NÁRODNÁ RADA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
IV. volebné obdobie
Číslo: 1994/2008
848a
S p o l o č n á s p r á v a
výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Jána Slabého, Rudolfa Pučíka a Jána Čecha na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 162/1995 Z. z. o katastri nehnuteľností a o zápise vlastníckych a iných práv k nehnuteľnostiam (katastrálny zákon) v znení neskorších predpisov a mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov (tlač 848) vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody ako gestorský výbor k poslaneckému návrhu zákona podáva Národnej rade Slovenskej republiky v súlade s § 79 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky:
I.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 1214 z 9. decembra 2008 pridelila poslanecký návrh zákona na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 162/1995 Z. z. o katastri nehnuteľností a o zápise vlastníckych a iných práv k nehnuteľnostiam (katastrálny zákon) v znení neskorších predpisov a mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov (tlač 848) na prerokovanie týmto výborom:
Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody a
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
2
Za gestorský výbor určila Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody.
Výbory prerokovali predmetný poslanecký návrh zákona v lehote určenej uznesením Národnej rady Slovenskej republiky.
II.
Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie členmi výborov, ktorým bol poslanecký návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému poslaneckému návrhu zákona 75 ods. 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov).
III.
Výbory Národnej rady Slovenskej republiky, ktorým bol poslanecký návrh zákona pridelený zaujali k nemu nasledovné stanoviská:
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky uznesením č. 557 z 27. januára 2009 s poslaneckým návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade Slovenskej republiky schváliť s pripomienkami.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu uznesením č. 439 z 28. januára 2009 s poslaneckým návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade Slovenskej republiky schváliť s pripomienkami.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody uznesením č. 362 z 3. februára 2009 s poslaneckým návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade Slovenskej republiky schváliť s pripomienkami.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj uznesením č. 249 z 22. januára 2009 s poslaneckým návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade Slovenskej republiky schváliť s pripomienkami.
IV.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky, uvedených v bode III. tejto správy, vyplývajú tieto pozmeňujúce a doplňujúce návrhy s odporúčaniami gestorského výboru:
3
1.K názvu zákona
V názve zákona sa za slová „predpisov a“ vkladajú slová „ktorým sa“.
Legislatívno-technická pripomienka spresňujúca názov návrhu zákona.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
2.K čl. I, úvodnej vete
Za slová „zákona č. 669/2007 Z. z.“ sa vkladajú slová „a zákona č. 384/2008 Z. z.“.
Zákon bol menený a doplnený ďalšími právnymi predpismi.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Gestorský výbor odporúča schváliť
3.K čl. I, 1. bodu
V 1. bode sa za slovo „nehnuteľnostiam“ vkladá čiarka.
Pripomienka pridaním čiarky k vypúšťanému textu zabraňuje kumulovaniu dvoch čiarok po sebe v zostávajúcom texte.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
4
4.K čl. I, 2. bodu
V 2. bode (§ 7 písm. b/) sa za slovo „čísla“ a slovo „operátu“ vkladá čiarka.
Pripomienka vsunutím čiarky spresňuje miesto vloženia nových slov.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
5.K čl. I
V 3. bode 8 ods. 1 písm. b)/ a v 45. bode 69 ods. 1) sa slovo „vlastník nehnuteľnosti“ vo všetkých gramatických tvaroch nahrádza slovom „vlastník“ v príslušnom gramatickom tvare.
Pripomienka rešpektuje v katastrálnom zákone zavedenú legislatívnu skratku „vlastník“ 7 písm. c/).
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
6.K čl. I, 3. bodu
V 3. bode 8 ods. 1 písm. b/, 2. bod časť A) sa vypúšťa slovo „Vybrané“ a za slovo „výmeru“ sa vkladá slovo „pozemku“.
Pripomienka spresňujúca znenie navrhovaného textu.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
5
7.K čl. I, 3. bodu
V 3. bode 8 ods. 1 písm. b/, 2. bod časť B) sa slovo „organizácie“ nahrádza slovom „vlastníka“.
Pripomienka nahrádza pojem „organizácia“ v katastrálnom zákone zaužívaným pojmom „vlastník“ 7 písm. c)/ používaným tak v zmysle fyzickej osoby, ako aj právnickej osoby.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
8.K čl. I, 3. bodu
V 3. bode 8 ods. 1 písm. b/, 2. bod časť B) sa slová „rodné priezvisko alebo názov“ nahrádzajú slovami „rodné priezvisko, obchodné meno alebo názov“.
Pripomienka berie do úvahy skutočnosť, že vlastníkom pozemku môže byť okrem fyzickej osoby aj právnická osoba, ktorá sa identifikuje obchodným menom alebo názvom.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
9.K čl. I, 4. bodu
V § 8 ods. 1 písmeno c) sa slová „v listinnej podobe“ nahrádzajú slovami „v papierovej podobe“.
Ide o legislatívno-technickú pripomienku; s ohľadom na článok 5 odsek 1 smernice Európskeho parlamentu a Rady 1999/93/ES o rámci spoločenstva pre elektronické podpisy, nie je vhodné používať prídavné meno „listinný“ ako opozitum k prídavnému menu „elektronický“, použitému v spojení „elektronická podoba“. Listina ako taká je na papieri úradne zhotovená alebo úradne overená
6
písomnosť.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
10.K čl. I, 4. bodu
V 4. bode sa vypúšťajú slová „za bodkočiarkou“ a vypúšťa sa bodkočiarka.
Legislatívno-technická pripomienka precizujúca znenie pripájaného textu.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
11.K čl. I, 9. bodu
V § 14 ods. 1 písm. a) sa vypúšťajú slová „vyžaduje, aby mu v určenej lehote poskytli doklady, údaje, informácie alebo vysvetlenie potrebné na inšpekciu,“.
Ide o duplicitnú úpravu s § 15 zákona.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Gestorský výbor odporúča schváliť
12.K čl. I, 9. bodu
V § 14 ods. 2 písmeno a) znie:
„a) dodržiavanie všeobecne záväzných právnych predpisov, administratívnych opatrení a technických noriem v oblasti geodézie, kartografie a katastra,“.
Ide o legislatívno-technickú pripomienku. Technické predpisy ako osobitný druh právnych predpisov neexistujú; technickým predpisom de facto môže byť zákon, nariadenie vlády Slovenskej republiky,
7
vyhláška, výnos, či administratívne opatrenie v prípade, ak upravujú napríklad technické špecifikácie alebo technické požiadavky, ktorých „dodržiavanie v prípade predaja, poskytovania služieb, zriadenia poskytovateľa alebo používania služby v štáte alebo v prevažnej časti jeho územia je povinné“ (smernica Európskeho parlamentu a Rady 98/48/ES z 20. júla 1998, ktorou sa mení a dopĺňa smernica 98/34/ES o postupe pri poskytovaní informácií v oblasti technických noriem a predpisov).
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
13.K čl. I, 13. bodu
Úvodná veta 13. bodu znie: „§ 27 vrátane nadpisu znie:“ a zároveň sa vypúšťa znenie § 28 vrátane troch predchádzajúcich nadpisov a poslednej vety 13. bodu.
Odstraňuje sa retroaktivita navrhovaného ustanovenia a ponecháva sa platné znenie § 28.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Gestorský výbor odporúča schváliť
14.K čl. I, 13. bodu
V § 27 sa slová „právneho predpisu“ nahrádzajú slovami „všeobecne záväzného právneho predpisu“.
Ide o legislatívno-technickú pripomienku, ktorá súvisí s pripomienkou k čl. I bodu 9. návrhu zákona.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
8
15.K čl. I, 15. bodu
V § 30 ods. 3 sa za slovo „vymaže“ vkladajú slová „z evidencie“.
Legislatívno-technické spresnenie.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Gestorský výbor odporúča schváliť
16.K čl. I, 16 bodu
V § 30a ods. 1 za slovo „podpísaný“ sa vkladá slovo „zaručeným“.
Ide o zosúladenie so znením § 40 ods. 4 Občianskeho zákonníka.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Gestorský výbor odporúča schváliť
17.K čl. I, 16. bodu
V § 30a ods. 4 sa slová „vkladu práva“ nahrádzajú slovom „vkladu“ dvakrát a pred slovo „oznámi“ sa vkladajú slová „správa katastra“.
Pripomienka rešpektuje v katastrálnom zákone zavedenú legislatívnu skratku „vklad“ 4 ods. 1) a zároveň spresňuje navrhovaný text.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
18.K čl. I, 17. bodu
V § 31 ods. 1 znie:
„(1) Správa katastra preskúma zmluvu, a to, či obsahuje podstatné náležitosti zmluvy, či je úkon urobený v predpísanej forme, či je prevodca oprávnený nakladať s nehnuteľnosťou, či prejavy vôle dostatočne určité a zrozumiteľné, či zmluvná voľnosť, alebo právo nakladať s nehnuteľnosťou nie obmedzené a či zmluva neodporuje zákonu. Pri rozhodovaní o vklade prihliada správa katastra aj na skutkové
9
a právne skutočnosti, 10b) ktoré by mohli mať vplyv na povolenie vkladu.“.
Posledná veta 17. bodu znie: „Poznámka pod čiarou k odkazu 10c sa vypúšťa.“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu spresňujúcu obsah ustanovenia.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Gestorský výbor odporúča schváliť
19.K čl. I, 17. bodu
V § 31 ods. 4 v úvodnej vete sa za slovo „Vyznačenie“ vkladajú slová „rozhodnutia o povolení vkladu“.
Pripomienka legislatívno-technicky spresňuje navrhovaný text.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
20.K čl. I, 17. bodu
V § 31 ods. 6 sa na konci druhej vety pripájajú slová „prípadne správy katastra, ktorá o vklade rozhodla“.
Alternatívne sa navrhuje možnosť oznámenia o vklade aj príslušnou správou katastra.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Gestorský výbor odporúča schváliť
21.K čl. I, 22. bodu
V § 33a ods. 4 sa slová „právne predpisy“ nahrádzajú slovami „všeobecne záväzné právne predpisy“ dvakrát.
Ide o legislatívno-technickú pripomienku, ktorá
10
súvisí s pripomienkou k čl. I bodu 9. návrhu zákona.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
22.K čl. I, 22. bod
V § 33a ods. 4 sa slová „túto oblasť spoločenských vzťahov“ nahrádzajú slovami „práva k nehnuteľnostiam“ a za slová „katastrálneho inšpektora“ sa vkladá čiarka a slová „katastrálneho úradu“.
Ide o legislatívno-technické spresnenie navrhovaného textu.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Gestorský výbor odporúča schváliť
23.K čl. I, 23. bodu
V § 35 ods. 3 posledná veta znie „Oznámenie sa zašle elektronicky na príslušnú správu katastra.“.
Pripomienka spresňuje navrhované znenie, ktoré zároveň dáva do súladu s § 30 ods. 3 (čl. I, 15. bod) návrhu zákona.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
24.K čl. I, 24. bodu
V § 35a ods. 1 sa za slovo „návrhu“ vkladá čiarka a slová „i na návrh“ sa nahrádzajú slovami „prípadne na návrh vlastníka alebo inej oprávnenej osoby“.
Pripomienka spresňuje navrhované znenie, ktoré
11
zároveň dáva do súladu s § 35 ods. 1 katastrálneho zákona.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
25.K čl. I, 24. bodu
V § 35a odsek 3 znie:
„(3) Ak je návrh na vykonanie záznamu podaný elektronicky, prílohy k návrhu musia byť v elektronickej podobe a musia byť podané spolu s návrhom.“.
Pripomienka pojmovo zosúlaďuje navrhovaný text s § 30a ods. 2 (čl. I, 16. bod) návrhu zákona.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
26.K čl. I, 25 bodu
V bode 25. posledná veta znie:
„Poznámka pod čiarou k odkazu 10f znie:
„10f) § 80c Občianskeho súdneho poriadku.“.“.
Spresnenie poznámky vzhľadom na ďalšiu právnu úpravu katastrálneho zákona.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Gestorský výbor odporúča schváliť
27.K čl. I, 26. bodu
V 26. bode úvodná veta znie „26. § 37 znie“ a označenie „§ 36b“ sa nahrádza označením „§ 37“.
12
Pripomienka využíva skôr zrušený § 37, ktorý je možné opätovne použiť.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
28.K čl. I, 29. bodu
V 29. bode úvodná veta znie:
„29. V § 42 ods. 4 znie:“ za úvodnou vetou nasleduje len znenie § 42 ods. 4. Znenie § 42 ods. 5 a 6 sa presúva do nového 30. bodu, ktorého úvodná veta znie:
„30. § 42 sa dopĺňa odsekmi 5 a 6, ktoré znejú:“.
Znenie 29. bodu k § 42 je potrebné rozdeliť na dva samostatné body, nakoľko platné znenie § 42 len 4 odseky a nové odseky 5 a 6 je potrebné k nim pripojiť v samostatnom bode.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
29.K čl. I, 37. bodu
V 37. bode úvodná veta znie: „37. § 58 znie:“ a označenie „§ 57a“ sa nahrádza označením „§ 58“.
Pripomienka využíva skôr zrušený § 58, ktorý je možné opätovne použiť.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
13
30.K čl. I, 38. bodu
V § 63 ods. 1 sa slová „o námietkach“ nahrádzajú slovami „o možnosti podať námietky“.
Pripomienka spresňuje navrhované znenie v zmysle skutočnosti, že správa katastra vydáva poučenie o možnosti podať námietky.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
31.K čl. I, 38 bodu
V § 63 ods. 2 sa slová „začatia konania“ nahrádzajú slovami „zverejnenie obnoveného katastrálneho operátu“.
Spresňuje sa, akým úkonom a kedy konanie o námietkach správa katastra začína.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Gestorský výbor odporúča schváliť
32.K čl. I, 42. bodu
Bod 42. znie:
„42. V § 67b ods. 5 sa vypúšťa čiarka a slová „prípadne skrátenou formou,“.“.
Pripomienka legislatívno-technicky spresňuje znenie navrhovaného textu v zmysle dôsledného vypustenia oboch čiarok v prípade vypustenia vsuvky.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
14
33.K čl. I, 45. bodu
V § 69 odsek 7 znie:
„(7) Výpis alebo kópia obsahujú údaje platné v deň ich vydania.“.
Pripomienka berie do úvahy, že rovnako ako výpis aj kópia obsahuje údaje, ktoré platné iba v deň jej vydania.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
34.K čl. I, 47. bodu
V § 79i sa slovo „vykonajú“ nahrádza slovom „dokončia“.
Pripomienka mení navrhovaný text v zmysle jeho nahradenia pojmom zaužívaným v prechodných ustanoveniach.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
35.K čl. I, 47. bodu
V § 79i sa vypúšťajú slová „o osobitnej evidencii pozemkov, na ktorých je postavená líniová stavba, alebo iná verejnoprospešná stavba, alebo zriadená záhradkárska osada“.
Ide o odstránenie nadbytočnosti.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Gestorský výbor odporúča schváliť
15
36.K čl. II, 2. bodu
V Položke 10 sa v celom texte mena euro označuje v príslušnom gramatickom tvare.
Ide o gramatickú úpravu
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Gestorský výbor odporúča schváliť
37.K čl. IV.
V čl. IV. sa slová „1. januárom 2009“ nahrádzajú slovami „1. apríla 2009“.
Posunutie účinnosti návrhu zákona vyplýva z predpokladaného termínu prerokovania návrhu zákona v Národnej rade Slovenskej republiky a dodržania lehôt stanovených Ústavou Slovenskej republiky, ako aj z potreby zabezpečenia primeranej legisvakancie.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie, rozpočet a menu
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť
V.
Gestorský výbor odporúča o návrhoch výborov Národnej rady Slovenskej republiky, ktoré sú uvedené v spoločnej správe hlasovať takto:
O bodoch spoločnej správy č. 1 37 hlasovať spoločne s návrhom gestorského výboru uvedené body schváliť.
VI.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k poslaneckému návrhu zákona vyjadrených v ich uzneseniach uvedených pod bodom III. tejto správy a v stanoviskách poslancov gestorského výboru vyjadrených v rozprave k tomuto poslaneckému návrhu zákona v súlade s § 79 ods. 4 a § 83 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov
16
odporúča Národnej rade Slovenskej republiky poslanecký návrh zákona na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 162/1995 Z. z. o katastri nehnuteľností a o zápise vlastníckych a iných práv k nehnuteľnostiam (katastrálny zákon) v znení neskorších predpisov a mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov (tlač 848) schváliť v znení schválených pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov uvedených v tejto správe a prednesených v rozprave.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní poslaneckého návrhu zákona na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 162/1995 Z. z. o katastri nehnuteľností a o zápise vlastníckych a iných práv k nehnuteľnostiam (katastrálny zákon) v znení neskorších predpisov a mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov (tlač 848) vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody č. 365 z 3. februára 2009.
V citovanom uznesení výboru poveril spoločného spravodajcu výborov predložiť Národnej rade Slovenskej republiky spoločnú správu výborov a splnomocnil ho podať návrhy podľa § 81 ods. 2, § 83 ods. 4, § 84 ods. 2 a § 86 zákona o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky.
Ján S l a b ý
predseda výboru