Príloha č. 1Štruktúra projektu akreditovaného programu kontinuálneho vzdelávania
Názov programu:
Garant programu:
Štruktúra:
1.Zdôvodnenie vzdelávacej potreby; zdôvodnenie potreby rozvoja požadovaných kompetencií učiteľa s ohľadom na potreby rozvoja žiakov v procesoch výchovy a vzdelávania, štátnej školskej politiky, regionálnej školskej politiky.
2.Analýza problematiky; obsahuje charakteristiku súčasného stavu kompetencií účastníkov vzdelávania (v problematike z ktorej poskytovateľ ponúka vzdelávací program) na základe exaktných nástrojov; charakteristiku žiadúceho stavu kompetencií v tejto oblasti. Súčasťou analýzy projektov, s rozsahom väčším ako 100 hodín, je aj SWOT analýza, ktorá zisťuje silné a slabé stránky, šance a riziká dosiahnutia zámerov vzdelávania s ohľadom na požadované podmienky žiadateľa.
3.Výber druhu kontinuálneho vzdelávania a jeho zdôvodnenie (aktualizačné, inovačné, špecializačné, kvalifikačné, funkčné)
4.Charakteristika cieľovej skupiny; špecifikácia pracovného zaradenia účastníkov vzdelávania.
5.Hlavný cieľ programu vzhľadom na účastníka; cieľ formulovaný na preukázateľný prínos účastníka vzdelávania, rozvoj jeho profesijných kompetencií.
6.Kritériá overenia cieľa programu; kritéria, podľa ktorých sa bude dať preukázať a posúdiť splnenie hlavného cieľa programu.
7.Špecifické ciele; čiastkové ciele odvodené z hlavného cieľa programu – očakávané čiastkové preukázateľné kompetencie účastníka získané postupne vo vzdelávaní.
8.Forma vzdelávania; prezenčná, dištančná, kombinovaná forma.
9.Obsah vzdelávania vyjadrený úlohami, ktorý je potrebný na dosiahnutie špecifických cieľov a hlavného cieľa programu.
10.Kritériá splnenia úloh obsahu – indikátory; požiadavky, podľa ktorých bude možné objektívne posúdiť plnenie úloh.
11.Metódy, spôsoby realizácie úloh; programovanie spôsobov získania vedomostí, zručností, postojov a ich osvojovania účastníkmi vzdelávania s ohľadom na jednotlivé úlohy; vhodnými metódami vo vzdelávaní učiteľov sú napr. situačné a inscenačné metódy, tréningy zručností, diskusia, prezentácia úloh, tímová práca a iné.
12.Učebné zdroje, prostriedky na realizáciu úloh; návrh vhodnej literatúry, študijných materiálov, učebných textov, počítačový program, technické prostriedky a pod. k jednotlivým úlohám.
13.Lektorské zabezpečenie programu; zoznam lektorov a stručný popis ich kvalifikácie, odborných kompetencií a lektorských skúsenosti vo vzťahu k cieľom programu.
14.Časová dotácia programu; vyjadrená v časových jednotkách (hod., dni) – celkove, pre jednotlivé časti, formy, úlohy vzdelávania.
15.Materiálno-technické zabezpečenie; predpokladané ekonomické náklady na realizáciu programu vyplývajúce z cieľov, foriem, úloh, metód a spôsobov, učebných zdrojov a prostriedkov vzdelávania, ceny práce lektorov (honorár) – po jednotlivých položkách celkove v eurách.
16.Spôsob hodnotenia úspešnosti programu; hodnotenia úrovne výstupov účastníkov zo vzdelávania, kritériá hodnotenia záverečných prác, ich rôznych foriem s ohľadom na uplatnenie indikátorov cieľov a úloh v programe.