Nariadenie Komisie (ES) č. 1794/2006 zo 6. decembra 2006, ktorým sa stanovuje spoločný systém spoplatňovania leteckých navigačných služieb.
b)nie je upravená v práve Európskej únie,
c)nie je obsiahnutá v judikatúre Súdneho dvora Európskych spoločenstiev alebo Súdu prvého stupňa Európskych spoločenstiev.
4.Záväzky Slovenskej republiky vo vzťahu k Európskym spoločenstvám a Európskej únii:
a) bezpredmetné
b) bezpredmetné
c) bezpredmetné
5.Stupeň zlučiteľnosti návrhu právneho predpisu s právom Európskych spoločenstiev alebo právom Európskej únie:
úplný
6.Gestor a spolupracujúce rezorty:
Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky.
Doložka finančných, ekonomických, environmentálnych vplyvov, vplyvov na zamestnanosť a podnikateľské prostredie
1.Odhad dopadov na verejné financie
Prijatím predloženého návrhu zákona sa predpokladá v príjmovej časti štátneho rozpočtu pozitívny vplyv na štátny rozpočet. Vplyv na rozpočty samosprávnych krajov a na rozpočty obcí sa nepredpokladá.
Rozvoj civilného letectva na Slovensku si v súlade s Programovým vyhlásením vlády Slovenskej republiky s členstvom v Medzinárodnej organizácii civilného letectva (ICAO) a najmä s členstvom v Európskej únii vyžaduje reguláciu v oblasti bezpečnosti civilného letectva, zabezpečovanú nezávislým a odborne spôsobilým dozorným orgánom. Kapacity dozorného orgánu majú byť dostatočné pre plnenie medzinárodných záväzkov štátu v oblasti bezpečnosti využívania vzdušného priestoru civilným letectvom.
Na tento účel bol v roku 1998 zriadený Letecký úrad Slovenskej republiky ako orgán štátnej správy na úseku civilného letectva, ktorého úlohou je zabezpečiť plnenie medzinárodných záväzkov na zaistenie čo najvyššej úrovne bezpečnosti civilného letectva prostredníctvom vykonávania nepretržitého štátneho odborného dozoru.
Finančné, legislatívne, odborné a personálne podmienky sú jedným z určujúcich faktorov existencie a pôsobenia dozorného orgánu. Súčasný spôsob financovania leteckého úradu nezohľadňuje jeho špecifické postavenie, pričom sa svojou činnosťou výrazne podieľa na zaisťovaní bezpečnosti civilného letectva ako v rámci Slovenskej republiky, tak aj v rámci medzinárodného spoločenstva. Funkciu leteckého úradu je možné zabezpečiť len za predpokladu:
dostatočného počtu odborne kompetentného personálu vo všetkých oblastiach, ktoré letecký úrad zabezpečuje (technická, legislatívna, jazyková, letová a pod.),
odborne kompetentného personálu na komunikáciu a presadzovanie národných záujmov na medzinárodných fórach, kde sa vyžadujú najvyššie komunikačné a jazykové schopnosti,
technickej podpory v oblasti expertných úloh.
Toto, ako bolo uvedené, sa aj výslovne požaduje v čl.11 nariadenia komisie č.1315/2007 o dohľade nad bezpečnosťou v manažmente letovej prevádzky.