu nasledovné stanoviská:
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky uznesením č. 659 z 10. júna 2009 s vládnym návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade Slovenskej republiky schváliť s pripomienkami.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodársku politiku uznesením č. 522 z 9. júna 2009 s vládnym návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade Slovenskej republiky schváliť s pripomienkami.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody uznesením č. 415 z 9. júna 2009 s vládnym návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade Slovenskej republiky schváliť s pripomienkami.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj uznesením č. 275 zo 4. júna 2009 s vládnym návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade Slovenskej republiky schváliť s pripomienkami.
IV.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky, uvedených v bode III. tejto správy, vyplývajú tieto pozmeňujúce a doplňujúce návrhy s odporúčaním gestorského výboru:
K čl. I
1. K bodu 1
V § 2 písmeno e) znie:
„e) útvarom povrchovej vody je vymedzená významná časť povrchovej vody, napríklad jazero, nádrž, potok alebo jeho úsek, rieka alebo jej úsek, kanál, časť brakickej vody alebo
3
pásmo pobrežnej vody,“.
Pojem „útvar povrchovej vody“ je definovaný v súlade s Čl. 2 bodu 10 Smernice Európskeho parlamentu a Rady 2000/60/ES z 23. októbra 2000, ktorou sa stanovuje rámec pôsobnosti pre opatrenia Spoločenstva v oblasti vodného hospodárstva (Rámcová smernica o vode).
V pôvodnej definícii útvaru povrchovej vody chýbali brakické vody.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Gestorský výbor odporúča schváliť
2. K 1.bodu
V § 2 písm. k) sa slová „zariadení a nie je hromadená“ nahrádzajú slovami „zariadení, ktorá nie je hromadená“
Pripomienka, ktorou sa štylisticky akcentuje druhá kumulatívna vlastnosť vody, ktorá byť kategorizovaná ako splašková odpadová voda.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodársku politiku
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
3. K 1.bodu
§ 2 písm. n) sa za slová „osobitná voda“ vkladajú slová „(§ 3 ods. 5)“.
Slová „osobitná voda“ legislatívnou skratkou, ktorá je zavedená až v nasledujúcom ustanovení § 3 ods. 5 zákona.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodársku politiku
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
4. K bodu 1
V § 2 písm. aj) sa slovo „činnosť“ nahrádza slovom „služba“.
V pojme „vodohospodárska služba“ sa slovo „činnosť“
4
nahrádza slovom „služba“ v súlade s Čl. 2 bodu 38 Smernice Európskeho parlamentu a Rady 2000/60/ES z 23. októbra 2000, ktorou sa stanovuje rámec pôsobnosti pre opatrenia Spoločenstva v oblasti vodného hospodárstva (Rámcová smernica o vode). Po úprave znenia je „vodohospodárskou službou“ každá služba, ktorá sa poskytuje pre domácnosti, verejné inštitúcie alebo hospodársku činnosť, ako je odber, vzdúvanie, zachytávanie, úprava a dodávanie povrchových vôd a podzemných vôd, odvádzanie a čistenie odpadových vôd s následným vypúšťaním do povrchových vôd.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Gestorský výbor odporúča schváliť
5. K 5. bodu
Poznámka pod čiarou k odkazu 12 znie:
„12) Napríklad § 2, 3, 16 a 21 zákona č. 569/2007 Z .z. o geologických prácach (geologický zákon).“.
Zároveň sa vypúšťa veta „Súčasne sa zrušuje označenie odkazu 10.“.
Legislatívno-technická pripomienka; odkaz 10 sa ďalej vyskytuje napríklad v § 7 ods. 3.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodársku politiku
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
6.K bodu 6
V § 4a ods. 11 sa v prvej vete za slovo „sú“ vkladajú slová „pri zohľadnení osobitných predpisov“.
Doplnenie slov do § 4a ods.11 sa vykonalo z dôvodu zosúladenie s Čl. 8 bod 3 Smernice Európskeho parlamentu a Rady 2000/60/ES z 23. októbra 2000, ktorou sa stanovuje rámec pôsobnosti pre opatrenia Spoločenstva v oblasti vodného hospodárstva
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Gestorský výbor odporúča schváliť
7. K 6. bodu
5
V § 4b ods. 5 úvodnej vete sa slová „so schválenými programami monitorovania vôd,“ nahrádzajú slovami „s programami monitorovania vôd, ktoré schvaľuje ministerstvo,“.
Pripomienka, ktorou sa zdôrazňuje subjekt, ktorý schvaľuje programy monitorovania vôd.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodársku politiku
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
8. K 6. bodu
V § 4c ods. 7 písm. g) sa slová „nespôsobia zmeny podľa písmena f) vstup“ sa nahrádzajú slovami „zmeny podľa písmena f) nezapríčinia vstup“.
Štylistická pripomienka v súlade s predkladateľovým zámerom, ktorá významovo akcentuje obsah zmien.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodársku politiku
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
9. K 6. bodu
V § 4c ods. 15 sa slovo „Spoločenstva“ nahrádza slovom „Európskej únie“.
Ide o úpravu označenia územia vo väzbe na členské štáty EÚ.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodársku politiku
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
10. K bodu 6
V § 4d ods. 1 vypustiť poslednú vetu a poznámku pod čiarou k odkazu 13a).
Zároveň sa odkaz 13b) označuje ako odkaz 13a).
6
Poznámky pod čiarou k odkazom 13a) a 13b) znejú“ sa nahrádza vetou „Poznámka
pod čiarou k odkazu 13a znie: „13a) Občiansky zákonník.“.
Veta, ktorou sa ustanovovalo, že na vyvlastňovacie konanie sa vzťahuje osobitný predpis sa vypustila. Zároveň sa vypustila aj poznámka pod čiarou na nový zákon o vyvlastňovaní pozemkov a stavieb. Úprava § 4d ods. 1 sa vykonala z toho dôvodu, že nový zákon o vyvlastňovaní pozemkov a stavieb nadobudne účinnosť neskôr ako nadobudne účinnosť novela vodného zákona. Pri vyvlastňovaní pozemkov a stavieb sa bude postupovať zatiaľ podľa platnej legislatívy.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Gestorský výbor odporúča schváliť
11. K 12. bodu
Zrušuje sa číselné označenie textu 12. bodu. Text 12. bodu sa stáva súčasťou 11. bodu a znie:
„Poznámka pod čiarou k odkazu 18 znie:
„18) § 19 zákona č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 87/2008 Z. z. o požiadavkách na prírodné kúpaliská.“.“.
Následne sa prečíslujú body novely.
Legislatívna pripomienka; odkaz 18 je obsiahnutý v normatívnom texte 11. bodu.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodársku politiku
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
12. K bodu 14
V § 11 ods. 7 písm. f) znie:
„f) koordinovanie vodohospodárskych úloh s tvorbou a využívaním vodohospodárskych účinkov územného systému ekologickej stability,“
Upresnenie zámeru ustanovenia.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
7
Gestorský výbor odporúča schváliť
13. K bodu 23
V § 15 ods.1 sa slovo „určenia“ nahrádza slovom „určených“.
Nahradením slova „určenia“ slovom „určených“ sa jednoznačne ustanovuje, že environmentálne ciele, z ktorých vychádza program opatrení sú už určené
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Gestorský výbor odporúča schváliť
14. K 23. bodu
V § 15 ods.7 písm. i) sa za slovo „zvyšovania“ vkladajú slová „ich množstva“.
Pripomienka v súlade s obsahom nasledujúceho vnútorného odkazu.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodársku politiku
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
15. K 40.bodu
V texte 40. bodu sa veta „V poznámke pod čiarou k odkazu 48 sa citácia „§ 4 zákona č. 313/1999 Z. z.“ nahrádza citáciou „§ 4 zákona č. 569/2007 Z. z.“ nahrádza textom
„Poznámka pod čiarou k odkazu 48 znie:
„48) § 4 zákona č. 569/2007 Z. z.“.“.
Legislatívno-technická pripomienka.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodársku politiku
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
16. K bodu 59
V bode 59 sa za slovo „sa“ vkladajú slová za slová „§ 32,“ vkladajú slová „§ 36 ods. 1 a 3
8
a“.
Ide o doplnenie § 61 - rozhodovanie Obvodného úradu životného prostredia podľa § 36 ods. 1 a 3. Kompetencie obvodného úradu životného prostredia v § 61 písm. a) sa dopĺňajú novými kompetenciami ustanovenými v § 36 ods.1 a 3
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Gestorský výbor odporúča schváliť
17. Za 60. bod
Za 60. bod sa vkladá nový 61. bod, ktorý znie:
„61. V § 61 písm. e) sa slová „(§ 39 ods. 9)“ nahrádzajú slovami „(§ 39 ods. 10)“ .“.
Nasledujúce body novely sa prečíslujú.
Legislatívno-technická pripomienka; je dôsledkom prečíslovania odsekov v súvislosti s vkladaním nových odsekov do zákona v 42. bode.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodársku politiku
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
18. Za 61. bod
Za 61. bod sa vkladá nový 62. bod, ktorý znie:
„62.V § 62 ods. 6 písm. a) sa slová „[§ 39 ods. 3 písm. a)]“ nahrádzajú slovami „[§ 39 ods. 4 písm. a)]“.“.
Nasledujúce body novely sa prečíslujú.
Legislatívno-technická pripomienka; je dôsledkom prečíslovania odsekov v súvislosti s vkladaním nových odsekov do zákona v 42. bode.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodársku politiku
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
19. Za 61. bod
9
Za 61. bod sa vkladá nový 62. bod, ktorý znie:
„62. V § 70 ods. 1 sa slová „§ 39 ods. 3“ nahrádzajú slovami „§ 39 ods. 4“.“.
Nasledujúce body novely sa prečíslujú.
Legislatívno-technická pripomienka; je dôsledkom prečíslovania odsekov v súvislosti s vkladaním nových odsekov do zákona v 42. bode.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodársku politiku
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
20. Za 64. bod
Za 64. bod sa vkladá nový 65. bod, ktorý znie:
„65. V § 77 ods. 1 písm. f) sa slová „§ 39 ods. 10“ nahrádzajú slovami „§ 39 ods. 11“.“.
Nasledujúce body novely sa prečíslujú.
Legislatívno-technická pripomienka; je dôsledkom prečíslovania odsekov v súvislosti s vkladaním nových odsekov do zákona v 42. bode.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodársku politiku
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
21. Za 64. bod
Za 64. bod sa vkladajú nové body 65. a 66., ktoré znejú:
„ 65. V § 74 ods. 1 sa za písmeno d) vkladá nové písmeno e) ktoré znie:
„e) nezabezpečí vypúšťanie komunálnych odpadových vôd podľa § 36 ods. 1 v aglomeráciách od 2 000 do 10 000 ekvivalentných obyvateľov, ktoré nemajú vybudovanú verejnú kanalizáciu a v aglomeráciách menších ako 2 000 ekvivalentných obyvateľov, v ktorých je vybudovaná verejná kanalizácia bez primeraného čistenia v termíne do 31.decembra 2015 a v aglomeráciách nad 10 000 ekvivalentných obyvateľov do 31. decembra 2010 podľa Národného programu Slovenskej republiky pre vykonávanie smernice Rady 91/271/EHS o čistení komunálnych odpadových vôd v znení smernice Komisie 98/15/ES a nariadenia Európskeho parlamentu a Rady 1882/2003/ES,“.“.
Doterajšie písmená e) až n) sa označujú ako písmená f) až o).
10
66. V § 75 sa za odsek 4 vkladá nový odsek 5, ktorý znie:
„(5) Pokutu podľa § 74 ods. 1 písm. e) možno uložiť do výšky spôsobenej škody vyplývajúcej za porušenie záväzkov SR voči pre smernicu Rady 91/271/EHS o čistení komunálnych odpadových vôd v znení smernice Komisie 98/15/ES a nariadenia Európskeho parlamentu a Rady 1882/2003/ES.“.
Doterajšie odseky 5 až 9 sa označujú ako odseky 6 až 10.“.
Následne sa prečíslujú body novely.
Bez navrhnutých sankcií je ustanovenie § 36 od. 3 v praxi nevykonateľné a nebola by zvýraznená závažnosť spôsobenej škody za neplnenie si tejto povinnosti, ktoré následne vytvára nepriaznivý celkový stav v plnení záväzkov v oblasti odvádzania a čistenia odpadových vôd v súlade s ustanoveniami smernice Rady 91/271/EHS o čistení komunálnych odpadových vôd v znení smernice Komisie 98/15/ES a nariadenia Európskeho parlamentu a Rady 1882/2003/ES.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Gestorský výbor odporúča schváliť
22. K bodu 65
V § 78a ods. 1 sa slovo „zahŕňa“ nahrádza slovom „zohľadňuje“.
Ide o úplné prebratie Čl. 9 bod 1 Smernice Európskeho parlamentu a Rady 2000/60/ES z 23. októbra 2000, ktorým sa stanovuje rámec pôsobnosti pre opatrenia Spoločenstva v oblasti vodného hospodárstva (Rámcová smernica o vode) podľa ktorého, úhrada nákladov za vodohospodárske služby zohľadňuje (nie zahŕňa) náklady na ochranu životného prostredia a náklady na zdroje v súlade s princípom znečisťovateľ platí.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Gestorský výbor odporúča schváliť
23. K 65. bodu
V § 78a ods. 2 sa slová „politiky a predloží“ nahrádzajú slovami „politiky, ktorú predloží“.
11
Pripomienka, ktorou sa zdôrazňuje predmet schvaľovania.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodársku politiku
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
24. K 65. bodu
V § 78a ods. 3 sa slová „príspevok rozličných spôsobov“ nahrádza slovami „príspevok na rozličné spôsoby nakladania“.
Precizovanie formy príspevku zohľadniac analogické ustanovenie § 78 ods. 5 návrhu zákona.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodársku politiku
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
25. Za bodu 67 sa vkladá nový bod 68, ktorý znie:
„68. Nadpis Trinástej časti znie: „SPOLOČNÉ, PRECHODNÉ A ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA“.
Následne sa prečíslujú body novely.
Ide o legislatívno-technickú úpravu trinástej časti Prechodné a záverečné ustanovenia.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Gestorský výbor odporúča schváliť
26. K bodu 68
Bod 68 znie:
„ 68. Za § 80b sa vkladajú § 80c a 80d, ktoré vrátane nadpisov znejú:
„ § 80c
Prechodné ustanovenia k úprave účinnej od 1. septembra 2009
12
Návrh dohody o zriadení vecného bremena a o primeranej náhrade za jeho zriadenie podľa § 4d predloží správca vodohospodársky významných vodných tokov vlastníkovi dotknutej nehnuteľnosti do jedného roka od účinnosti tohto zákona.
§ 80d
Spoločné ustanovenie
Ak nie je ustanovené inak, ustanovenia tohto zákona o škodlivých látkach sa vzťahujú aj na prioritné látky a ustanovenia tohto zákona o obzvlášť škodlivých látkach sa vzťahujú aj na prioritné nebezpečné látky.“.
Rozdelením pôvodného prechodného ustanovenia sa legislatívno-technicky upravilo prechodné ustanovenie a doplnilo sa spoločné ustanovenie.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Gestorský výbor odporúča schváliť
Čl. II
27. K čl. II
V čl. II sa slová „1. augusta 2009“ nahrádzajú slovami „1. septembra 2009“.
Neskoršiu účinnosť zákona navrhujeme z toho dôvodu, že treba rátať s lehotou potrebnou na prerokovanie návrhu zákona, jeho podpísanie a vyhlásenie pri zachovaní potrebnej legisvakančnej lehoty.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodársku politiku
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
V.
Gestorský výbor odporúča hlasovať o bodoch spoločnej správy nasledovne:
O bodoch spoločnej správy č. 1 27 spoločne s návrhom gestorského výboru uvedené body schváliť.
VI.
13
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu zákona vyjadrených v ich uzneseniach uvedených pod bodom III. tejto správy a v stanoviskách poslancov gestorského výboru vyjadrených v rozprave k tomuto vládnemu návrhu zákona v súlade s § 79 ods. 4 a § 83 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov odporúča Národnej rade Slovenskej republiky vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 364/2004 Z. z. o vodách a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (vodný zákon) v znení neskorších predpisov (tlač 1023) schváliť v znení schválených pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov uvedených v tejto správe a prednesených v rozprave.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 364/2004 Z. z. o vodách a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (vodný zákon) v znení neskorších predpisov (tlač 1023) vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody č. 433 zo 16. júna 2009.
V citovanom uznesení výboru poveril spoločného spravodajcu výborov predložiť Národnej rade Slovenskej republiky spoločnú správu výborov a splnomocnil ju podať návrhy podľa § 81 ods. 2, § 83 ods. 4, § 84 ods. 2 a § 86 zákona o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky.
Tibor L e b o c k ý v. r.
podpredseda výboru